Announcement

Collapse
No announcement yet.

Julen närmar sig

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Lillesyrran
    och som du säkert såg så hade även jag en i mitt inlägg..

förövrigt så tror jag att man måste ha med såna där när man skriver så folk förstår vad man menar.. inte lätt att se det sarkastiska, ironiska, humoristiska i inlägg om man inte ser såna, tyvärr.
    Så du menar att jag måste lägga in vissa smiley i mina inlägg för att folk ska fatta vad jag menar??
    Då tror jag att du underskattar intelligensnivån på forumisterna härinne..

*the end*
    I am always running around like a blue-arsed fly!!

Comment

Originally posted by piopio
      Så du menar att jag måste lägga in vissa smiley i mina inlägg för att folk ska fatta vad jag menar??
      Då tror jag att du underskattar intelligenskvoten på forumisterna härinne..

*the end*
      jag tyckte bara din sista mening i inlägget vi pratar om var onödig, och ja det kan lätt misstolkas.
      menar inte att du måste använda smileysar, du gör som du vill i den frågan.

Comment

Då tror jag att du underskattar intelligensnivån på forumisterna härinne..

*the end*
        Men är inte detta med smilisar övervägande i många trådar? Eller har jag fel..

Comment

Originally posted by Fjällis
          Jag använder iofs bara smilies när jag skojar eller tycker något är trevligt. Menar jag allvar på något sätt så blir budskapet fel om man har med för många, eller några alls.
          -

Comment

jag tycker att det är övervägande i mångatrådar.. och dessutom tycker jag det är viktigt att man använder smileys om man tex skämtar.. hur ska man annars veta att man skämtar..? om jag tex skriver "Fjällis fy vad dum du är!" och så kommer det ingen smileys efter det.. blir du förvirrad vad jag menar eller tillhör du en av det intelligenta och vet omedelbart att jag skojar..? Nu var detta bara ett exempel för du är ju inte dum fjällis utan en av goingarna här på forumet

Comment

Det är det säkerligen, men det jag reagerade över var att det verkade på inlägget som att man nästa måste ha med smileysar för att folk ska fatta om det är blodigt allvar eller inte.. Jag har skrivit många inlägg här utan smileysar och det har då inte varit några som helst problem.. Ja, förutom att vissa då, men dom har ju typ alla häärinne haft problem med enligt mig.. Man kan ju åtminstonde försöka fatta innebörden av det som skrivit.. Funkar ju hur bra som helst när man läser böcker..

Och det jag skrivit som Lillesyrran reagerade på hade jag satt denna smileys efter --->
              Den smileysen är för mig inte menat som en "Nu är det blodigt allvar"..
              Så enligt mig borde varit införstått att jag skrev det med lite humor.. Men det är enligt mig det!!

Comment

jag tycker att det är övervägande i mångatrådar.. och dessutom tycker jag det är viktigt att man använder smileys om man tex skämtar.. hur ska man annars veta att man skämtar..? om jag tex skriver "Fjällis fy vad dum du är!" och så kommer det ingen smileys efter det.. blir du förvirrad vad jag menar eller tillhör du en av det intelligenta och vet omedelbart att jag skojar..? Nu var detta bara ett exempel för du är ju inte dum fjällis utan en av goingarna här på forumet

Det där är rätt intressant faktiskt. Forum är en sak, men skulle jag chatta med en person i chefsposition försöker jag undvika smilies, så att jag inte får trams-stämpel på mig. Det låter kanske märkligt, men, ja.. Det finns platser i mitt liv där smilies inte är riktigt lika självklara som dom är här. Och det har både sina för och nackdelar. Dels även för att jag är van vid att använda dom titt som tätt, och dom slinker väldigt lätt med när jag skriver, trots att dom inte alltid är fullt nödvändiga.
                -

Comment

Det är det säkerligen, men det jag reagerade över var att det verkade på inlägget som att man nästa måste ha med smileysar för att folk ska fatta om det är blodigt allvar eller inte.. Jag har skrivit många inlägg här utan smileysar och det har då inte varit några som helst problem.. Ja, förutom att vissa då, men dom har ju typ alla häärinne haft problem med enligt mig.. Man kan ju åtminstonde försöka fatta innebörden av det som skrivit.. Funkar ju hur bra som helst när man läser böcker..

Och det jag skrivit som Lillesyrran reagerade på hade jag satt denna smileys efter ---> Den smileysen är för mig inte menat som en "Nu är det blodigt allvar"..
                  nej den smileysen var i det första stycket.. det var det andra stycket jag reagerade på.....

och som sagt var.. pratar man allvar så behöver man ingen smileys men skämtar man så förstår man bättre att det är ett skämt om det är en glad gubbe eller nåt sånt efter texten.

Comment

Originally posted by TMM
                    Jag använder iofs bara smilies när jag skojar eller tycker något är trevligt. Menar jag allvar på något sätt så blir budskapet fel om man har med för många, eller några alls.
                    Alltså då skojar du oftast *skojar oxå*

Comment

Seså nu, lugn i bussen.
                      Smilisar använder man när man vill på ett forum och vill man inte så skiter man i det, chef eller ej.

Comment

nej den smileysen var i det första stycket.. det var det andra stycket jag reagerade på.....

och som sagt var.. pratar man allvar så behöver man ingen smileys men skämtar man så förstår man bättre att det är ett skämt om det är en glad gubbe eller nåt sånt efter texten.
                        Sorry.. My mistake.. Menade självklart denna hära --->
                        Men det jag skrev tidigare gäller för mig även denna gubbe, då jag inte kan se att den ska tolkas som blodigt allvar med den glada munnen..

Comment

Originally posted by TMM
                          Det där är rätt intressant faktiskt. Forum är en sak, men skulle jag chatta med en person i chefsposition försöker jag undvika smilies, så att jag inte får trams-stämpel på mig. Det låter kanske märkligt, men, ja.. Det finns platser i mitt liv där smilies inte är riktigt lika självklara som dom är här. Och det har både sina för och nackdelar. Dels även för att jag är van vid att använda dom titt som tätt, och dom slinker väldigt lätt med när jag skriver, trots att dom inte alltid är fullt nödvändiga.
                          Kan man hamna i en situation där man chattar med en i chefposition? förutom när man chattar med dej då... (oj där borde jag inte haft en smileys då men eftersom jag inte bryr mej om du är chef eller ej så får den vara kvar)
                          förstår vad du menar, jag skulle också undvika smileys i tex mail till ett företag eller nåt sådant, i jobbansökningar odyl.
                          sen undvikar jag smileys i seriösa debatter..

Comment

Klart man blir förvirrad. Vi utgår ju ifrån smilisar. Tyvärr.

Comment

Klart man blir förvirrad. Vi utgår ju ifrån smilisar. Tyvärr.
                              tyvärr så är det faktiskt så oavsett man vill det eller inte..

Comment

tyvärr så är det faktiskt så oavsett man vill det eller inte..
                                Jepp

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X