Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blade

Nu som TV-serie.....

Det finns ett avsnitt ute att ladda nu och som jag tror precis har sänts.. Frågan är om man skall orka...

Kan det vara något att se?

Jag gillade första filmen (speciellt de två första akterna)... Den andra var dålig, den tredje usel.

Som tv-serie borde den väl slå Buffy iaf........?
    ________
    ____

Ah, där kom den! Jag har bara väntat på att det ska dyka upp. Ja första delen av Blade var grymt bra.. Speciellt musiken.. Så man kan väl hoppas att serien klarar av att hålla samma kvalitet som Wes gjorde. Fast alla bladesarna har inte varit riktigt lika bra...

Menar du att det kommer bli möjligt även för mig att se det snart, typ via TV3 eller nåt?
    -

Comment

Originally posted by TMM
      Ah, där kom den! Jag har bara väntat på att det ska dyka upp. Ja första delen av Blade var grymt bra.. Speciellt musiken.. Så man kan väl hoppas att serien klarar av att hålla samma kvalitet som Wes gjorde. Fast alla bladesarna har inte varit riktigt lika bra...

Menar du att det kommer bli möjligt även för mig att se det snart, typ via TV3 eller nåt?
      Nej, inte via TV3.. 3:an (eller viasat då) och 5:an etc brukar bara köpa in serier som gått bra i andra länder några säsonger redan eller nya billiga dokusåpa kloner, när det gäller inköp från andra länder.

Canal+ kan vara snabba ibland med att ta in utländska serier dock. ("Weed", "Surface" mfl.) Även SVT kör på ibland men jag har svårt att tro att SVT kommer välja Blade även om de i teorin skall ha total blandning av kultur i utbudet....

4:an mfl riktar sig till en annan demografi... lite underdrivet... Så där kan man tyvärr glömma

Men det kanske sänds på ABC? Då kanske kanalen lägger ut det själv för nedladdning med den nya tekniken de skall lansera där man inte skall kunna spola förbi reklamen... Vilket nog inte kommer knäckas på några timmar iaf..
      ________
      ____

Comment

Ja jag har väldigt svårt att tänka mig att SVT överhuvudtaget skulle röra i den här serien. Trean möjligen...

Efter att ha sett första avsnittet så måste jag erkänna att Kirk "Sticky 'Blade' Fingaz" Jones kändes tam jämfört med Wesleys roll i trilogin. Han var inte lika snabb, inte lika stark och inte lika cool och jag börjar fundera på om han inte var en aning för kort/kompakt också. Grabben saknar i princip allt som Wesley hade, som jag dessutom råkat placera i rätt slags fack för såna här filmer. Den nya Blade kräver nog en aning mer tid innan han kan växa till samma position - eller så kommer han helt enkelt aldrig klara av att axla Blademanteln. Det är, förvisso, säkert inte lika lätt att göra en serie av en sån här figur heller, eftersom filmversionen trots allt har ett slut, med målet att alla onda figurer ska dö minuterna innan rulltexterna. Här finns kravet att huvudskurken måste leva ett tag för att striden ska bli "jämn" och tempot blir väl därmed inte riktigt lika högt, men det passar väl en långsam snubbe som Jones.. Fast jag kan ändå inte låta bli att tycka att man gott kunde ha anlitat en skådis som åtminstone kände till ordet "kampsport". Det lär krävas mer än ett avsnitt för att kunna avgöra om den här serien kommer vara bra även i fortsättningen iallafall. Svårt, mycket svårt.

Beskrivningen av Blade som görs på imdb.com kan jag nog instämma i.

Min spontana upplevelse av piloten, ger betyget 2½ vampyr av 5.

Handligen (varning för avslöjanden):

[spoiler]Själva inledningen tror jag inte har något som helst att göra med själva filmen att göra, mer än att Blade tvunget skall introduceras på ungefär samma sätt som i trilogi-varianten. En soldatliknande figur jagas av en sak på motorcykel som givetvis är Blade själv. Zap, zap, soldaten huggs ner och Blade är presenterad för tittarna. Några av skurkarna presenteras också ganska fort i början och en ung kille mördas. I nästa ögonblick kommer en tjej "hem" som visar sig vara den mördade killens syster. Hon försöker ta reda på vad som egentligen hände, möter Blade och råkar snubbla rakt in i ett gäng vampyrtänder och förvandlas själv. Blade lyckas samtidigt som han räddar henne förklara vissa saker och avsnittet slutar med att hon får bli hans insider. Whistler är utbytt mot en ung asiat som hjälper Blade. "My weapons always work!" påpekar han.

Allting sker på 1 timme och 28 minuter.
        [/spoiler]
        -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X