Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilket snöoväder

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Vilket snöoväder

Jag vill inte ha det så här. Jag bävar för denna vinter.
    ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

Bor man som jag 500 meter från allmän väg och måste få hjälp med plogning är det inte så kul med stora mängder snö.
      "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Jag tycker det är mysigt med snö nu när det är så mörkt och dystert ute.
        Fast det är inte roligt att ge sig ut på vägarna förstås

Comment

Jag skulle egentligen ha åkt till Jönköping idag på ett möte. Det hade blivit spännande, inga flyg gick och snökaos åtminstone en bit söder om Stockholm.
          Men som tur är har vi installerat videokonferenser överallt så jag behövde bara åka ner på stan, det var i och för sig nog så spännande.

Hur går det med cyklingen Mollypolly? Har du kul?
          Det kanske inte är så snöigt där nere än?
          -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
            Jag skulle egentligen ha åkt till Jönköping idag på ett möte. Det hade blivit spännande, inga flyg gick och snökaos åtminstone en bit söder om Stockholm.
            Men som tur är har vi installerat videokonferenser överallt så jag behövde bara åka ner på stan, det var i och för sig nog så spännande.

Hur går det med cyklingen Mollypolly? Har du kul?
            Det kanske inte är så snöigt där nere än?
            Ja,det är jättekul att cykla nu. Snön yr och det är halt som satan. Jag hjular med livet som insats. Men envis som jag är så ger jag mig inte så lätt

Jag har bara mött någon enstaka "idiot" till som vågar sig på att cykla i det här vädret, förutom mig.

Comment

I dag köpte jag en snöslunga, en Stiga tvåstegs, det var riktigt roligt att köra. Man fick bara se upp så att man riktade utkastet åt rätt håll. det kan ju komma allehanda grejer flygande, småsten och sånt som ligger i gångarna.

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
                Ja,det är jättekul att cykla nu. Snön yr och det är halt som satan. Jag hjular med livet som insats. Men envis som jag är så ger jag mig inte så lätt

Jag har bara mött någon enstaka "idiot" till som vågar sig på att cykla i det här vädret, förutom mig.
                Här i Uppsala märks det bara liten skillnad på antalet cyklister. Sommar som vinter, antalet "tokstollar" är konstant.

Min bror berättade en gång när han var på väg till jobbet vid 6:30-tiden på morgonen en vinterdag då det snöat närmare 50cm under natten. Mitt i snön på en oplogad gata stod det en kille och bokstavligen släpade en cykel efter sig.
                Mycket högljutt, på engelska med fransk brytning, svor han långa haranger om "det här djävla landet" och "hur fan kan någonting fungera här".

Vilken syn ...

Comment

Originally posted by Pålle View Post
                  I dag köpte jag en snöslunga, en Stiga tvåstegs, det var riktigt roligt att köra. Man fick bara se upp så att man riktade utkastet åt rätt håll. det kan ju komma allehanda grejer flygande, småsten och sånt som ligger i gångarna.
                  Man ska alltså inte rikta utkastet mot sig själv?

Näe, jag förstod vad du menar. Men alla är faktiskt inte så smarta kan jag avslöja.

Comment

Här i Uppsala märks det bara liten skillnad på antalet cyklister. Sommar som vinter, antalet "tokstollar" är konstant.

Min bror berättade en gång när han var på väg till jobbet vid 6:30-tiden på morgonen en vinterdag då det snöat närmare 50cm under natten. Mitt i snön på en oplogad gata stod det en kille och bokstavligen släpade en cykel efter sig.
                    Mycket högljutt, på engelska med fransk brytning, svor han långa haranger om "det här djävla landet" och "hur fan kan någonting fungera här".

Vilken syn ...
                    Det verkar som om jag passar in som Uppsala-bo mer än Jönköpingsbo vad det gäller cyklandet. Det är betydligt färre cyklister här nu, även om jag inte är helt ensam om att cykla.

Hade det snöat 50 cm och det varit oplogat däremot, hade nog, jag säger nog,tilloch med jag givit upp och gått istället. För bussen tar jag inte. Har bara knappt 3 kilometer till jobbet och tycker det är slöseri att betala busspengar, snål som jag är. Fast en och annan svordom hade säkert hörts här med, men med småländsk brytning. Det ÄR jobbigt att pulsa i snö även utan hoj

Hade varit kul att sett den där killen med cykeln släpandes efter sig

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
                      Det verkar som om jag passar in som Uppsala-bo mer än Jönköpingsbo vad det gäller cyklandet. Det är betydligt färre cyklister här nu, även om jag inte är helt ensam om att cykla.

Hade det snöat 50 cm och det varit oplogat däremot, hade nog, jag säger nog,tilloch med jag givit upp och gått istället. För bussen tar jag inte. Har bara knappt 3 kilometer till jobbet och tycker det är slöseri att betala busspengar, snål som jag är. Fast en och annan svordom hade säkert hörts här med, men med småländsk brytning. Det ÄR jobbigt att pulsa i snö även utan hoj

Hade varit kul att sett den där killen med cykeln släpandes efter sig
                      Han mötte killen och såg spåren efter honom. Det fanns ett antal praktfulla "snöänglar" med ett vingligt cykelspår mellan. Det är inte lätt när det är svårt.

Comment

Han mötte killen och såg spåren efter honom. Det fanns ett antal praktfulla "snöänglar" med ett vingligt cykelspår mellan. Det är inte lätt när det är svårt.
                        Haha, en helt ny design av snöänglar minsann. Vilket konstverk!!

Comment

Här har det snöat hela dagen..
                          ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

I dag vräker snön ner och det yr ordentligt, tur att man har 4WD med hög och låg och diffspärr

Comment

Så här såg det ut mellan Gävle och Söderhamn i torsdags kväll när vi åkte hem från Örnsköldsvik.

snow.png

E4:an var dessutom avstängd nästan hela den sträckan så det blev 10 mil på småvägar istället.

Comment

Så här såg det ut mellan Gävle och Söderhamn i torsdags kväll när vi åkte hem från Örnsköldsvik.

[ATTACH=CONFIG]11750[/ATTACH]

E4:an var dessutom avstängd nästan hela den sträckan så det blev 10 mil på småvägar istället.
                                Det där såg inte alltför trevligt ut, själv tyckte jag att det räckte med 1,5 mil i snöovädret.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X