Announcement

Collapse
No announcement yet.

En tråd för forumarkeologi

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kulturarw.3. Lägg det namnet på minnet....
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Det är inget man kan ladda ned va? Vi körde ju förbi Stockholm på hemvägen igår (kaotiskt på vägarna) och med tanke på hur långt vi körde så känns Stockholm som ett stenkast numera. Jag skulle gärna ta emot en kopia av hela det där arvet. Åtminstone nästan. Det borde väl vara enormt?
      -

Comment

Tyvärr är det något man måste sitta på KB:s datorer och kolla. Jag skall dit i nästa vecka och se om jag får plats vid någon av terminalerna där. Alltid tjockt med folk som sitter där och bläddrar.

Comment

Det borde finnas på KB, det gäller bara att hitta det. På tal om KB, så upptäckte jag att man numera kan sitta hemma och bläddra i "Djävulsbibeln".
          "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Originally posted by Pålle View Post
            Det borde finnas på KB, det gäller bara att hitta det. På tal om KB, så upptäckte jag att man numera kan sitta hemma och bläddra i "Djävulsbibeln".
            Den fanns ju utställd där förut men den avdelningen är i nuläget stängd för reparation. Ingen bok man ju vågat ha hemma i bokhyllan precis....

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post

Den fanns ju utställd där förut men den avdelningen är i nuläget stängd för reparation. Ingen bok man ju vågat ha hemma i bokhyllan precis....
              Minns att den stod väl inlåst i en monter, var på studiebesök på KB på nittiotalet.
              "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Originally posted by Pålle View Post
                Minns att den stod väl inlåst i en monter, var på studiebesök på KB på nittiotalet.
                Gjorde den fortfarande så sent som förra året. Är tvungen att ha den i ett rum med speciell belysning så handskriften inte skall blekna.

Comment

Vilken upptäckt jag gjorde igår. De ursprungliga BBHG-sidorna från AOTv !

Comment

Asta Tornevall???

Comment

Connie och Claes Tornevall???

Comment

Tar två-tre minuter för varje sida man hittar i Kulturarw -3 för att få den uppladdad.Trist för man hittar hur mycket som helst där bara knutet till detta forum man skulle vilja kolla in.

Comment

Sökningarna i sig går dock snabbt så där skall KB ha en elogé. En utmärkt förklarande broschyr kring Kulturarw -3 hade de tryckt upp i förra veckan också.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X