..önskar jag er en sataniskt obehaglia halloween fylld av djävulska mardrömmar...

Announcement
Collapse
No announcement yet.
Med kallt blod...
Collapse
X
-

Apropå det, är det någon som förstått varför det firas Halloween helt plötsligt i Sverige?
Var det något fel med Alla helgons afton med ett stillsamt och traditionsenligt besök på kyrkogården i lugn och ro?
Var det inte tillräckligt bra försäljning på gravljusen eller vad hände?-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
-
Beslöts väl att det skulle vara halloween en vecka innan Alla helgons dag. för några år sedan. Och detta alla helgons dag har då jag aldrig förstått då de svenska högtiderna är reglerade efter den protestantiska traditionen och där finns ju inga helgon.Originally posted by gason View Post
Apropå det, är det någon som förstått varför det firas Halloween helt plötsligt i Sverige?
Var det något fel med Alla helgons afton med ett stillsamt och traditionsenligt besök på kyrkogården i lugn och ro?
Var det inte tillräckligt bra försäljning på gravljusen eller vad hände?
Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
- Comment
Comment
-
Åh tusan. Är det något som beslutats? Det hade jag ingen aning om.
Du har ju rätt i att det inte finns så många helgon att fira i vår protestantiska/lutheranska traditioner. Det har jag inte ens tänkt på, religionskunskap var ett av mina sämre ämnen i skolan.
Så vad firas egentligen? En mer katolsk Alla helgon och en anglosaxisk Halloween. Det känns som att någon har lite svårt att träffa rätt.-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment
-
Ja, varför inte byta tnamn till gravsmyckningsdagen eller något liknande då det är en gammal fin tradition.Originally posted by gason View PostÅh tusan. Är det något som beslutats? Det hade jag ingen aning om.
Du har ju rätt i att det inte finns så många helgon att fira i vår protestantiska/lutheranska traditioner. Det har jag inte ens tänkt på, religionskunskap var ett av mina sämre ämnen i skolan.
Så vad firas egentligen? En mer katolsk Alla helgon och en anglosaxisk Halloween. Det känns som att någon har lite svårt att träffa rätt.Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
- Comment
Comment

Comment