Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ung och bortskämd?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ung och bortskämd?

Baluba söker deltagare till en ny realityserie, där bortskämdhet och lathet nämns som kriterier. Frågan är, blir det en helt ny tappning eller är det en fortsättning på den tidigare realityserien?

Hey! Did you not success reaching an URL related to one of our sites? You see, each time you’re trying to access a missing site or file of ours, this is where you get. That’s how we statistically can keep track of which of our pages that are still trying to be accessed without existence. […]
    -

Originally posted by Tornevall View Post
    Baluba söker deltagare till en ny realityserie, där bortskämdhet och lathet nämns som kriterier. Frågan är, blir det en helt ny tappning eller är det en fortsättning på den tidigare realityserien?

https://tornevall.net/forum/articles...utan-till-host
    Inget jag sett men tycker konceptet borde vara lite begränsat. Ändå - underskatta aldrig nytt vina i gamla läglar.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Sen känns det ju som att hälften av alla som kommer med i såna program är rena skådespelare. Det där med att få "bra tv" har väl verkligen rotat sig så pass nu att man måste anlita såna, när alla överdrifter redan är nådda
      -

Comment

Tänk om man hade varit ung och bortskämd. Då hade man kanske känt sig lite piggare än man gör efter att i stort sett jobbat dygnets alla vakna timmar i alla dagar, utom en, sedan mitten på juni.

Är det ingen som funderat på att göra en TV-serie med folk som faktiskt kan tänkas säga något intressant, åtminstone någon gång ibland?
        -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
          Tänk om man hade varit ung och bortskämd. Då hade man kanske känt sig lite piggare än man gör efter att i stort sett jobbat dygnets alla vakna timmar i alla dagar, utom en, sedan mitten på juni.

Är det ingen som funderat på att göra en TV-serie med folk som faktiskt kan tänkas säga något intressant, åtminstone någon gång ibland?

Då måste man ju även hitta någon som kan säga något intressant också. Alla nyhetsredaktioner har väl försökt göra det här ganska länge nu, utan att ha lyckats hitta någon?

Vilket i sig är väldigt intressant, för nästan alla livnär sig ju på att folk säger korkade saker nuförtiden. Jag vet inte hur jag har kunnat missa det, men jag kommer inte ens ihåg när den trenden initierades i Sverige. Det kanske alltid har varit så?
          -

Comment

Måste säga att det ligger en hel del i dina funderingar Gason.
            "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Tycker nog det kan komma fram intressanta och rent tankeväckande saker i de mest överraskande sammanhang emellanåt.

Comment

Då måste man ju även hitta någon som kan säga något intressant också. Alla nyhetsredaktioner har väl försökt göra det här ganska länge nu, utan att ha lyckats hitta någon?

Vilket i sig är väldigt intressant, för nästan alla livnär sig ju på att folk säger korkade saker nuförtiden. Jag vet inte hur jag har kunnat missa det, men jag kommer inte ens ihåg när den trenden initierades i Sverige. Det kanske alltid har varit så?
                Kan rekommendera dig att läsa Kalle Linds böcker. Han har en hel genomgång av folk som sagt och skrivet mer eller mindre udda saker. Riktigt underhållande och välskrivna är hans böcker också.

Comment

Lite att sätta upp på att-göra-listan tror jag. Det känns som att sånt här blir allt viktigare att hänga med i, så man blir lite lärd så att säga. Och kanske kommer jag också skriva något en vacker dag. Vi har ju väldigt mycket att lära ut själva också
                  -

Comment

Lite att sätta upp på att-göra-listan tror jag. Det känns som att sånt här blir allt viktigare att hänga med i, så man blir lite lärd så att säga. Och kanske kommer jag också skriva något en vacker dag. Vi har ju väldigt mycket att lära ut själva också
                    Helt riktigt. Som jag sagt tidigare bara all forumverksamhet du ägnat dig åt borde kunna bli en hel - och ytterst läsvärd - bok.

Comment

För övrigt har jag en idé om en trilogi om tre korta romaner i forummiljö. Har redan kommit på att första meningen skall bli "Ja, då kör vi", och den sista "Hello..".

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
                        För övrigt har jag en idé om en trilogi om tre korta romaner i forummiljö. Har redan kommit på att första meningen skall bli "Ja, då kör vi", och den sista "Hello..".
                        I alla tre, eller bara första romanen?
                        -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X