Forumets utseende!

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tornevall
    Developer Devil
    • Oct 2003
    • 22212
    • 🏛️ Owner

Forumets utseende!

Forumet har nu fått återgå till en mer ursprunglig form igen. En sak som fick oss att tappa fotfästet under de sista åren efter 2006 och framåt var det faktum att vi faktiskt uppgraderade forumet. Lite för mycket.

Ambitionerna var att kunna göra så mycket mer och ge det en personligare prägel med bloggar och dylikt - något som visade sig vara en katastrof. Forumet gick från att bli "en ursprunglig layout" till en helförvirrande sida som ingen kände igen sig på. Detta gjorde att vi - i samband med att folk började hitta till Facebook - tappade följare massivt.

Med uppgraderingen vi gjort, verkar det som att man har tänkt sig för lite och gjort om utseendet till något som är lite mer bekant igen. Allt för att vi ska försöka locka både nya och gamla medlemmar tillbaka igen.

To be continued...
    -
  • Tronic
    **The One And Only**
    • Jul 2007
    • 9934

då man är 20 år äldre mer el mindre skulle jag gärna se större font generellt utan att jag behöver lägga in de på sidan själv (jag vet jag kan ställa in i webbläsaren)de e lite pluttrigt o min dyslexi gör sig kraftigt påmind, hade vart nice om jag kunde i settings ställa in min font, dock osäker om de går med Vbulletin.. annars får jag ställa in de i webbläsarn..

Comment

• Tornevall
      Developer Devil
      • Oct 2003
      • 22212
      • 🏛️ Owner

Originally posted by Tronic
      då man är 20 år äldre mer el mindre skulle jag gärna se större font generellt utan att jag behöver lägga in de på sidan själv (jag vet jag kan ställa in i webbläsaren)de e lite pluttrigt o min dyslexi gör sig kraftigt påmind, hade vart nice om jag kunde i settings ställa in min font, dock osäker om de går med Vbulletin.. annars får jag ställa in de i webbläsarn..
      Den har jag faktiskt också fått feedback på. Det är lite för smått har det sagts, så jag ska faktiskt kolla lite på det också.

Det hände nåt jäkligt skumt alldeles nyss (full disk tydligen också) så nåt var nog nere en kort stund här..
      -

Comment

• Tornevall
        Developer Devil
        • Oct 2003
        • 22212
        • 🏛️ Owner

root_font_size - 62,5% ändrat til 75%
        Tror det gjorde lite skillnad faktiskt.
        -

Comment

• Tronic
          **The One And Only**
          • Jul 2007
          • 9934

Originally posted by Tornevall
          lite istället för 120% zoom räcker de med 110

Comment

• Tornevall
            Developer Devil
            • Oct 2003
            • 22212
            • 🏛️ Owner

Originally posted by Tornevall
            Den där procenten var lite speciell för den räknas tydligen som en förstoring i förhållande till något slags originalvärde. Sätter kan 120% så lär man antagligen bara kunna se en bokstav åt gången 😃

Men jag tänker att vi antingen justerar tills vi är nöjda eller försöker bygga något så att man själv kan ändra till ett passande värde. Vi har ju lagt på dark mode av ungefär samma anledning 🙂
            -

Comment

• Rune
              Eremit och gammal grinig gubbe
              • Sep 2005
              • 7006

Det rör på sig
              [CENTER][B][COLOR=#0000bf][SIZE=2]He je g

Comment

• Tornevall
                Developer Devil
                • Oct 2003
                • 22212
                • 🏛️ Owner

Originally posted by Rune
                Det rör på sig
                Lite långsamt emellanåt bara...

Men vi har lite grejer på gång. Och jag ska försöka få igång så man kan registrera sig på forumet med Facebook också, för att underlätta för folk som kommer därifrån.
                -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...