Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hostel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hostel

tmm tipsade mig om den.. att det var en film i min smak.. avklippta hälsenor o lite sånt gott.. men eh..

..den e kass

visst, lite fräckt e de väl när dom stoppar "bollen" i munnen o han håller på att kvävas av sina spyor... o när en kille snubblar o motorsågar sig lite..

..men vafan, filmen kunde ju blivit så inihe....e bra..

jag bara väntade på den där klassiska tarrantino urspårningen när killen lyckas komma loss, sätter på sig nån slags jävla hjälm.. blodig o fin.. tänk om.. tänk om de hade lyckats få till det där.. jag ville ju så gärna att huvudpersonen, uppgiven, plågad och allmänt förbannad skulle ge sig ut på en liten killingspree...
    fan, han hade ju motorsågar o svärd o grejer runt omkring sig, varför inte prova att använda dom?
    ..men näääääädå.. då ska man ju givetvis smyga sig ut o fega, vafan.. RÖJ LITE!

Originally posted by DunderKrillan
    tmm tipsade mig om den.. att det var en film i min smak.. avklippta hälsenor o lite sånt gott.. men eh..

..den e kass

visst, lite fräckt e de väl när dom stoppar "bollen" i munnen o han håller på att kvävas av sina spyor... o när en kille snubblar o motorsågar sig lite..

..men vafan, filmen kunde ju blivit så inihe....e bra..

jag bara väntade på den där klassiska tarrantino urspårningen när killen lyckas komma loss, sätter på sig nån slags jävla hjälm.. blodig o fin.. tänk om.. tänk om de hade lyckats få till det där.. jag ville ju så gärna att huvudpersonen, uppgiven, plågad och allmänt förbannad skulle ge sig ut på en liten killingspree...
    fan, han hade ju motorsågar o svärd o grejer runt omkring sig, varför inte prova att använda dom?
    ..men näääääädå.. då ska man ju givetvis smyga sig ut o fega, vafan.. RÖJ LITE!

...eeh tur jag inte läste det här före läggdags

Comment

Originally posted by DunderKrillan
      jag bara väntade på den där klassiska tarrantino urspårningen när killen lyckas komma loss, sätter på sig nån slags jävla hjälm.. blodig o fin..

Var inte Tarantino bara nån halvfjollig biproducent? Executive eller nåt. Han kanske inte fick igenom sitt förslag om spreeingen.
      -

Comment

Originally posted by TMM
        Var inte Tarantino bara nån halvfjollig biproducent? Executive eller nåt. Han kanske inte fick igenom sitt förslag om spreeingen.
        Executive är väl typ "verkställande" .. typ tjommen som gör jobbet eller nåt.. o var det producer han var?

men hursomhelst.. filmen kunde vart skitbra, men var det inte

Comment

helt värdelös och extremt icke trovärdig nånstans.

det kan man köpa när det kommer till film. men va fan. ett redigt slut är alltid önskvärt.

vilket slöseri med tid den filmen var.
          " I´d never ask you to trust me. It´s the cry of a guilty soul."
          // Hale Chidduck

Comment

SOM jag försökt ladda ner den filmen mellan varven och så säger DK att det var en blodsplättfilm utan dialog.....Nu är jag glad igen! Slipper försöka!

Jonas Gardell:
            "Jag hatar att se på skäckfilmer, för jag blir så rädd. Men ändå betalar jag 140 kr för att få se en skräckfilm. Det är konstigt att jag fortfarande kan bli rädd för dem, för de är alltid likadana.

De börjar med en mystisk, otäck melodi."

Na, na, na, na, na-na-na-na-naaaa....
            - Gud, va kul att vi fem amerikanska ungdomar ska ha hashparty på stranden. Vi kan röka jointar och grovhångla som fem amerikanska ungdomar alltid gör.
            - Men vad var det Betty?
            - Jag tyckte nyss jag nån stirra på oss från den där övergivna kyrkogården där uppe.
            - Äsch, Betty. Lägg av!

Na, na, na, na, na-na-na-naaaa. ..

- Grabbar, nu har jag ba' en jättebra idé ba'! Vi går upp och övernattar i det där övergivna huset som inte en människa har satt sin fot i sen en psykopat slaktade sin familj med en yxa för 15 år sen.
            - Ja, det gör vi!!!

Inne i huset...
            - Men det finns ju inget att käka i det här huset som inte en människa har satt sin fot i sen en psykopat slaktade sin familj med en yxa för 15 år sen.
            - Vad ska vi göra då?
            - Vi grabbar åker in till stan och köper en pizza och lämna brudarna ensamma i huset som inte en människa har satt sin fot i sen en psykopat slaktade sin familj med en yxa för 15 år sen.
            - Ja, det gör vi!!!

