Announcement

Collapse
No announcement yet.

Samsung Galaxy S3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Samsung Galaxy S3

Nu har jag till slut trillat dit och börjat använda en smartphone som alla andra moderna människor gjort de senaste 5 åren, eller så.

Den stora frågan är nu har man ska undvika att bli förföljd, kartlagt och spionerad på in i minsta detalj.
    Jag "roade" mig med att läsa Samsungs integritets policy. (Länk)

Punkt 5 är särskilt lustig, "Utlämnande av dina Personuppgifter".
    Vi kommer inte dela med oss av eller lämna ut dina Personuppgifter till någon tredje part (innefattande Samsungs Dotterbolag) utan ditt samtycke, förutom (a) om det är nödvändigt för att tillhandahålla våra Tjänster till dig, (b) för att fullfölja våra legitima intressen eller (c) om vi måste lämna ut dina Personuppgifter för att för att uppfylla ett rättsligt åtagande eller rätta oss efter ett beslut från en rättslig myndighet eller (d) om det annars är tillåtet enligt tillämplig lag.
    Varför har de en integritets policy överhuvudtaget egentligen undrar jag? Hela eländet hade lika gärna kunnat sammanfattats i en enda mening.
    Vi gör vad tusan vi vill med dina personuppgifter.
    Inte lika säljande kanske, men det vore i alla ärligt. Vad är det för pajaser som sitter och formulerar sånt här skräp. Har de inget riktigt jobb att göra?
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
Sorry, you are not authorized to view this page
Working...
X