Announcement

Collapse
No announcement yet.

Animerade avatarer - snyggt eller fult

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ok struntar väl i att visa min strippa här då och visar ett annat exempel på söt animerad avatar

Comment

Originally posted by msfantasia
      Ok struntar väl i att visa min strippa här då och visar ett annat exempel på söt animerad avatar

Ja, det kanske inte är rätt tråd att visa och diskutera mapplethorpe i heller.. Men det är klart att bilderna inte blir värre om de är animerade..?

Eller blir de värre för varje frame?

Jag tycker inte man borde få ha en stillbild på något stötande och inte heller någon animerad bild på något stötande... Men vafasen... Det är ju självklart... Och det där "såkallade tekniska" finns det ju ingen logik i... Så vad är frågan....?

Men som sagt.. Det här är ett gratisforum och jag har ingen rätt att säga åt någon att fixa nåt åt mig eller någon annan... Det kan jag däremot köpa
      ________
      ____

Comment

Originally posted by Duke
        Ja, det kanske inte är rätt tråd att visa och diskutera mapplethorpe i heller.. Men det är klart att bilderna inte blir värre om de är animerade..?

Eller blir de värre för varje frame?

Jag tycker inte man borde få ha en stillbild på något stötande och inte heller någon animerad bild på något stötande... Men vafasen... Det är ju självklart... Och det där "såkallade tekniska" finns det ju ingen logik i... Så vad är frågan....?

Men som sagt.. Det här är ett gratisforum och jag har ingen rätt att säga åt någon att fixa nåt åt mig eller någon annan... Det kan jag däremot köpa

Nej helt ärligt förstår jag faktiskt inte heller vad det är som gör att en animerad blir så mycket värre rent estetiskt jämfört med en stilbild.

Det är ju inte det animerade i sig som blir stötande utan motivet och det motivet blir väl inte bättre för att det är en stillbild

Såklart vi har rätt att säga åt tmm vad vi vill ha. Eller hm jag menar jag som tjej kan ju alltid fresta med lite pussar fast frågan är om du kan göra samma sak. Men hey det där ska ju inte jag lägga mig i

Comment

Nej helt ärligt förstår jag faktiskt inte heller vad det är som gör att en animerad blir så mycket värre rent estetiskt jämfört med en stilbild.

Det är ju inte det animerade i sig som blir stötande utan motivet och det motivet blir väl inte bättre för att det är en stillbild

Såklart vi har rätt att säga åt tmm vad vi vill ha. Eller hm jag menar jag som tjej kan ju alltid fresta med lite pussar fast frågan är om du kan göra samma sak. Men hey det där ska ju inte jag lägga mig i

Jag kanske kan hota med pussar?
          ________
          ____

Comment

Jag kanske kan hota med pussar?

Comment

Man kan ju tänka sig att det för en del människor är obehagligt med rörelse och starka färger. Pga att man är som man är eller att man har någon sjukdom som förvärrar. Alla har väl en gräns där man tycker att det blir för mycket färgkombinationer och för mycket rörelse. Det är väl inget konstigt i det.

Comment

Originally posted by Bria
                Man kan ju tänka sig att det för en del människor är obehagligt med rörelse och starka färger. Pga att man är som man är eller att man har någon sjukdom som förvärrar. Alla har väl en gräns där man tycker att det blir för mycket färgkombinationer och för mycket rörelse. Det är väl inget konstigt i det.

Joooo, det är extremt konstigt i sammanhanget.. Frågan handlade ju inte om det var okej med animerade bilder eller ej... Det är okej med animerade bilder; smileys, signaturer, instick etc....

Frågan handlade enbart om avataren.. Vilket gör det rätt konstigt...
                De som tycker att det blir för mycket färgkombinationer och/eller för mycket rörelse gör väl det även om det kallas signatur eller inlägg eller avatar eller...? (eller? )

Och diskussionen kom inte upp eftersom det finns ett förbud mot animerade avatarer... Det finns ett förbud mot vissa animerade avatarer och ingen vet riktigt än vad skillnaden är... Det är väl inget konstigt i det?
                ________
                ____

Comment

Men färgerna finns ju kvar oavsett om bilden rör sig eller inte.

Comment

Men färgerna finns ju kvar oavsett om bilden rör sig eller inte.

Jamen det förstår ju till och med jag.

Comment

Jamen det förstår ju till och med jag.
                      Så det är det jag menar att jag förstår inte hur man kan säga att det är av rent estetiska skäl man inte vill ha animerade, motivet är ju det samma, skillnaden är att det rör sig i den ena.

Sen är jag absolut för att man inte skaffar stroboskopliknande avatarer eftersom det kan vara rent livshotande för t.ex epilektiker.

Comment

Så det är det jag menar att jag förstår inte hur man kan säga att det är av rent estetiska skäl man inte vill ha animerade, motivet är ju det samma, skillnaden är att det rör sig i den ena.

Sen är jag absolut för att man inte skaffar stroboskopliknande avatarer eftersom det kan vara rent livshotande för t.ex epilektiker.

Ja blir det manfall i alltför stor omfattning så blir det ju trist.

Comment

Ja blir det manfall i alltför stor omfattning så blir det ju trist.
                          Men blir det alltså skillnad på manfall om det är avatarer det gäller eller om det finns i signaturen... Eller i inlägget... Eller om det är just smileyn som skapar manfallet?

För att komma till en slutsats så fort som möjligt tycker jag att man borde förbjuda inlägg som inte handlar om det här under några dagar... Och jag vill poängtera att jag inte menade det som en fråga..
                          ________
                          ____

Comment

Man kan ju skämta om det här men de som har lässvårigheter kan bli distraherade av rörelse. Särskilt gäller de s.k. juckrörleser.

Comment

Man kan ju skämta om det här men de som har lässvårigheter kan bli distraherade av rörelse. Särskilt gäller de s.k. juckrörleser.

Vem blir inte det...
                              M
                              en blir de det speciellt när det är avatarer eller gäller det generellt? Och gäller det alla animerade avatarer eller enbart vissa gif-format?

Gäller det inte alls när det är mitt i ett inlägg? Och gäller det extra mycket när det är långt upp i ett inlägg?
                              ________
                              ____

Comment

Vem blir inte det...
                                M
                                en blir de det speciellt när det är avatarer eller gäller det generellt? Och gäller det alla animerade avatarer eller enbart vissa gif-format?

Gäller det inte alls när det är mitt i ett inlägg? Och gäller det extra mycket när det är långt upp i ett inlägg?

Det är nog rätt individuellt.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X