Hej på er alla!
Mitt namn är Zarah, och jag är född år 1986. Så jag blir alltså 19 år den 19 Juni i år. Jag bor just nu i Roslagen, en fin del av sverige tycker jag. Kanske inte just den lilla byhålan jag bor i, men naturen är fin. Nära till havet osv. "I Roslagens famn på en blomstrande äng?" Nåväl..
Jag går 3.e året i gymnasiet. Jag går en TV-Estetisk linje i Täby. Det är alltså inriktning TV och Teater. Vi får lära oss att agera/tala framför en kamera, stå på scen, tala inför folk, agera, spela osv. Vi har spelat in program och varit programledare på skolans egna TV-kanal "TV-Nord" som visas i norrort, alltså Täby, Vallentuna, Åkersberga(?) osv. Men det är dessvärre ingenting jag vill hålla på med i framtiden. Så jag ångrar mitt val av linje, hade hellre velat gå Media, och lära mig mer om allt BAKOM kameran, lite mer om data (animationer och sånt blaj), och mer om foto, redigering osv. Hade jag nog haft mer nytta av. Men visst, skulle kunna tänka mig att vara programledare, hallåa, nyhetsuppläsare elr något i den stilen. Men inte vill jag stå på en scen på Dramaten. Neeeeeeeej.
Annars vet jag inte alls vad jag vill bli. Det är hemskt. Fotograf. Resa runt i världen och fota vilda djur, om jag inte hade varit så förbannat rädd för spindlar (de är hemskt stora där ute i djungeln).
Men det blir väl så att jag hamnar på Posten. Brevbärare. *suckar* Har sommarjobbat (och vinterjobbat och "lovvjobbat") på posten sedan jag var 15-16. Tack vare en kompis pappa som är chef på posten. Som sagt, det gäller att ha kontakter. Det är bara så.
(Tillagt lite senare på kvällen): Kom ju på en sak jag totalt glömt!! Posten vill jag inte jobba på i resten av mitt liv. Skulle aldrig stå ut. Men en dröm jag har (utöver att bygga hus och köpa en Kawazaki Ninja osv.) det är att öppna ett café! Det ska ligga i Visby, nere vid hamnen. Så att man ser ut över havet men är samtidigt "i stan", det ska vara i -30 -40 -50-tals stil. Vet inte riktigt vilket årtal det är, men det ska vara lite "amerikansk stil". Det ska vara röda soffor som man sitter i (nähä?!), som går runt, lixom. Ni vet? (Ser ut som ett "U", typ). Så ska jag sälja massor av milkshakes i en hel massa smaker, så ska jag ha en jukebox, en äkta. Golvet ska vara svart/vita plattor. Ja, ni kanske har fått en bild av det hela? DET skulle vara kul!
Har en pojkvän som bor på underbara Gotland. Ute i "Tors Bro", ca 7 min med bil från Visby. Vi har varit tillsammans i 3 år PÅ DAGEN! (05.01.11) Men egentligen så stämmer nog inte det. För han dumpade mig i sep -04, i en månad ungefär, sen insåg han vilket kap jag är, så han kom krypandes på sina bara knän för mig, och jag skämdes en del i början, men jag tog tillbaka honom. Och det ångrar jag inte en sekund! Så bra som vi har det nu har vi aldrig haft det!
Så om ett halvår, när skolan är slut, hoppas jag att jag kan/vill/får flytta ned till Visby, och bosätta mig där. Bygga eget hus om några år. *Längtar*
Min idol inom musik är helt klart Shakira, min darlin'! Ett underbarn som har allt man SKA ha inom musik. Eller nåt. Hon har först och främst rösten, hon kan dansa som ingen annan på denna planet. Hon är självständig -producerar sin egen musik, använder sig inte utav en koreograf, utan hittar på all dans själv. Skriver sina egna låtar, och vilka texter sen!! Talar 3 olika språk (spanska, engelska och arabiska). Ja, det värderar jag högt. Hon är helt enkelt ÄKTA. Iaf i mina ögon.
Oj, satan vad mycket jag har skrivit. Och inte är det något intressant heller. =( Hoppas ni orkar läsa igenom all gojja.
Kanske ska tillägga att jag är en ganska så snäll person(?) =) Harmlös. Blir förbannad när jag kommit hem till mitt rum efter en tid på Gotland, och ser att lillesyrran förstört grejjor, bytt plats på saker osv. Är nog lite av en perfektionist, som vet EXAKT vad alla saker är och hur de ska stå. Och jag ser minsta lilla grej som inte är som det var när jag lämnade allt. Och är det så, då blir jag skogstokig!
Men som sagt, är det något ni vill veta så hör av er. PM.a eller gör en ny tråd. Jag tittar iaf in här minst en gång om dagen, om jag inte är på Gotland. För då ber jag om ledigt härifrån.
Mina drömmar just nu:
- Fixa körkort. Ska skicka in papper om det nu i veckan.- Bygga eget hus på Gotland, nära Visby med inte mitt i.
- Ta motorcykelkörkort, när jag blir 20. (Då ska jag ha en "Kawasaki Ninja"). *WHROOOOOM*
- Skaffa 1 eller 2 kissar av rasen "Långhårig-annars-får-det-va".

- Öppna ett eget café i Visby. (Trots att det redan finns typ 1000 st där).
- Sluta skriva mer här nu, och bara trycka på "Post New Topic".
Tack för mig. // Zarah -turbotrollet -tokvante
Ps. Kanske skulle tillägga att jag samlar på: 

Comment