Na, na, na, na na-na-na-naaaa

- Betty, vad ska nu vi göra när vi har blivit lämnade ensamma i det här huset som inte en människa har satt sin fot i sen en psykopat slaktade sin familj med en yxa för 15 år sen?
            - Jag vet! Vi klär av i underkläderna och putar med brösten.
            - Ja, det gör vi!!!!
            - I såna här hus som inte en människa har satt sin fot i sen en psykopat slaktade sin familj med en yxa för 15 år sen, blir det alltid så varm. Jag tror jag måste duscha.

NA, NA, NA, NA, NA-NA-NA-NAAAA...

Ja, gör det Linda, så går jag runt i undervåningen utan att märka att den stora förskäraren är bort.

NA, NA, NA, NA, NA-NA-NA-NAAAA.....(nu är det spännande)

Samtidigt på övervåningen...

Dusch, dusch... Dusch, dusch...

Draperiet har blivit lagom immigt för att man inte ska kunna se om någon kommer. Men det är någon som kommer...
            - Är det du, Betty? Är det du, Betty?
            Sen skär förskäraren igenom draperiet och skär Linda i småsmulor.
            Tarmarna flödar ner i avloppen och blodet stänker. Blodet stänker på kaklet som är bländande vitt trots att inte en människa har satt sin fot i huset sen en psykopat slaktade sin familj med en yxa sne 15 år tillbaka.

Linda skriker och skriker.

På undervåningen går Betty och hör INGENTING! Det korkade, dumma, jävla våpet.
            - Det här fönstret var inte öppet förut. Bäst att jag stänger. Kan det vara det plötsliga elavbrottet som öppnat fönstret? Och åskväder har det blivit också och vad Linda dröjer. Vad ska jag göra? Vad ska jag göra?
            - Jag vet! Jag klär av mig helnaken, tar ett stearinljus och går och letar efter Linda. Ja, det gör jag!

NA, NA, NA, NA-NA-NA-NAAAA.....mer spänning..

- Linda! Jag tyckte att jag hörde ett ljud från duschen, bäst att jag går dit.
            Vid duschen...
            - Där är Lindas armar, men var är Linda? Det är bäst att jag vänder mig inte om så att jag märker att psykopaten kommer.
            Och hon vänder sig inte om...
            Och hon vänder sig inte om...
            Och nu vänder hon sig om...
            - Aaaaaa! En psykopat!
            Men i sista sekund får Betty in ljuset i psykopatens öga.
            Footch!
            Sen flyr hon för livet. Hon flyr för livet, men glömmer den saken inte bort att puta med brösten.
            Efter följer psykopaten...
            KLAMPA, HASA, KLAMPA, HASA.
            ...och det är grannen Sven Svensson.

I slutet blir det en bestialisk strid mellan psykopaten och Betty. Och psykopaten som hittills har varit en högeffekiv mordmaskin får inte in ett enda hugg. Medan Betty får in varenda tandpetare, kniv, yxa, glasskärva som finns i kåken och perforerar psykopaten totalt.
            Sen kommer Michael tillbaks i sista ögonblicket och skjuter psykopaten med den laddade pistolen han naturligtvis haft med sig på hashpartyt.
            Psykopaten dör och Michael och Betty kysser varandra.
            De är så lyckliga. Inte tänker de på alla sina vänner som ligger stympade och lämlästade runt omkring i huset.
            Och de går därifrån i gryningen och sjunger...

Na, na, na, na, na-na-na-naaaa.
            (ur Släng dig i brunnen)

Ja den finns nånstans i gömmorna..

Last edited by Klossan; 2006-08-02, 11:42.
            Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Sv: Hostel

Nu har jag sett den och jag vet inte om man kan säga att den är bra eller dålig. Den här sortens film är inget jag vill se innan läggdags alls. Eller över huvudtaget. Vidrig och splattig. Jag förstår inte vitsen och börjar fundera på om det finns såna ställen....

Comment

Originally posted by Klossan
                Nu har jag sett den och jag vet inte om man kan säga att den är bra eller dålig. Den här sortens film är inget jag vill se innan läggdags alls. Eller över huvudtaget. Vidrig och splattig. Jag förstår inte vitsen och börjar fundera på om det finns såna ställen....

Då vill du nog inte se "The Descent" eller "The hills have eyes" heller...

Fast historien där uppe *pekar* var bra
                Last edited by Tornevall; 2006-08-02, 12:31.
                -

Comment

De är så lyckliga. Inte tänker de på alla sina vänner som ligger stympade och lämlästade runt omkring i huset.
                  Och de går därifrån i gryningen och sjunger...

