Och varför ska vi ha mera småpengar?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
"Tvåkronan - ett kärt återseende"
Collapse
X
-
Varför har ingen utvecklat ett modernare valörsystem med inspiration från digitalteknikens värld?Originally posted by Pålle View PostGasons förslag var det bästa jag sett på länge
Systemet skulle behöva följande valörer: 1-, 2- 4- 8-kronorsmynt, 16- 32- 64- 128- 256- och 512 kronorssedlar.
Då kan man betala alla tänkbara belopp under 1024 kr med maximalt 1 mynt/sedel av varje valör.
Om det nu var så jobbigt med hela 4 sedlar av samma valör kan man lika gärna ta steget fullt ut och behöva max 1 av varje.
Eller, kanske inte ...
-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment
-
Tänk om Stefan Ingves läser detta....Originally posted by gason View Post
Varför har ingen utvecklat ett modernare valörsystem med inspiration från digitalteknikens värld?
Systemet skulle behöva följande valörer: 1-, 2- 4- 8-kronorsmynt, 16- 32- 64- 128- 256- och 512 kronorssedlar.
Då kan man betala alla tänkbara belopp under 1024 kr med maximalt 1 mynt/sedel av varje valör.
Om det nu var så jobbigt med hela 4 sedlar av samma valör kan man lika gärna ta steget fullt ut och behöva max 1 av varje.
Eller, kanske inte ...

Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
- Comment
Comment
-
Ja, det vore illa. Om det där skulle genomföras på riktigt får jag nog fly till USA. Det är väl ett av få länder med ännu sämre enhetssystem.Originally posted by Villeparisis View Post
Tänk om Stefan Ingves läser detta....

-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment
-
Ja, det är märkligt hur de än i denna dag lyckas hålla kvar sitt gamla system.Originally posted by gason View Post
Ja, det vore illa. Om det där skulle genomföras på riktigt får jag nog fly till USA. Det är väl ett av få länder med ännu sämre enhetssystem.
Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
- Comment
Comment
-
Originally posted by gason View Post
Varför har ingen utvecklat ett modernare valörsystem med inspiration från digitalteknikens värld?
Eller, kanske inte ...
Detta kanske är en av de mest briljanta idéerna jag läst någonsin. Det skulle kanske tom jag kunna klara av. Kanske
-
- Comment
Comment

...............Änglatofflor.
♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥
Comment