Announcement

Collapse
No announcement yet.

Unan1mous

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Unan1mous

Programmet visas på 3:an kl. 18.30 – 18.55 Är även en reklampaus i avsnittet också.

Nio personer stängs in i en bunker utan några fönster. Helt avstängda från världen utanför. Inga klockor existerar t e x.
    De nio ska enas om vem av dem som ska vinna 1,5 miljoner Dollar. Skulle en deltagare vilja hoppa av så kommer vinstsumman att halveras.

Dag 1
    När Johnny får klart för sig att det bara är en person som kan vinna hela summan ensam så säger han till de andra att han äter medicin för testikelcancer. Att han ska bli opererad men att det kostar 70.000 dollar. Han får genast sympatier från de andra men det han sagt är en ren lögn. Han har ingen cancer.
    Prästen Kelly och homosexuelle Jameson kommer ihop sig direkt och säger att ingen av dem kommer att rösta på den andra till att få vinstpengarna.

Så är det sedan dags för att rösta fram en vinnare. Självklart så var det inte enhälligt – skulle ju programmet vara slut i så fall. Som straff för detta så får de in nio kuvert.
    I vart och ett av dessa så ligger det en hemlighet om var och en av deltagarna. De ska nu välja ut tre kuvert och sedan enas om vilken av hemligheterna som är väst.
    Kuvert 1. Någon har gjort konkurs trots att denne någon haft en inkomst på 100.000 dollar.
    Kuvert 2. Någon är dömd för brott gällande ammunitionsinnehav.
    Kuvert 3. Någon har fått psykiatriskt vård.
    Så vilken hemlighet är värst? Den vars hemlighet blir utdömd till väst röstas ut.

Fortsättning följer imorgon …

Sv: Unan1mous

Originally posted by FiaFidelie View Post
    Programmet visas på 3:an kl. 18.30 – 18.55 Är även en reklampaus i avsnittet också.

Nio personer stängs in i en bunker utan några fönster. Helt avstängda från världen utanför. Inga klockor existerar t e x.
    De nio ska enas om vem av dem som ska vinna 1,5 miljoner Dollar. Skulle en deltagare vilja hoppa av så kommer vinstsumman att halveras.

Dag 1
    När Johnny får klart för sig att det bara är en person som kan vinna hela summan ensam så säger han till de andra att han äter medicin för testikelcancer. Att han ska bli opererad men att det kostar 70.000 dollar. Han får genast sympatier från de andra men det han sagt är en ren lögn. Han har ingen cancer.
    Prästen Kelly och homosexuelle Jameson kommer ihop sig direkt och säger att ingen av dem kommer att rösta på den andra till att få vinstpengarna.

Så är det sedan dags för att rösta fram en vinnare. Självklart så var det inte enhälligt – skulle ju programmet vara slut i så fall. Som straff för detta så får de in nio kuvert.
    I vart och ett av dessa så ligger det en hemlighet om var och en av deltagarna. De ska nu välja ut tre kuvert och sedan enas om vilken av hemligheterna som är väst.
    Kuvert 1. Någon har gjort konkurs trots att denne någon haft en inkomst på 100.000 dollar.
    Kuvert 2. Någon är dömd för brott gällande ammunitionsinnehav.
    Kuvert 3. Någon har fått psykiatriskt vård.
    Så vilken hemlighet är värst? Den vars hemlighet blir utdömd till väst röstas ut.

Fortsättning följer imorgon …

Jamen det där tänkte ju jag se ju!! (BB-abstinent)

Tack för resumén ...
    Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Originally posted by Klossan View Post
      Jamen det där tänkte ju jag se ju!! (BB-abstinent)

Tack för resumén ...
      Vem har inte BB-abstinens, sägar jag bara.

Comment

Usch...klarar inte o se folk instängda

Comment

Originally posted by Millan View Post
          Usch...klarar inte o se folk instängda
          Fast de var ju inte såå trångt instängda.. "Bunkern" var väl som två bigbrotherhus i storlek.

Men det var jobbigt att se en fanatisk, religiös, hysterisk kvinna skrika och ha sig och försöka pressa på andra sin religion mitt i det hela. "Pengar är roten till all ondska" som hon sa några gånger... Sedan visade det sig att hon hade begärt sitt företag i konkurs trots inkomster på drygt 700.000 kr..
          Annars var det klart underhållande även om det verkar väldigt fejk. Det är nog inte det men... jag vet inte.. det kändes så.

