Och varför ska vi ha mera småpengar?
"Tvåkronan - ett kärt återseende"
Collapse
X
-
Comment
-
Comment
-
Varför har ingen utvecklat ett modernare valörsystem med inspiration från digitalteknikens värld?
Systemet skulle behöva följande valörer: 1-, 2- 4- 8-kronorsmynt, 16- 32- 64- 128- 256- och 512 kronorssedlar.
Då kan man betala alla tänkbara belopp under 1024 kr med maximalt 1 mynt/sedel av varje valör.
Om det nu var så jobbigt med hela 4 sedlar av samma valör kan man lika gärna ta steget fullt ut och behöva max 1 av varje.
Eller, kanske inte ...
-"Jag har aldrig f- Quote
Comment
-
Tänk om Stefan Ingves läser detta....
Varför har ingen utvecklat ett modernare valörsystem med inspiration från digitalteknikens värld?
Systemet skulle behöva följande valörer: 1-, 2- 4- 8-kronorsmynt, 16- 32- 64- 128- 256- och 512 kronorssedlar.
Då kan man betala alla tänkbara belopp under 1024 kr med maximalt 1 mynt/sedel av varje valör.
Om det nu var så jobbigt med hela 4 sedlar av samma valör kan man lika gärna ta steget fullt ut och behöva max 1 av varje.
Eller, kanske inte ...

Tornevalls skribent med nio liv (inne p- Quote
Comment
-
Comment
-
Eller, kanske inte ...
Detta kanske är en av de mest briljanta idéerna jag läst någonsin. Det skulle kanske tom jag kunna klara av. Kanske
Comment
-
Comment
...............
♥♪♫
Comment