Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nu börjar det bli dags att flytta.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nu börjar det bli dags att flytta.

Polisen knackade nyss på dörren undrade om jag hört och sett något i samband med en skottlossning i närheten.
    Det hade jag tyvärr inte gjort.

Jag kollade på Uppsala nya tidnings hemsida och kunde läs följande:
    Två ordningsvakter besköts med flera skott i Gottsunda centrum på onsdagskvällen. Ett stort polisuppbåd sökte på kvällen efter gärningsmannen. Vid...

Bilden i artikeln är tagen från garageinfarten där jag och min bror parkerar bilen. Vi måste ha promenerat förbi där minuterna mellan skottlossningen och att polisen kom dit.
    Tur att de siktade illa i alla fall. Det hade varit illa om man gått 30m ifrån någon skjuten person utan att ens märka något.

-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Sv: Nu börjar det bli dags att flytta.

Originally posted by gason View Post
    Polisen knackade nyss på dörren undrade om jag hört och sett något i samband med en skottlossning i närheten.
    Det hade jag tyvärr inte gjort.

Jag kollade på Uppsala nya tidnings hemsida och kunde läs följande:
    Två ordningsvakter besköts med flera skott i Gottsunda centrum på onsdagskvällen. Ett stort polisuppbåd sökte på kvällen efter gärningsmannen. Vid...

Bilden i artikeln är tagen från garageinfarten där jag och min bror parkerar bilen. Vi måste ha promenerat förbi där minuterna mellan skottlossningen och att polisen kom dit.
    Tur att de siktade illa i alla fall. Det hade varit illa om man gått 30m ifrån någon skjuten person utan att ens märka något.

Ja fy, du verkar bo i ett område där det händer mycket obehagliga saker Kanske bäst att du och din bror skaffar skottsäkra västar
    Skönt att bo på ett ställe där det enda som hörs är ett "Halleluja" då och då

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
      Ja fy, du verkar bo i ett område där det händer mycket obehagliga saker Kanske bäst att du och din bror skaffar skottsäkra västar
      Skönt att bo på ett ställe där det enda som hörs är ett "Halleluja" då och då
      Inte för att "Halleluja" är någon favorit men det slår skottlossning varje dag i vecken.
      Vi som alldeles nyligen fått tillbaka busstrafiken på kvällen efter en tids bojkott av Uppsala buss på grund av för många rån och överfall på chaufförerna.

Comment

Originally posted by gason View Post
        Inte för att "Halleluja" är någon favorit men det slår skottlossning varje dag i vecken.
        Vi som alldeles nyligen fått tillbaka busstrafiken på kvällen efter en tids bojkott av Uppsala buss på grund av för många rån och överfall på chaufförerna.
        Tur att man bor på vischan, å andra sidan var det ju taskiga väderspådomar gällande området
        "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Originally posted by Pålle View Post
          Tur att man bor på vischan, å andra sidan var det ju taskiga väderspådomar gällande området
          Är det därför du verkar så insnöad?

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
            Är det därför du verkar så insnöad?
            Med anledning av min placering i naturen så har jag 4WD, varför den av dig nämnda belägenheten kan undvikas

Comment

Med anledning av min placering i naturen så har jag 4WD, varför den av dig nämnda belägenheten kan undvikas
              Ja vilken tur att du har det

Comment

Det är lite skumt detta. Uppsala Nya Tidning har som vanligt inte en bokstav rätt i sin rapportering. Nu kom jag ihåg varför jag slutade prenumerera på eländet.

Skottlossningen hände inte alls där de sa. Den var mycket närmare där jag bor.
                Den här bilden är tagen från mitt köksfönster. Den röda ovalen är ingången vi använder på kvällarna.

Skotten avlossades utomhus och gick in genom fönstren till höger om entrén, på en sträcka som vi passerade. Då fanns det garanterat inget krossat glas och kulhål.
                Vi kom alltså hem före skjutning. Inte efter som jag först trodde eftersom jag inte hört något och att UNT rapporterade att skotten träffade bakom alla lägenheter som syns på bilden.

Det enda jag kan tänka mig att är jag stått i hissen under skottlossningen, annars måste det hörts. Entrén är knappt 30m bort med näst intill fri sikt.
                Med andra ord har vi passerat alldeles intill skytten och gjorde det mindre än 1 minut innan han sköt.

Comment

Attans tur att han inte såg er som presumtiva rörliga mål, det låter ju riktigt farligt

Comment

Attans tur att han inte såg er som presumtiva rörliga mål, det låter ju riktigt farligt
                    Ja, man undrar ju om dåren hade skjutit mot vakterna oavsett om någon annan varit där.

Det var fullt med poliser här utanför strax före åtta igår kväll och höll koll på läget. De tycks tro att skytten inte gett upp än, vilket verkar lite konstigt.

Comment

Jag såg att Uppsala Tingsrätt hade häktat någon välkänd galning som misstänkt för denna skottlossning, ett annat mordförsök och lite annat smått och gott.
                      Det är väl tur att han siktar lika illa som han är galen.

Comment

Galningarna dyker upp över allt, tycker att det börjar bli många även här på ön, en försökte klippa mig när jag var ute och luftade bågen, han tog ögonkontakt och vräkte sig ut och missade mig med ungefär 1,5 cm. Tog bilnumret och polisanmälde ekipaget, det visade sig att bilen var avställd i november förra året

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X