Det var rejäl kamera, har till och med ett objektiv till skillnad från dagens småkameror.
Chefen hade en digitalkamera ganska tidigt, den hade en inbyggd diskettenhet och kunde spara 4 bilder man var tvungen att byta diskett. Upplösningen var inte särskilt imponerande med dagens mått.
Det var en god bit in på 2000-talet innan jag skaffade en digitalkamera.
Det var rejäl kamera, har till och med ett objektiv till skillnad från dagens småkameror.
Chefen hade en digitalkamera ganska tidigt, den hade en inbyggd diskettenhet och kunde spara 4 bilder man var tvungen att byta diskett. Upplösningen var inte särskilt imponerande med dagens mått.
Det var en god bit in på 2000-talet innan jag skaffade en digitalkamera.
Det blev faktiskt förhållandevis bra bilder med Agfan, men minnet var ju högst begränsat.
[B][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=royalblue]"Den som alltid vet b
Då är man ju rätt bortskämd ändå med sina 64 gig i systemkameran nuförtiden
(Säger jag med viss försiktighet eftersom ett havererat minne på den storleken innebär större förlorade mängder bilder än med ett litet )
Jag tror dock, när jag ser bilden att jag faktiskt har en liknande Agfa liggande någonstans i ett skåp eller så. Enda sättet att överföra bilderna på var med en speciell seriell kabel som var extremt svår att få tag på. Pålles kamera ser dock lite mer modern ut, min hade ingen display
Då är man ju rätt bortskämd ändå med sina 64 gig i systemkameran nuförtiden
(Säger jag med viss försiktighet eftersom ett havererat minne på den storleken innebär större förlorade mängder bilder än med ett litet )
Jag tror dock, när jag ser bilden att jag faktiskt har en liknande Agfa liggande någonstans i ett skåp eller så. Enda sättet att överföra bilderna på var med en speciell seriell kabel som var extremt svår att få tag på. Pålles kamera ser dock lite mer modern ut, min hade ingen display
Har för mig att det var en mini-usb eller liknande till den här kameran, kameran finns nu hos en samlare.
[B][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=royalblue]"Den som alltid vet b
Har för mig att det var en mini-usb eller liknande till den här kameran, kameran finns nu hos en samlare.
Det är ju för väl. Såna gamla prylar får inte gå till spillo
Sen är det ju alltid kul i efterhand att ge sig på att jämföra bildkvalitet mellan nya och gamla kameror och ibland lam tom de gamla ha lite sting kvar i sig
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment