Announcement

Collapse
No announcement yet.

Straffpoäng - för- och nackdelar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Straffpoäng - för- och nackdelar

I en annan tråd kom förslaget upp att vi kanske borde införa ett system med straffpoäng för olämpliga inlägg liknande det som finns på AOTv. I korthet fungerar det så att moderatorerna har rätt att ge straffpoäng för inlägg som klart bryter mot forumets regler, När någon skribent passerat en viss gräns så blir han/hon avstängd för en viss tid.
    Själv tycker jag detta är en utmärkt idé men vissa tycker uppenbarligen det är fel. Så skriv hit och debattera. Kom dock ihåg att det är ju också så att vi inte behöver köpa AOTv-modellen rentav utan systemet går ju att modifiera,
    Till sist notera att jag INTE gjort någon poll av detta. Blir bara fel med en sådan innan vi debatterat.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Varför vill ingen diskutera det här nu när det fått en egen tråd. Det var ju ett väldigt ståhej i Piopios tråd som egentligen handlade om något annat.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Jag tycker inte om straffpoäng, så jag har inget att säga... just nu iaf.

Comment

Originally posted by Villeparisis
        I en annan tråd kom förslaget upp att vi kanske borde införa ett system med straffpoäng för olämpliga inlägg liknande det som finns på AOTv. I korthet fungerar det så att moderatorerna har rätt att ge straffpoäng för inlägg som klart bryter mot forumets regler, När någon skribent passerat en viss gräns så blir han/hon avstängd för en viss tid.
        Själv tycker jag detta är en utmärkt idé men vissa tycker uppenbarligen det är fel. Så skriv hit och debattera. Kom dock ihåg att det är ju också så att vi inte behöver köpa AOTv-modellen rentav utan systemet går ju att modifiera,
        Till sist notera att jag INTE gjort någon poll av detta. Blir bara fel med en sådan innan vi debatterat.
        ...jag föreslår att du gör en poll om detta....
        Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

jag kan diskutera lite med dig om jag kan bidra med nåt

Jag kom hit som en Kamel, med resten av Oasen och för det mesta så gör det inget om vi - i våra trådar där bort *pekar mot palmerna* - svävar ut i nåt helt annat än vad tråden ursprungligen hnadlat om.
          Vi har även förstått att många av er Tornevallare inte gillar detta.
          Vi försöker anpassa oss till erat sätt att skriva trådar, men glömmer bort oss ibland. Detta är inte meningen egentligen, det är bara humant, man fungerar så.... man tänker på nåt som leder tankarna till annat.
          Men att vi ska få minuspoäng för det tycker jag inte om. Varna oss, skrik på oss eller vad som helst, men inga poängsystem. Det är min mening.

Jag kan förstå både de som vill ha rätt ämne på rätt ställe, och de som vill sväva ut lite ibland. Och man kan faktiskt få en tråd in på rätt spår igen om man vill. Och om inte så kan man be moddarna att säga ifrån också. De flesta respekterar att vissa vill ha det strikt i sina trådar

Comment

Originally posted by Villeparisis
            Men nu får du ge dig, Ville!

Comment

Skriver inget här eftersom jag är emot straffpoäng..
              Det är i så fall bättre att mitt förslag införs.. Mao att inlägg som ändras/tas bort av olika skäl meddelas den som skrivit inlägget..
              Om anledningen till detta menar jag..
              I am always running around like a blue-arsed fly!!

Comment

Fullständigt emot det här.

För det första är det här tornevall och inte aot, gillar man aot kan man ju vara där.

För det andra är det här forumet en plats för mig där man ska ha kul, stoja och skoja om både det ena och det andra. Att göra om det till ett dagis där man får plus och minuspoäng låter helt befängt.

Comment

var är du ville?

Comment

Originally posted by Boubou
                    var är du ville?
                    Borta.........
                    ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

Originally posted by Agge
                      Borta.........
                      ja, han villade bort sig

sorry Ville, OT

Comment

Originally posted by Agge
                        Borta.........

Han kanske skördar lite potatis åt OLW?

Comment

Bara skojar.

Comment

Har inget att säga eftersom jag tycker förslaget om "straffpoäng" är riktigt dåligt!

Men gillar Piopio´s förslag jätte mycket!!

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
                            Vickan Äger dessa:
                            Marilyn Manson
                            Stockholm
                            Peta Wilson
                            London
                            Monaco
                            Gil.Grissom

Comment

Glöm det Ville!

Straffpoäng går fetbort!!!
                              "Att råkas för att skiljas är ju mer smärta än glädje"
                              Er
                              August Sg

Comment

Working...
                              X