Search Result

Collapse
15 results in 0.0029 seconds.
Keywords
Members
Tags
  •  

• Tronic
    started a topic Gaming?

Gaming?

De va ju flera som va lite gamers förr i tiden, har man lagt spelandet på hyllan eller sitter ni fortfarande o tragglar i spel?

Själv e man ju en inbiten gamer WoW har jag däremot lagt på hyllan, 2019, började spela tarkov 2018 6 månader senare sa jag adjö till WoW och har inte tittat bakåt..
    Saknar jag WoW?? , Absolut kan drömma om WoW emellanåt, dock saknar jag ju känslan när allt flöt på och man var i ett guild där vi hade bra gemenskap och klara mål o ledarskap, jag saknar inte jobb känslan att man måste måste måste göra 13 saker varje vecka för att hänga med i progress osv osv..

Numera spelar jag det jag vill när jag vill inte för att jag måste eller för att någon annan vill att jag ska spela healer dps tank.

Just nu lirar jag POE 2 (Path Of Exile 2)

tarkov (Pve) Blir de ibland Pvp'n har jag mer el...
    See more | Go to post

• Makten över ditt liv ska du inte försöka kontrollera på sociala medier!

Facebook är inte ett arkiv. Det är ett lånat hörn hos ett företag som när som helst kan låsa dörren.

Det verkar som att allt fler får sina konton stängda, begränsade eller fastnar i märkliga processer där åratal av texter, bilder, videor och minnen plötsligt hänger på ett beslut de själva inte styr över. Det räcker att något flaggas fel, att ett ämne blir känsligt, att en automatisk granskning får spel, så sitter man där och inser att hela ens digitala liv låg i någon annans händer.

Jag vet hur nära det där kan vara. Jag var själv nära att bli av med mitt gamla konto en gång. Där låg material sparat ända sedan 2007. Hade det försvunnit hade år av innehåll kunnat ryka på några sekunder. Jag fick tillbaka kontot, men efter det har det betett sig konstigt. Saker har inte fungerat som de ska; videoklipp i synnerhet påstås...
    See more | Go to post

• Tips från coachen angående privat kommunikation!

Det här forumet är inte bara ett för allmänheten öppet forum: Det finns en möjlighet att skicka privata meddelanden till varandra också, vilket gör att om ni inte känner att allt passar sig att skrivas öppet, så kan man göra det till privat in case of att någon blir av med sin messenger.
    See more | Go to post

• Tornevall
    started a topic Dagens uppdatering (mail)

Dagens uppdatering (mail)

Vi använder nu en annan mailserver (eftersom vi kan!) för att kunna göra utskick, vilket gör att vi ytterligare kan skydda mail från att inte komma fram ordentligt.
    Signering och allt sånt ska nu fungera med andra ord.
    See more | Go to post

• Ett ord om forumdelen "Facebook-admins för ny regering (2026)"

Eftersom "Facebook-admins för ny regering (2026)" kommer vara en privat forumkategori så kommer vi pö om pö stänga ned det för utomstående (gäster) och enbart ha en utvald användargrupp som har åtkomst till det.

Tills vidare gäller:
    • Underforumet syns fortfarande utåt sett, även för gäster - men inga ämnen kommer att visas för gäster och vanliga registrerade medlemmar (se nedan).
    • Hör av er, så vi kan släppa in er i den här delen.
    • Vi kommer behöva lokala moderatorer för underforumet, även om jag tror att klimatet kommer vara väldigt behagligt.
    • Vi behöver bjuda in involverade som för kampen närmare att få en ny regering - dock är detta underforumet enbart till för administratörer på bland annat Facebook. Andra medlemmar som kommer in bör hänvisas till "FACEBOOK JUNKIES".
    • Facebook Junkies? Detta är en öppen forumdel på denna plattformen som är öppen
    ...
    See more | Go to post

• Tornevall
    started a topic Svenska översättningar för forumet!

Svenska översättningar för forumet!

Detta har även postats i "drift-delen" av forumet, men kan vara vettigt att lägga här också, då vi fått in översättningar i forumet nu!

...
    See more | Go to post

• Svenska översättningar till forumet?

