Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuska aldrig i skolan...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fuska aldrig i skolan...

En sak man lärde sig i skolan när man var mindre, var att man aldrig ska fuska genom att bara skriva av sina vänners skoluppgifter eller prov. Det insåg man också väldigt ofta när man gjort, och upptäckte att polarens resultat kunde vara rent åt helsike och plötsligt satt man där utan ett enda rätt. Det roliga var också att om man väl hade börjat kopiera andra elevers tester så slutade det också med att man inte lärde sig ett dugg under den lektionen och sånt brukar ju visa sig ganska tydligt i slutbetygen, huruvida man varit smart nog att inte snegla på vännens tester.

Lyckligtvis hade inte jag det på det viset. Jag var tvungen att lära mig allt själv eftersom jag inte hade några vänner att fråga överhuvudtaget och oftast var man ändå aldrig snabb nog i pennan att klara av det konststycket - att skriva av någon alltså.

Det här är faktiskt en sak som jag förespråkar och jag tror det är viktigt att informera sina barn i skolan om hur det ligger till, och samtidigt få dom att förstå detta i god tid så att dom inte slutar med skitdåliga betyg när dom slutar.

Ni som har barn, hur stor vikt lägger ni, eller har ni lagt, på att göra detta?
    -

Jag har ju då inga barn att lära detta,men måste ju säga att det där gäller ju inte bara barn,utan vuxna med,något som följer oss hela livet,enda skillnaden är väl vad vi tjuvkikar/Kopierar på ,för att på så sätt snabbare?Bättre?klara saker vi annars kanske inte har en passande storlek på vår kostym för att klara..

Fint skrivit TMM

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
    Vickan Äger dessa:
    Marilyn Manson
    Stockholm
    Peta Wilson
    London
    Monaco
    Gil.Grissom

Comment

Originally posted by Vickan
      Jag har ju då inga barn att lära detta,men måste ju säga att det där gäller ju inte bara barn,utan vuxna med,något som följer oss hela livet,enda skillnaden är väl vad vi tjuvkikar/Kopierar på ,för att på så sätt snabbare?Bättre?klara saker vi annars kanske inte har en passande storlek på vår kostym för att klara..

Fint skrivit TMM

Ja, du har så rätt... man glömmer det faktiskt lätt, att det ligger till på det viset faktiskt. Jag minns bara ett tillfälle att någon lärare sa till oss att inte skriva av eftersom man inte lär sig något. Det är nog en sak som måste tjatas in.
      -

Comment

Originally posted by TMM
        Ja, du har så rätt... man glömmer det faktiskt lätt, att det ligger till på det viset faktiskt. Jag minns bara ett tillfälle att någon lärare sa till oss att inte skriva av eftersom man inte lär sig något. Det är nog en sak som måste tjatas in.
        När det gäller sånt där så hjälper det föga att tjata ,,,vill dom fuska så gör dom det ändå....vet att det tas ut "jobb" på internet när dom blir stora istället för att söka själva som är meningen

Vet inte om mina gjort det..men vet andra som gjort det ...

Comment

Originally posted by alice
          När det gäller sånt där så hjälper det föga att tjata ,,,vill dom fuska så gör dom det ändå....vet att det tas ut "jobb" på internet när dom blir stora istället för att söka själva som är meningen

Vet inte om mina gjort det..men vet andra som gjort det ...

Fast kopierar man andras material så är det lätt hänt att man slutar i en katastrof.. Såna företag brukar nämligen missa det där "lilla extra" som huvudföretagen en gång byggde hela sitt arbete på, eftersom dom aldrig lärde sig det själva i skolan. Det där visar sig förr eller senare på varje företags professionalitet, hur bra dom är på att hålla i sina kunder..

Men kan man inte lära sina barn det där på "rätt" sätt då?
          -

Comment

Originally posted by TMM
            Fast kopierar man andras material så är det lätt hänt att man slutar i en katastrof.. Såna företag brukar nämligen missa det där "lilla extra" som huvudföretagen en gång byggde hela sitt arbete på, eftersom dom aldrig lärde sig det själva i skolan. Det där visar sig förr eller senare på varje företags professionalitet, hur bra dom är på att hålla i sina kunder..

Men kan man inte lära sina barn det där på "rätt" sätt då?
            Man kan säkert lära dom

När jag sa -När sdom blir stora menade jag typ högstadiet inte arbetsplatser

Comment

Man kan säkert lära dom

När jag sa -När sdom blir stora menade jag typ högstadiet inte arbetsplatser
              Haha, det lät så när du skrev "tar ut jobb" ju
              -

Comment

Originally posted by TMM
                Haha, det lät så när du skrev "tar ut jobb" ju

Ja men dom säger ju så..eller ett arbete kanske det är dom säger *förkortning av skolarbete*

Comment

Ja men dom säger ju så..eller ett arbete kanske det är dom säger *förkortning av skolarbete*
                  Och när dom kommer ut i arbetslivet har dom noll koll, för att dom inte lärt sig nåt.
                  -

Comment

Jag har aldrig fuskat vann över morsan idag fem gånger jag är bäst..........
                    ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

Originally posted by Agge
                      Jag har aldrig fuskat vann över morsan idag fem gånger jag är bäst..........
                      Okey, jag ska erkänna. Jag har fuskat... Lite.

I lördags skrev jag ett litet program som automatiskt spelar det där $¤%¤&¤$%# Pingu spelet med perfekt precision.

Tyvärr är visade det sig att spelet är relativt slumpmässigt och det krävs betydligt mer tur än skicklighet att få ett bra resultat.
                      En massa jobb helt i onödan.
                      -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason

I lördags skrev jag ett litet program som automatiskt spelar det där $¤%¤&¤$%# Pingu spelet med perfekt precision.

Tyvärr är visade det sig att spelet är relativt slumpmässigt och det krävs betydligt mer tur än skicklighet att få ett bra resultat.

HUR gjorde du det då?
                        -

Comment

Originally posted by TMM

HUR gjorde du det då?
                          1. Leta upp ID-nr på fönstret som spelet ligger i.
                          2. Skapa ett "Device context" (grafik interface) till fönstret.
                          4. Kolla när en en bildpunkt strax ovanför Yetin ändrar färg, då har pingvinen passerat.
                          3. Skicka ett "klicka musknapp" meddelande till fönstret för att starta svingen.
                          4. Se och beundra det perfekta resultatet. (Var det tänkt iaf)

Det är dock inte helt automatiskt. Man måste starta om det manuellt. Orkade inte göra helt klart när det ändå inte gjorde någon nytta.
                          -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Tänker bara på Msr Bean när jag ser skolfusk framför mig

Comment

Originally posted by gason

Ja fuska ska man inte göra......
                              ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X