Announcement

Collapse
No announcement yet.

Världens bästa golfspelare är död.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Världens bästa golfspelare är död.

Jag menar såklart Nordkoreas ledare Kim Jong Il.
    Originally posted by http://sv.wikipedia.org/wiki/Kim_Jong_Il
    Nordkoreanska medier påstås göra gällande att det när Kim Jong Il föddes tändes en ny stjärna och dubbla regnbågar syntes på himlen.

Mytbildningen kring den nordkoreanske ledaren sägs vara stor; bland annat har amerikanska medier påstått att nordkoreanska medier rapporterat att Kim Jong Il hade ett otroligt minne, antagligen till följd av att han varje morgon gick upp tidigt för att intensivt träna sitt minne. Det berättas att då han besökte en kyrkogård och såg runt bland gravarna kunde han i sitt minne återkalla vad de döda hade gjort, hur de var som personer, vad de hade för smak och sörjande släktingar – allt genom att ta en snabb titt på namnet på graven.

Vidare sägs det ha uttryckts angående Kim Jong Ils person, att han var stor, och det sägs berättas hur han flög jetflygplan, skriver operor, producerade filmer, var världens främste poet och om hur han lyckades med att slå fem hole-in-one under sin första runda golf någonsin, en bedrift som hittills är oslagen även inom professionell golf.
    Allvarligt talat, vad är detta?
    "bland annat har amerikanska medier påstått att nordkoreanska medier rapporterat ..."
    "Vidare sägs det ha uttryckts ..."

Nog för att man kan misstänka att Nordkoreanerna gärna överdriver deras ledares förträfflighet med lite bättre artiklar än sådär borde det gå att få ihop.
    På en annan sida läste jag om 17 holes in one på hans premiärrunda på totalt 38 slag. Alla hans livvakter hade dessutom verifierat resultatet.

Ibland undrar man om västerländsk media är så mycket bättre än deras kommunistiska motsvarighet.
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Sv: Världens bästa golfspelare är död.

Vad kan man annat göra än att skratta åt eländet, dock skrattar säkert inte dom stackarna som bor i Nordkorea. Hörde en gråtande och snyftande nyhetuppläsare som i TV läst upp dödsbudet. Vad man kan hoppas på är att en liknande process som hände i Kina efter Maos död inleds, men ingen vågar tippa utgången.
    "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Näe, det är nog få som skrattar. De flesta är förmodligen upptagna med att inte svälta ihjäl.

Ser man ett helt vanligt reportage om livet i Nordkorea så är det välmående stadsfamiljer, mcDonalds och mobiltelefoner som gäller. Fast utlandssamtal var visst förbjudet och belagt med dödsstraff.

Det där med den gråtande nyhetsuppläsaren var bara läskigt att se. Jag undrar om det är rent skådespel eller om hon verkligen är så totalt verklighetsfrämmande?

Comment

Dom har väl någon form av referensstadsdel med referensmänniskor, förmodligen partimänniskor Det där gråtandet måste vara tillkämpad självsuggestion

Comment

Nu har den geniförklarade sonen tagit över, vid åtta års ålder körde han bil "med stor säkerhet i 120 kilometer i timmen". Förmodligen då Nordkoreas snabbaste bil

Comment

Originally posted by Pålle View Post
            Nu har den geniförklarade sonen tagit över, vid åtta års ålder körde han bil "med stor säkerhet i 120 kilometer i timmen". Förmodligen då Nordkoreas snabbaste bil
            Jösses. Är det inte olagligt att köra bil, eller låta sina barn köra bil vid 8 års ålder i Nordkorea?

Comment

Originally posted by gason View Post
              Jösses. Är det inte olagligt att köra bil, eller låta sina barn köra bil vid 8 års ålder i Nordkorea?
              För alla utom geniförklarade söner till diktatorn

Comment

Originally posted by Pålle View Post

Det är en fantastiskt imponerande bubbla man byggt upp i det där landet
                -

Comment

Originally posted by TMM View Post
                  Det är en fantastiskt imponerande bubbla man byggt upp i det där landet
                  Ytterligare ett bevis på att hjärntvätt från tidig ålder fungerar

Comment

Sv: Tash-duere forslagnounFORSLAGforslagsuggestionsuggestionforsl agforslagetantydanforslag om

jaså den golfspelaren...helt ärligt så kommer jag inte att sakna honom mycket.
                    Jag sover inte. Ni tror att jag sover men det gör jag inte, jag filosoferar.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                    Working...
                    X