Announcement

Collapse
No announcement yet.

Människa utan hund

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Människa utan hund

av Håkan Nesser. Någon som har läst den? Jag har beställt den nu och det här blir min första Nesserbok. Spännande...
    Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Det tråkigaste med böcker är att de absolut flesta man läst, säkert över 95%, var bra...

Vilket gör bokrecensioner överdrivet positiva och samtidigt helt rätt...

Så berätta gärna vad du tyckte sen... Om den var bra..........
    ________
    ____

Comment

Originally posted by Duke
      Det tråkigaste med böcker är att de absolut flesta man läst, säkert över 95%, var bra...

Vilket gör bokrecensioner överdrivet positiva och samtidigt helt rätt...

Så berätta gärna vad du tyckte sen... Om den var bra..........

Där har du rätt. Jag försöker läsa suddigt på baksidan av hyrfilmer om du fattar hur jag menar.

Återkommer med en liten inblick i boken senare....en liten en.

Comment

Har nog bara läst två bäcker av honom..en hette typ : Piccadilly Circus är inte i Kumla..typ..men den va bra!!
        Men titeln lät inte så upphetsande på denna Klossan..

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
        Vickan Äger dessa:
        Marilyn Manson
        Stockholm
        Peta Wilson
        London
        Monaco
        Gil.Grissom

Comment

Originally posted by Vickan
          Har nog bara läst två bäcker av honom..en hette typ : Piccadilly Circus är inte i Kumla..typ..men den va bra!!
          Men titeln lät inte så upphetsande på denna Klossan..
          Jag hörde att det var mer familjedrama/psykologisk thriller av typen; vad gömmer sig bakom fasaden...samt att det skulle vara en dokusåpa inblandad...och vad för konsekvenser det för med sig för familjen med fasaden när en familjemedlem går in i den världen....hooked!

Hundar är gossiga djur! Du måste söka för det där...

Comment

Originally posted by Klossan
            av Håkan Nesser. Någon som har läst den? Jag har beställt den nu och det här blir min första Nesserbok. Spännande...

Klossan!!!!

Jag skrev en tråd om Gunnar Barbarotti häromdagen.(och ingen svarade) Det är ju den boken. Jag har inte läst den, men jag ska. Nesser är underbar!!!

Comment

Originally posted by Bria
              Klossan!!!!

Jag skrev en tråd om Gunnar Barbarotti häromdagen.(och ingen svarade) Det är ju den boken. Jag har inte läst den, men jag ska. Nesser är underbar!!!

BRIA!!

Skriv i kategorin böcker så svävar inte inlägget bort!!
              Min bok kommer i veckan så jag ska förhoppningsvis kunna börja läsa den till helgen. Ska bli kul att höra vad vi tycker!

Comment

Nu har jag läst Människa utan hund och min första Nesserbok. Jag är ingen storälskare av deckare men den här var fullt läsvärd .....tills den antog formen av deckare på sidan 200 eller nåt.

Däremot tycker jag att han överarbetar detaljer och jag blir alldeles snurrig av allt som ska sorteras. Ett exempel: "När hon lyfte blicken och såg på köksklockan - inköpt på impulsIKEA i Kungens kurva för 49.50långt tillbaka i tiden som hösten 1979 - förmodligen outslitlig - visade den på tjugo minuter över sex..."

Hon konstaterade att klockan var tjugo över sex hade räckt för mig.....

Barabarotti är en curlingpappa bara så ni vet.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X