Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur skulle man kunna städa ett forum?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur skulle man kunna städa ett forum?

Idag finns det en jättesamling arkiv längst ned på det här forumets huvudsida. Hur skulle man lämpligtvis kunna strukturera om detta? Vi är ju inte så många i dagsläget, så frågan är vilka forum borde finnas kvar, vilka skulle slås i hop med "Fikarummet" osv?

Något som rent publikt är mindre väsentligt är att det finns en större mängd forum som är helt stängda och låsta idag, däribland ett antal från gamla "Kamelen"/"Oasen" (vilka från början var sekretessbelagda) och många av dom här forumdelarna är byggda för en äldre plattform. Med andra ord är det ett rent kaos i administrationspanelen som gör det svårare att lägga upp allt ordentligt. Jag skulle nästan vilja börja om, men jag vill inte heller radera något

Alla förslag på förbättringar och vad som bör finnas, synas tydligare, osv är varmt välkomna!
    Jag själv tänker mig något som gör att ingen skall känna sig vilse när de kommer hit.

-

Försökte skriva så snitsigt inlägg i den här tråden igår men det hängde upp sig.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Tycker inte det är så så svårt att få överblick i nuläget på de aktuella trådarna (vilket i nuläget ju inte är så många med tanke på hur få skribenter här är).
      Gamla arkiverade trådar är ju en annan femma och det materialet är ju lätt att förstå både voluminöst och väldigt snårigt. Dock det viktigast är att inget får raderas. Är en stor skatt som säger mycket om forumets utveckling och - skäms jag inte säga - om även ett större sammanhang. Låt oss vårda den varmsamt.

Comment

Kanske skulle det vara en ide att försöka få arkiven helt dolda från förstasidan, genom att få dom ihopflikade på något sätt. För jag håller med, ju längre ned på sidan man kommer, desto snårigare blir det.
        Och så tänkte jag att forumsidan är på tok för smal, så jag har breddat den lite och försökt få den så lik "huvudsidan" som möjligt (dvs den huvudsidan man än så länge bara kan se på https://new.tornevall.net)
        -

Comment

Originally posted by Tornevall View Post
          Kanske skulle det vara en ide att försöka få arkiven helt dolda från förstasidan, genom att få dom ihopflikade på något sätt. För jag håller med, ju längre ned på sidan man kommer, desto snårigare blir det.
          Och så tänkte jag att forumsidan är på tok för smal, så jag har breddat den lite och försökt få den så lik "huvudsidan" som möjligt (dvs den huvudsidan man än så länge bara kan se på https://new.tornevall.net)
          Tassar tyst åt sidan när det blir sådana här tekniska diskussioner....

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post

Tassar tyst åt sidan när det blir sådana här tekniska diskussioner....
            Inga problem, jag är mest nyfiken på om den nya breddade versionen fungerar bättre än den gamla
            -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X