.............
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Blä
Collapse
X
-
Blä
Läste igenom vad jag skulle göra på min biologikurs och bläääää.
Nu ska jag filtrera mjölke eller banan (valfritt) genom kaffefilter, hälla diskmedel och t-röd och massa annat tjoffs. Sen ska jag gräva i det där och få fram dna:et genom trådarna som bildas på något konstigt sätt.
Men ärlig jag vet inte vilket som är äckligast, att gräva i mjölke eller mossad banan.
Urk nu mår jag illa
- Comment
Comment
-
Originally posted by msfantasiaLäste igenom vad jag skulle göra på min biologikurs och bläääää.
Nu ska jag filtrera mjölke eller banan (valfritt) genom kaffefilter, hälla diskmedel och t-röd och massa annat tjoffs. Sen ska jag gräva i det där och få fram dna:et genom trådarna som bildas på något konstigt sätt.
Men ärlig jag vet inte vilket som är äckligast, att gräva i mjölke eller mossad banan.
Urk nu mår jag illaåh fy bubblan så vidrigt det lät.... *äcklad*
men jag skulle nog ta bananen.... tror ja....
vad ska du bli när du blir stor ??
- Comment
Comment
-
Jadu jag vet faktiskt inte vad jag ska bli, har läst allt från psykologi till juridik och ännu inte lycktas bestämma mig för vad jag vill läsa. Först var det psykolog, sen var det kriminolog, sen var det jurist och ja jag får se helt enkeltOriginally posted by Boubouåh fy bubblan så vidrigt det lät.... *äcklad*
men jag skulle nog ta bananen.... tror ja....
vad ska du bli när du blir stor ??

Men nu läser jag bara enstaka ämnen och där i då biologi, fast är det så här äckligt vetitusan om jag vill fortsätta
Jag avskyr banan *blärk*
- Comment
Comment
-
Originally posted by msfantasiaJadu jag vet faktiskt inte vad jag ska bli, har läst allt från psykologi till juridik och ännu inte lycktas bestämma mig för vad jag vill läsa. Först var det psykolog, sen var det kriminolog, sen var det jurist och ja jag får se helt enkelt
Men nu läser jag bara enstaka ämnen och där i då biologi, fast är det så här äckligt vetitusan om jag vill fortsätta
Jag avskyr banan *blärk*jaha... du är en sån tjej - en som kan plugga.... det är inte jag. därför bestämde jag mig för att bli lärare
men du måste vara full av kunskap människa !!
dela med dig är du gölli...
och ett tips: ta inte banan då..

- Comment
Comment
-
Originally posted by Bouboujaha... du är en sån tjej - en som kan plugga.... det är inte jag. därför bestämde jag mig för att bli lärare
men du måste vara full av kunskap människa !!
dela med dig är du gölli...
och ett tips: ta inte banan då..
Nej plugga kan jag inte, däremot är jag väldigt duktig på att stressa ihop mina uppgifter, sådär kl 3 på natten till måndagen när uppgifterna senast ska vara inlämnade på fredagen
Ja jag kan nog lite om mycket fast om jag har så jäkla stor nytta av det vet jag inte.
Men vadå mjölke är ju lika äckligt det, och hur fan får jag tag i det ? I uppgiften stod det att man skulle köpa fisk och tömma själv *men bläääää*
Jag är inte lättäcklad av mig men det finns en sak jag verkligen inte klarar, och det är att bli kletig om händerna. Jag klarar verkligen inte av det, urk blä fy och tvi
- Comment
Comment
-
Originally posted by msfantasia
Nej plugga kan jag inte, däremot är jag väldigt duktig på att stressa ihop mina uppgifter, sådär kl 3 på natten till måndagen när uppgifterna senast ska vara inlämnade på fredagen
Ja jag kan nog lite om mycket fast om jag har så jäkla stor nytta av det vet jag inte.
Men vadå mjölke är ju lika äckligt det, och hur fan får jag tag i det ? I uppgiften stod det att man skulle köpa fisk och tömma själv *men bläääää*
Jag är inte lättäcklad av mig men det finns en sak jag verkligen inte klarar, och det är att bli kletig om händerna. Jag klarar verkligen inte av det, urk blä fy och tviom du inte kan plugga - varför läser du då?
tror du som jag att det kansek ändrar sig nångång? för det gör det troligtvis inte. Själv försöker jag plugga bara för att man får bättre lön om man är utbildad till nåt.....
jag tycker inte du behöver göra den där uppgiften, det låter bara äckligt....

