Äntligen har jag hittat ett svart huvud
Collapse
X
-
Sv: Äntligen har jag hittat ett svart huvud
Den kommer jag inte ens ihåg...Själv försökte jag med denna och det blev ju inget större tryck:
http://forum.tornevall.net/showthread.php?t=2072
[SIZE=1]
[RIGHT][SIZE=1][FONT=Verdana][SIZE=1][FONT=Verdana][COLOR=magenta][COLOR=darkorchid][SIZE=1][FONT=Verdana]
♥♪♫- Quote
Comment
-
Comment
-
Noterbart dock är att den nuy ligger under Allmäna. Minns dock bergfast att det fanns en egen Samlarkategor här en gång.
En renässanss för den kanske?
Tornevalls skribent med nio liv (inne p- Quote
Comment
-
2: Japp, den låg i nåt annat forum men kommer inte ihåg var. Kommer ihåg att jag sa att jag samlade på anker.
Men sen jag flyttade så gjorde jag mej av med alla utan 2 st och en stor golvanka. Resten åkte...
[SIZE=1]
[RIGHT][SIZE=1][FONT=Verdana][SIZE=1][FONT=Verdana][COLOR=magenta][COLOR=darkorchid][SIZE=1][FONT=Verdana]
♥♪♫- Quote
Comment
-
Comment
-
Nei,jeg mente det såklart ikke såå ille.Men gubben kjører bl.a div.avfall til søppeldynga her i distriktet,og den kaller han bare for myra.
Comment
-
Oki,takk.
Men NÅ vet jeg kanskje hva myrerna er for no`.
Må være hva vi kaller for "Fretex" og "Ting & Tøy" f.eks.Ja,forretninger med brukte varer.Ungene er der rett som det èr og finner billige,fine plagg.
Ja,det ser jo faktisk helt nytt ut.
Eldstejenta fant f.eks en kjempefin ballkjole på "Ting & Tøy" til bare femtilappen.
Jeg fant forøvrig mer ut av dette ordet "myrerna" ved å søke det opp på google og lese inne her.Er jo tydeligvis ikke alle svensker engang som vet hva det betyr.
Synes du er flink til å skjønne det norske språket jeg,Fjällis.
Comment
-
Ser nu att Fjällis förklarade en del för dej. Så då behöver inte jag det.
Knapert är det inte men jag gillar att springa på Myrerna och Loppis för man gör många fynd där.
Själv köpte jag en snygg jacka för 85 kr i höstas och personen som haft den hade nog knappast använt den för den såg ny ut.
På vissa kläder hänger tom prislappen kvar.
[SIZE=1]
♥♪♫- Quote
Comment
Comment