Jag fick frågan tidigare idag om varför forumet just nu är helt formulerat på engelska, och det fick mig att inse två saker. Dels att svenska översättningar till vBulletin nog inte direkt växer på träd längre, dels att jag faktiskt inte ens vet hur stor marknaden för vBulletin är i Sverige numera. Det enda självklara exemplet jag kommer på är väl i princip Flashback, som fortfarande står där som en digital pansarkryssare från en annan tidsålder och bara fortsätter tugga på. Jag fick göra en del uppoffringar för att få igång ett skapligt trasigt forum igen - priset var bland annat en större nollställning av en del innehåll och jag tror att svenska språket rök med den delen.

Så jag tänkte att "hur svårt kan det vara?" och bestämde mig för att försöka översätta hela forumet själv. Det visade sig ganska snabbt att svaret på den...
    See more | Go to post

• Tronic
    started a topic Recept mm!

Recept mm!

Jag har alltid älskat mat men de senare åren har jag även börjat få en kärlek till att laga mat!
    exempel man äter nått på restaurang eller köper nått i butik som smakar jädra gött så vill jag iaf försöka lära mig laga det.

Jag lagar inte många olika rätter för jag avskyr köpa på mig massa ingredienser som bara används 1 gång sedan står & blir gammalt.
    Jag tänkte dock att här kan man (om man vill) tipsa om recept, husmors knep mm, dina eller om du hittat dom på nätet spelar ingen roll.
    Enda kravet kanske bör vara att man provat laga det iaf en gång själv innan man postar det.
    Ifall nån har någon fråga om receptet så kan de vara bra o kunna svara istället för (jag vet inte, såg de på FB & de såg gott ut)...
    See more | Go to post

• Två år har gått - till minne av vår vän Patrik "Poddi" Åhlen

För två år sedan lämnade Patrik "Poddi" Åhlen oss. Det har inte alltid varit känt i våra kretsar, och därför vill vi lyfta det nu med respekt och värme.

Det skapades en minnessida för Patrik, där vänner och bekanta har delat sina ord, minnen och tankar. Den vittnar om en person som betydde mycket för många - någon som lämnade avtryck, som är saknad och som fortfarande finns kvar i människors hjärtan.

Jag frågade Morten Olafsen om det var okej att dela hans inlägg från minnessidan på Facebook också.
    Vi vill därför också stanna upp en stund och minnas Patrik. Vila i frid, Poddi. Du är inte glömd.

​...
    See more | Go to post

• Jag fick nog... "Lite snabbare"?

Flyttade databasen till en annan plats, som just nu är mer driftsäker än en lokal rutt till Helsingfors. Plötsligt gick det ännu lite snabbare.
    See more | Go to post

• Forumönskemål och tipslåda

Just nu lyssnar vi in diverse önskemål från nya och gamla medlemmar och jag har hittills fått en del feedback som ändrat prägeln på forumet. Vi fyller på här efter hand - har ni några önskemål, svara gärna i denna tråden.

Färdigt
    • Teckenstorleken är för liten, svårt att läsa.
    • Det är svårt att läsa på grund av ljus bakgrund.
    • Svensk översättning!
    • Reaktionsknappar - finns redan!

Önskemål (ej klara)
    • Facebook?
      Ja, delvis åtminstone. Inloggning via FB borde vara möjligt om Facebook-appen "Tornevall Networks" blir approved av Meta.
    • Andra sociala medier/Integration
      Finns eget intresse. Blueskye? Ingen aning. Vi testar!
    • Tools?
      Tornevalls Toolbox - Ger åtminstone AI-möjligheter på ett smidigt sätt. Vad mer kan vi göra där? RSS-läsning till specifika medier?
    • root_font_size but customizable (borde gå att få tag på värdet på den och
    ...
    See more | Go to post

• Oplanerat systemunderhåll.

En disk på servern har lite issues med att bli full hela tiden, så nu flyttas forumet till en annan enhet (där databasen inte kan störa ut resten av systemet). Det kan vara så att systemet beter sig märkligt en liten stund till.
    Just nu flyttas övriga sajter för domänen tornevall.net (forumet hanteras till sist), så artiststore.se med flera kan under en kort stund också vara lite oregerliga.
    See more | Go to post
Working...