Announcement

Collapse
No announcement yet.

Här såg det lite annorlunda ut nu va?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Här såg det lite annorlunda ut nu va?

Uppgraderingen är alltså klar. Jag hoppas inte det blir en allt för stor chock dock
    Det finns även lite kvar att göra, både designmässigt och annat-mässigt. Kommer jobba på det kontinuerligt.
    Hör gärna av er om något saknas, är trasigt eller på annat sätt inte fungerar så tittar vi på det också.
    -

Åh just det. Det gamla forumet kommer finnas kvar ett litet tag till som en backup på http://tornevall.net/forumbackup/ för att det kan finnas saker kvar där som behöver flyttas över.
    -

Comment

... dvs så fort backupen återställts till rätt plats
      -

Comment

Och det är den nu!
        -

Comment

Originally posted by Tornevall View Post
          Och det är den nu!
          ... minus alla avatarer och signaturer.

Det verkar som att något har fastnat någonstans på vägen.
          -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Det är lite problem med felaktiga htmlentities avkodning i forumvyn när antal inlägg skrivs ut. Mellanslaget i 1000-tals separatorn skrivs ut som " "

Istället för "18 243" ser det ut så här. Det är ju inte så snyggt.
            18 243 responses
            496 189 views
            0 likes
            -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Undrar lite om det kan ha med föråldrade översättningar att göra. När konverteringen gjordes slängdes jag bara på den nya plattformen över en äldre databas som sen uppdaterades. Jag tror det skulle behövas lite nya språkfiler där, men jag misstänker att det kanske inte finns något officiellt än. Ska kolla på det iallafall.

Signaturerna trodde jag faktiskt att jag fick med, eftersom jag såg att Agges verkade fungera igen. Men det finns kanske lite länkar kvar att kolla på. Och så avatarerna förstås, dom har med högsta sannolikhet hamnat helt fel som det är nu
              -

Comment

Och så har vi förstås ett par saker till; dels har jag inte riktigt tänkt på att forumurlen numera blivit jättekonstig eftersom vB5 mer är byggd som en portal. Så "forum" har sin egen underurl och borde alltså inte se ut som den gör. Den blir det dock inte helt lätt att tampas med tror jag.

Samt hela project-tools-suiten försvann i och med uppgraderingen. Det finns helt enkelt inget stöd för den i mer än vB4x, tyvärr. Så nu blir det nog dessvärre ändå till att byta till nåt bättre

Observerar i efterhand att alla avatarer pekar till en https://tornevall.net/forum/core/ima...tar_medium.png - och det vore ju ganska trist om alla skulle behöva ladda upp dom igen.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                -

Comment

-

Comment

Det ser ju trevligt ut och nu skulle det ju vara kul om vi kunde bli lite flera. Vi får väl välkomna Poddis forumister, nu när dom blivit hemlösa
                    "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Originally posted by Pålle View Post
                      Det ser ju trevligt ut och nu skulle det ju vara kul om vi kunde bli lite flera. Vi får väl välkomna Poddis forumister, nu när dom blivit hemlösa
                      Tack för det. Kruxet är bara att Poddis forum lades ned främst på bristen av skribenter.
                      Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Tornevall View Post
                        Uppgraderingen är alltså klar. Jag hoppas inte det blir en allt för stor chock dock
                        Det finns även lite kvar att göra, både designmässigt och annat-mässigt. Kommer jobba på det kontinuerligt.
                        Hör gärna av er om något saknas, är trasigt eller på annat sätt inte fungerar så tittar vi på det också.
                        Vilken massa smajlis här fanns helt plötsdligt att välja mellan.

Comment

Nej, TMM, jag förstår vad du tror jag tänker skriva men jag avstår...

Comment

Ja här såg det verkligen annorlunda ut . Jag trodde jag gått fel först. Men det blir nog bra.....

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
                              Ja här såg det verkligen annorlunda ut . Jag trodde jag gått fel först. Men det blir nog bra.....

Det hoppas jag också. Rent generellt så ser forumet inte längre så jäkla rörigt ut som det gjorde förut och det känns som ett steg i rätt riktning. Saker och ting har börjat fungera rätt bra om man jämför med den gamla versionen, otroligt nog
                              -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X