F d basisten i Cream, Jack Bruce, lämnade oss idag den 25 oktober, han blev 71 år. Vila i frid Jack, vi saknar dig!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jack Bruce
Collapse
X
-
Sv: Jack Bruce
Jack Bruce kan jag inte påstå att jag kände till så bra, men basister brukar tillhöra de mer "dolda" musikerna.
Alltid tråkigt att höra någon från den "gamla goda tiden" gå bort, särskilt när det verkar ske lite för tidigt.-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
-
Cream var väl egentligen den första riktiga supergruppen, skivan Fresh Cream kom 1966 och bestod av Clapton, Baker och Bruce, Bruce skrev en hel del av materialet, bl a NSU, här en spelning från 2005:
"Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"
- Comment
Comment
-
Nu fick jag "googla" lite och bättra på kunskaperna i musikhistoria. Det är ett område som har luckor stora nog att kasta in hela basgitarrer, med fodralen.
Visste inte ens att Clapton var inblandad där.
Lustigt ändå att det nästan alltid låter bättre när de "gamla gubbarna" spelar än vad det gör med vår moderna musik.-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment
-
Det är en hel annan musikalitet och spelglädje bland de "gamla gubbarna", dom gillar verkligen vad dom håller på med. Gossarna nu trycker ju bara på play på sina datorer och hur roligt är det.
"Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"
- Comment
Comment
-
Oj, vilken rysning man fick av den där då...!Originally posted by Pålle View PostCream var väl egentligen den första riktiga supergruppen, skivan Fresh Cream kom 1966 och bestod av Clapton, Baker och Bruce, Bruce skrev en hel del av materialet, bl a NSU, här en spelning från 2005:
https://www.youtube.com/watch?v=WGke6qsf5v0-
- Comment
Comment

Comment