Du glömde förresten utrymmet för de 85 nästkommande uppföljarna:

... och märker inte att psykopatens ena fot fortfarande lever ... Filmen slutar med en *KABAMP* och bilden blir helt mörk. Därefter kommer rulltexterna ...

-

Comment

Originally posted by TMM
                    Du glömde förresten utrymmet för de 85 nästkommande uppföljarna:

... och märker inte att psykopatens ena fot fortfarande lever ... Filmen slutar med en *KABAMP* och bilden blir helt mörk. Därefter kommer rulltexterna ...

Exakt! Det missade författaren...

Det är Jonas Gardell som skrivit monologen så jag hör hans röst när jag läser den tyst för mig själv. Visst är den bra?

Comment

Den är verkligen usel. Och lite väl fult av Tarantino att sätta sitt namn på den filmen. Visst det står executive producer men den marknadsförs som en tarantinofilm vilket det absolut inte är. Han har varken skrivit eller regisserat den, det han har gjort är att han valt författare, regissör (bägge hans kompis Eli Roth) och tillåtit dem att sätta hans namn på filmen för att lura till sig extra tittare mot en fet procent av intäkterna.

Sedan så är den ju "baserad på riktiga händelser"... Jupp med det så menar de att Eli Roth hade sett en asiatisk hemsida där man kunde få mörda folk för en miljon dollar. Självklart var det fejk och en del av någon större skämttramsgrejja men han visade den sidan för Tarantino och så kom de på idéen till filmen.

Eli Roth är en klåpare med högt uppsatta polare som Tarantino, Rodriguez har jobbat under David Lynch etc. m.m. och gjorde kalkonskräprullen "Cabin Fever" som lovordades av bl a av Tarantino etc som "en film där man tar karaktärerna från en 80-tals festkomedi al'a Animal House eller Porkys och sätter de utan deras vetskap i en nutida skräckfilm".. Ja, ja kanske det, jag vet bara att resultatet blev en usel film. Eli Roth är lika usel regissör som manusförfattare men suverän på att marknadsföra sina filmer...

Det tråkiga med Hostel är att i mitt skruvade huvud tyckte jag faktiskt premissen med typ bordeller för tortyr och mord i något halv-uland i östeuropa lät intressant.. Men de utforskar det ju ingenting i filmen. Ingen historia, ingen karaktärsutveckling, ingen atmosfär, inget skådespeleri, ingen dialog, ingen regi eller scenografi.. annars var den bra.

Så jag rekommenderar istället varmt "Devil's rejects" som en bra film i den här lite smala genren. Med framförallt underbar dialog och riktigt udda karaktärer.. tycker jag..
                      ________
                      ____

Comment

Originally posted by Duke
                        Den är verkligen usel. Och lite väl fult av Tarantino att sätta sitt namn på den filmen. Visst det står executive producer men den marknadsförs som en tarantinofilm vilket det absolut inte är. Han har varken skrivit eller regisserat den, det han har gjort är att han valt författare, regissör (bägge hans kompis Eli Roth) och tillåtit dem att sätta hans namn på filmen för att lura till sig extra tittare mot en fet procent av intäkterna.

Sedan så är den ju "baserad på riktiga händelser"... Jupp med det så menar de att Eli Roth hade sett en asiatisk hemsida där man kunde få mörda folk för en miljon dollar. Självklart var det fejk och en del av någon större skämttramsgrejja men han visade den sidan för Tarantino och så kom de på idéen till filmen.

Eli Roth är en klåpare med högt uppsatta polare som Tarantino, Rodriguez har jobbat under David Lynch etc. m.m. och gjorde kalkonskräprullen "Cabin Fever" som lovordades av bl a av Tarantino etc som "en film där man tar karaktärerna från en 80-tals festkomedi al'a Animal House eller Porkys och sätter de utan deras vetskap i en nutida skräckfilm".. Ja, ja kanske det, jag vet bara att resultatet blev en usel film. Eli Roth är lika usel regissör som manusförfattare men suverän på att marknadsföra sina filmer...

Det tråkiga med Hostel är att i mitt skruvade huvud tyckte jag faktiskt premissen med typ bordeller för tortyr och mord i något halv-uland i östeuropa lät intressant.. Men de utforskar det ju ingenting i filmen. Ingen historia, ingen karaktärsutveckling, ingen atmosfär, inget skådespeleri, ingen dialog, ingen regi eller scenografi.. annars var den bra.

Så jag rekommenderar istället varmt "Devil's rejects" som en bra film i den här lite smala genren. Med framförallt underbar dialog och riktigt udda karaktärer.. tycker jag..
                        WOW vilken information vi fick! Efter en sån utläggning så vill jag ju nästan se Devils rejects...*lättpåverkad som fan*

Precis det sa jag efter filmen (hostel) "dom undersöker ju inget"...Jag hade velat se en oändlig historia med inblandade högdjur och lågdjur som ertappas, anklagas och fälls....rättegångar... osv...men nada...
                        Fast det kanske inte var så du menade..?