- Comment
Comment
-
Jag pluggar för att jag tycker det är roligt och intressant att lära sig nya saker, men jag är extremt lat av mig och har väldigt svårt att få tummen urOriginally posted by Boubouom du inte kan plugga - varför läser du då?
tror du som jag att det kansek ändrar sig nångång? för det gör det troligtvis inte. Själv försöker jag plugga bara för att man får bättre lön om man är utbildad till nåt.....
jag tycker inte du behöver göra den där uppgiften, det låter bara äckligt....

Nej jag tycker också att jag ska få slippa göra äckel uppgiften men min lärare håller nog inte med mig
- Comment
Comment
-
Originally posted by msfantasiaJag pluggar för att jag tycker det är roligt och intressant att lära sig nya saker, men jag är extremt lat av mig och har väldigt svårt att få tummen ur
Nej jag tycker också att jag ska få slippa göra äckel uppgiften men min lärare håller nog inte med mig
jag tycker inte om att lära mig nya saker... verkar det som iaf.
för jag tycks aldrig lära mig nåt!
har också svårt med det där att få tummen ur....
hade jag vart din lärare msf så hade du absolut inte behövt göra den uppgiften - jag lovar !!
- Comment
Comment
-
Kan inte du ta över och bli min lärare då ? *snälla snälla*Originally posted by Bouboujag tycker inte om att lära mig nya saker... verkar det som iaf.
för jag tycks aldrig lära mig nåt!
har också svårt med det där att få tummen ur....
hade jag vart din lärare msf så hade du absolut inte behövt göra den uppgiften - jag lovar !!
Har inte vågat kolla vad mer som kommer i biologin, men äckligt är det säkert ?
Och kommer det någon uppgift som innebär att skära upp en groda så hoppar jag av, sånt totalvägrar jag
- Comment
Comment
-
Förrätt: friterade grodlår
huvdrätt: mjölke
desert: friterade banander
dryck: rödsprit
Klädsel: nej
När min dotter var fyra år en jul så satt vi hela tjocka släkten (29p) och åt och diskuterade drycker och plötsligt säger denna unge; ''min farmor dricker bara rödsprit.'' Allmänt asgarv och det är en klassiker hos oss.
Klart ni kan plugga tjejer. Att man är lite om och kring sig beror inte på det utan på annat. Ni är BÄST bägge två, bara så ni vet.
Fast vad är mjölke? Sillmjölke?
- Comment
Comment
-
Så här står det om mjölke i min uppgift så jag antar att det är vanlig rom.Originally posted by BriaFörrätt: friterade grodlår
huvdrätt: mjölke
desert: friterade banander
dryck: rödsprit
Klädsel: nej
När min dotter var fyra år en jul så satt vi hela tjocka släkten (29p) och åt och diskuterade drycker och plötsligt säger denna unge; ''min farmor dricker bara rödsprit.'' Allmänt asgarv och det är en klassiker hos oss.
Klart ni kan plugga tjejer. Att man är lite om och kring sig beror inte på det utan på annat. Ni är BÄST bägge två, bara så ni vet.
Fast vad är mjölke? Sillmjölke?
När man genomför den här laborationen med fiskar måste man få tag på fiskar som har välutvecklade testiklar och strömming eller abborre är då lämpliga om man köper de på senhösten eller under vintern/tidig vår. Under sommaren har fiskarna lekt och testcyklarna är tomma. Tänk på att bara hälften av fiskarna är hanar och att man ibland bara kan få tag på honor i affären ( beroende på att honor och hanar ofta rör sig i könbestämda stim). Skaffa därför hanfiskar i god tid och förvara dem i frysen tills ni skall genomföra laborationen.
-Hejsan. Jag skulle vilja ha 1 kg strömming med stora testiklar
- Comment
Comment

Comment