Älvsbyn!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Platser där tiden står still
Collapse
X
-
Fin bild, och utifrån den antar man att Älvsbyn nog kunde vara ett bra ställe att spela in skräckfilmer.
Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
- Comment
Comment
-
Originally posted by gason View PostDit ska jag flytta. Då hinner man kanske göra en del saker klart i tid.
Det kan eventuellt bli svårt, för det du hinner göra som vanligt kompenserar du med bilkörning med helt bisarra avstånd i stället
Å andra sidan så är arbetsmiljön betydligt intressantare där uppe, än här nere i de plattare delarna av Sverige
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
- Comment
Comment
-
Nejdå, står tiden stilla hinner man med allt.Originally posted by Tornevall View Post
Det kan eventuellt bli svårt, för det du hinner göra som vanligt kompenserar du med bilkörning med helt bisarra avstånd i stället
Å andra sidan så är arbetsmiljön betydligt intressantare där uppe, än här nere i de plattare delarna av Sverige

Jag har faktiskt åkt genom Älvsbyn en gång i tiden. Det var 1990 på väg hem från fjällvandring upp på Kebnekaise och ett besök vid treriksröset.
Av någon anledning skulle vi till Ammarnäs och se om potatisarna växte som de ska i backen. Silvermuseet i Arjeplog fick också ett besök vill jag minnas.-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment
-
Kan i sammanhanget varmt rekommendera de här båda fotoböckerna om öde platser som kommit ut. I nuläget har dock författaren/fotografens namn kommit bort.Originally posted by Villeparisis View PostFin bild, och utifrån den antar man att Älvsbyn nog kunde vara ett bra ställe att spela in skräckfilmer.
- Comment
Comment
-
Odlar de verkligen potatis så långt upp i landet?Originally posted by gason View Post
Nejdå, står tiden stilla hinner man med allt.
Jag har faktiskt åkt genom Älvsbyn en gång i tiden. Det var 1990 på väg hem från fjällvandring upp på Kebnekaise och ett besök vid treriksröset.
Av någon anledning skulle vi till Ammarnäs och se om potatisarna växte som de ska i backen. Silvermuseet i Arjeplog fick också ett besök vill jag minnas.
- Comment
Comment
-
Låter väldigt intressant! Det kan väl inte vara den här?Originally posted by Villeparisis View Post
Kan i sammanhanget varmt rekommendera de här båda fotoböckerna om öde platser som kommit ut. I nuläget har dock författaren/fotografens namn kommit bort.

"En nostalgisk höjdare!" Nostalgia Magazine "En fascinerande samtidsarkeologisk undersökning av det snabbt förgångna - fabriker, miljonprogram, sommarland." Katarina Wi...
Jag tror jag ska kolla mer på det där, jag tror det skulle kunna vara väldigt intressant att köra runt lite efter sånt här de resterande två semesterveckorna
-
- Comment
Comment
-
Javisst, fast det är lite unikt. Odlingen ligger i en backe med sydläge. Sluttningen gör att frosten har svårt att bita sig fast på nätterna och solen får en bättre vinkel på dagen.Originally posted by Villeparisis View Post
Odlar de verkligen potatis så långt upp i landet?
Här finns lite mer att läsa.
-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment
-
Helt rätt. Jörnamrk heter han som skrivit åtminstone tre böcker i ämnet (alla mycket fascinerande).Originally posted by Tornevall View Post
Låter väldigt intressant! Det kan väl inte vara den här?
"En nostalgisk höjdare!" Nostalgia Magazine "En fascinerande samtidsarkeologisk undersökning av det snabbt förgångna - fabriker, miljonprogram, sommarland." Katarina Wi...
Jag tror jag ska kolla mer på det där, jag tror det skulle kunna vara väldigt intressant att köra runt lite efter sånt här de resterande två semesterveckorna
- Comment
Comment
-
Tycker nästan det borde påverka smaka när det odlas under så krångliga förhållanden.Originally posted by gason View PostJavisst, fast det är lite unikt. Odlingen ligger i en backe med sydläge. Sluttningen gör att frosten har svårt att bita sig fast på nätterna och solen får en bättre vinkel på dagen.
Här finns lite mer att läsa.
https://sites.google.com/site/potatisbackeniammarnaes/Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
- Comment
Comment
-
-

Comment