En sak man lärde sig i skolan när man var mindre, var att man aldrig ska fuska genom att bara skriva av sina vänners skoluppgifter eller prov. Det insåg man också väldigt ofta när man gjort, och upptäckte att polarens resultat kunde vara rent åt helsike och plötsligt satt man där utan ett enda rätt. Det roliga var också att om man väl hade börjat kopiera andra elevers tester så slutade det också med att man inte lärde sig ett dugg under den lektionen och sånt brukar ju visa sig ganska tydligt i slutbetygen, huruvida man varit smart nog att inte snegla på vännens tester.
Lyckligtvis hade inte jag det på det viset. Jag var tvungen att lära mig allt själv eftersom jag inte hade några vänner att fråga överhuvudtaget och oftast var man ändå aldrig snabb nog i pennan att klara av det konststycket - att skriva av någon alltså.
Det här är faktiskt en sak som jag förespråkar och jag tror det är viktigt att informera sina barn i skolan om hur det ligger till, och samtidigt få dom att förstå detta i god tid så att dom inte slutar med skitdåliga betyg när dom slutar.
Ni som har barn, hur stor vikt lägger ni, eller har ni lagt, på att göra detta?
Lyckligtvis hade inte jag det på det viset. Jag var tvungen att lära mig allt själv eftersom jag inte hade några vänner att fråga överhuvudtaget och oftast var man ändå aldrig snabb nog i pennan att klara av det konststycket - att skriva av någon alltså.
Det här är faktiskt en sak som jag förespråkar och jag tror det är viktigt att informera sina barn i skolan om hur det ligger till, och samtidigt få dom att förstå detta i god tid så att dom inte slutar med skitdåliga betyg när dom slutar.
Ni som har barn, hur stor vikt lägger ni, eller har ni lagt, på att göra detta?

,,,vill dom fuska så gör dom det ändå....vet att det tas ut "jobb" på internet när dom blir stora istället för att söka själva som är meningen
inte arbetsplatser
...............Änglatofflor.
En massa jobb helt i onödan.

Comment