Nåväl ..jag fattar att genren är smal.

Comment

WOW vilken information vi fick! Efter en sån utläggning så vill jag ju nästan se Devils rejects...*lättpåverkad som fan*

Precis det sa jag efter filmen (hostel) "dom undersöker ju inget"...Jag hade velat se en oändlig historia med inblandade högdjur och lågdjur som ertappas, anklagas och fälls....rättegångar... osv...men nada...
                          Fast det kanske inte var så du menade..?

Nåväl ..jag fattar att genren är smal.
                          Jo, det var precis något sådant jag menade! Nu har man ju sett hela storyn när man sett den 1 minut långa trailern...

Hade de istället gjort en film om uppkomsten av ett sådant ställe, varför och hur den började för kanske 10-20 år sedan. En parallell story som tågar in och upptäcker detta och fastnar i det. Flykt och strid och hämnd på de direktinblandade sedan efterspel i någon form antingen happy där rättvisa till slut skipas eller lite evil där istället allt går åt pipan och man får se hur det kanske börjar byggas upp igen på annan plats större och starkare. Och gärna några intressanta karaktärer. Någon man kan bry sig något om och heja på, som kanske till och med utvecklas lite under resans gång, några bad guys som följer med storyn från början till slut.. Lite atmosfär, fasen det stank ju tv-studioinspelat och dialogen var ju sååå jobbigt dålig och icke trovärdig att jag skämdes när jag hörde vissa förutsägbara oneliners.

Det kändes som ett skolprojekt som var 1 timme och 10 minuter för långt. Om några år så kanske någon förhoppningsvis gör film på det. För idéen innehåller säkert en hel del att hämta för någon kreativ, intressant författare.
                          ________
                          ____

Comment

Och se gärna Devil's rejects. Det finns nog inga "good guys" i den filmen , förutom kanske några statister som råkar hamna i vägen iofs.

Men blir man intresserad av den här trailern så kommer man nog gilla filmen:

http://us.rd.yahoo.com/movies/traile...8678956&type=t

Sedan gillade jag en hel del av dialogen rejääält, t ex:

Candy: What you lookin' at?
                            Otis B. Driftwood: I'm lookin' at you, mama.
                            Candy: Yeah, you see something you like?
                            Otis B. Driftwood: Maybe. I set my standards pretty low, so I'm never disappointed.

Otis B Driftwood
                            ________
                            ____

Comment

Hade de istället gjort en film om uppkomsten av ett sådant ställe, varför och hur den började för kanske 10-20 år sedan. En parallell story som tågar in och upptäcker detta och fastnar i det.
                              Det kändes som ett skolprojekt som var 1 timme och 10 minuter för långt.
                              Ungefär så ja. Nåt Lost-liknande (har sett tre avsnitt nästan) som visar att människorna har ett liv som leder till antingen god or bad..

Nu har man ju sett hela storyn när man sett den 1 minut långa trailern...

Det var ganska förutsägbart att den där som liknade Sunes farsa skulle var ondskan själv redan när han satte sig på tåget. Och så var det så. Trist.
                              När du snackar om dialoger så kommer jag ihåg att jag reagerade på det eviga skriket när killen som senare blev "hjälte" ....alltså...killen är chockskadad. Han skrek oavbrutet. AAAAAA..och mördarmaskinen andades genom sitt munskydd som bubblade in å ut. Den dialogen var bäst. Fast då måste man ha lite sjuk humor + en lätt hjärnskada kanske...

Vad gäller att känna för eller med någon karaktär så var det mest den där killen som ...av någon anledning...var så anti mot det mesta (varför?)...men blev söndertrasad rätt så fort. Det kanske var meningen? För jag trodde att HÄR ÄR HJÄLTEN! Men då blev jag rejät lurad av amerikanarna....dom smartingarna....
                              Och någon hade barn..jaha? Annars så tyckte jag att skådisarna var bra. Särskilt den där pistolfanatikern. Han var galen.

En annan sak retade livet ur mig. "hjälten" ser en bil (med nycklarna i of course)och är färdig att sticka...hör ett skrik...vänder och går in igen. Hallå??? Överlevnadsinstinkt? Och tar inte med sig nycklarna...och bilen står kvar och nycklarna sitter i fast hela hopen blodloversvakter kommunicerar via jättemobiler..

Varför disskuterar jag sån skit? Skriv ett manus duken. Du har ju fan talang. Du har snart gjort splattern rumsren...

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X