Baluba söker deltagare till en ny realityserie, där bortskämdhet och lathet nämns som kriterier. Frågan är, blir det en helt ny tappning eller är det en fortsättning på den tidigare realityserien?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ung och bortskämd?
Collapse
X
-
Inget jag sett men tycker konceptet borde vara lite begränsat. Ändå - underskatta aldrig nytt vina i gamla läglar.Originally posted by Tornevall View PostBaluba söker deltagare till en ny realityserie, där bortskämdhet och lathet nämns som kriterier. Frågan är, blir det en helt ny tappning eller är det en fortsättning på den tidigare realityserien?
https://tornevall.net/forum/articles...utan-till-host
Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
- Comment
-
Sen känns det ju som att hälften av alla som kommer med i såna program är rena skådespelare. Det där med att få "bra tv" har väl verkligen rotat sig så pass nu att man måste anlita såna, när alla överdrifter redan är nådda
-
- Comment
Comment
-
Tänk om man hade varit ung och bortskämd. Då hade man kanske känt sig lite piggare än man gör efter att i stort sett jobbat dygnets alla vakna timmar i alla dagar, utom en, sedan mitten på juni.
Är det ingen som funderat på att göra en TV-serie med folk som faktiskt kan tänkas säga något intressant, åtminstone någon gång ibland?
-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment
-
Originally posted by gason View PostTänk om man hade varit ung och bortskämd. Då hade man kanske känt sig lite piggare än man gör efter att i stort sett jobbat dygnets alla vakna timmar i alla dagar, utom en, sedan mitten på juni.
Är det ingen som funderat på att göra en TV-serie med folk som faktiskt kan tänkas säga något intressant, åtminstone någon gång ibland?
Då måste man ju även hitta någon som kan säga något intressant också. Alla nyhetsredaktioner har väl försökt göra det här ganska länge nu, utan att ha lyckats hitta någon?
Vilket i sig är väldigt intressant, för nästan alla livnär sig ju på att folk säger korkade saker nuförtiden. Jag vet inte hur jag har kunnat missa det, men jag kommer inte ens ihåg när den trenden initierades i Sverige. Det kanske alltid har varit så?
-
- Comment
Comment
-
Måste säga att det ligger en hel del i dina funderingar Gason.Originally posted by gason View PostTänk om man hade varit ung och bortskämd. Då hade man kanske känt sig lite piggare än man gör efter att i stort sett jobbat dygnets alla vakna timmar i alla dagar, utom en, sedan mitten på juni.
"Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"
- Comment
Comment
-
Tycker nog det kan komma fram intressanta och rent tankeväckande saker i de mest överraskande sammanhang emellanåt.Originally posted by gason View PostTänk om man hade varit ung och bortskämd. Då hade man kanske känt sig lite piggare än man gör efter att i stort sett jobbat dygnets alla vakna timmar i alla dagar, utom en, sedan mitten på juni.
- Comment
Comment
-
Kan rekommendera dig att läsa Kalle Linds böcker. Han har en hel genomgång av folk som sagt och skrivet mer eller mindre udda saker. Riktigt underhållande och välskrivna är hans böcker också.Originally posted by Tornevall View Post
Då måste man ju även hitta någon som kan säga något intressant också. Alla nyhetsredaktioner har väl försökt göra det här ganska länge nu, utan att ha lyckats hitta någon?
Vilket i sig är väldigt intressant, för nästan alla livnär sig ju på att folk säger korkade saker nuförtiden. Jag vet inte hur jag har kunnat missa det, men jag kommer inte ens ihåg när den trenden initierades i Sverige. Det kanske alltid har varit så?
- Comment
- Likes 1
Comment
-
Lite att sätta upp på att-göra-listan tror jag. Det känns som att sånt här blir allt viktigare att hänga med i, så man blir lite lärd så att säga. Och kanske kommer jag också skriva något en vacker dag. Vi har ju väldigt mycket att lära ut själva också
-
- Comment
Comment
-
Helt riktigt. Som jag sagt tidigare bara all forumverksamhet du ägnat dig åt borde kunna bli en hel - och ytterst läsvärd - bok.Originally posted by Tornevall View PostLite att sätta upp på att-göra-listan tror jag. Det känns som att sånt här blir allt viktigare att hänga med i, så man blir lite lärd så att säga. Och kanske kommer jag också skriva något en vacker dag. Vi har ju väldigt mycket att lära ut själva också
- Comment
Comment
-

Comment