Databasen vi använder låg visserligen i samma serverpark som webservern, men på grund av problem med kommunikationen mellan servrarna har den nu flyttats till en annan plats. Denna nya plats är mer driftsäker än en lokal rutt till Helsingfors. Dessutom delar den inte längre databas med "Tools", som har en betydligt högre belastning än vårt forum. Plötsligt gick det ännu lite snabbare.
Databasflytt pga nätverksproblem.
Collapse