Men jag förstår mig verkligen inte på sådana människor, som vissa präster som begår ohyggliga saker som att sexuellt utnyttja pojkar etc.. Vafasen tror inte präster ens på det de predikar? Om man verkligen tror på helvetet etc varför begår man sådana synder då? Eller är det så att ju elakare man är som person ju religiösare blir man eftersom man är rädd för de påstådda straffen men sedan kan man ändå inte hålla sig?

Ja, ja, det ska bli lite intressant att följa utvecklingen iaf. Hoppas bara hon försvinner därifrån fort. Jag förstår inte varför ingen tagit upp idéen ännu att de skall dela på pengarna rakt av. Att de ger pengarna till den minsta, psykiskt svagaste människan för att h*n sedan skall dela upp det efter programmet. En tog ju upp det i "bikten" bara men inte inför gruppen. För hur stor sannolikhet är det att de kommer samsas om att ge bort allt till någon annan än de själva?
          ________
          ____

Comment

Originally posted by Duke View Post
            Fast de var ju inte såå trångt instängda.. "Bunkern" var väl som två bigbrotherhus i storlek.

Men det var jobbigt att se en fanatisk, religiös, hysterisk kvinna skrika och ha sig och försöka pressa på andra sin religion mitt i det hela. "Pengar är roten till all ondska" som hon sa några gånger... Sedan visade det sig att hon hade begärt sitt företag i konkurs trots inkomster på drygt 700.000 kr..
            Annars var det klart underhållande även om det verkar väldigt fejk. Det är nog inte det men... jag vet inte.. det kändes så.

Men jag förstår mig verkligen inte på sådana människor, som vissa präster som begår ohyggliga saker som att sexuellt utnyttja pojkar etc.. Vafasen tror inte präster ens på det de predikar? Om man verkligen tror på helvetet etc varför begår man sådana synder då? Eller är det så att ju elakare man är som person ju religiösare blir man eftersom man är rädd för de påstådda straffen men sedan kan man ändå inte hålla sig?

Ja, ja, det ska bli lite intressant att följa utvecklingen iaf. Hoppas bara hon försvinner därifrån fort. Jag förstår inte varför ingen tagit upp idéen ännu att de skall dela på pengarna rakt av. Att de ger pengarna till den minsta, psykiskt svagaste människan för att h*n sedan skall dela upp det efter programmet. En tog ju upp det i "bikten" bara men inte inför gruppen. För hur stor sannolikhet är det att de kommer samsas om att ge bort allt till någon annan än de själva?
            Nu gjorde du mig nyfiken på att titta i kväll om jag hinner

Comment

Originally posted by Millan View Post
              Nu gjorde du mig nyfiken på att titta i kväll om jag hinner

Me to! Det verkar vara en roligare sammansättning av tosingar än i BimboBingoBB!

Comment

Dom skulle kunna göra en spinoff på den här idéen:

"Andr0gynous"

Ingen får lämna innan alla är helt androgyna..

Eller jag vet inte.......
                ________
                ____

Comment

Originally posted by Duke View Post

Jag missade att det var prästkvinna (Kelly 49) som gjort konkursen.
                  Håller verkligen med dig om att hon var jobbig att titta på när hon skulle ha över sin tro till de andra. Gillade heller inte hennes attaker mot den homosexuelle Jameson.
                  Jag kommer att se fortsättningen ... Du också eller?

Comment

Måste passa tiden här nudå...börjar straxt...ska inta soffan en stund då

Comment

Trodde Steve skulle vinna o alla åkte ut...men vad hade hänt då liksom...serien slut på en gång liksom...nu blir det nog tjafs o bråk

Comment

Jonathan som ljög om att ha testikelcancer igår fortsatte att ljuga idag.
                        Var ju han som la sin röst på någon annan än Steve.

Inte tror jag heller att Kelly lämnar imorgon.

Lite jobbigt med Am. serier ... de ska tjata så om samma sak hela tiden.
                        - Ska hon lämna? så 2½ sek senare, - Kommer hon att lämna o s v.

Comment

Nu missade jag det igen!!

Comment

Originally posted by Klossan View Post
                            Nu missade jag det igen!!
                            Jag vet faktiskt inte om du missar så mycket egentligen.
                            Jag tycker att den är tröttsam redan efter två avsnitt. Så mycket tjat om samma sak på de futtiga 20 min som man får se.

Det är inte som BB, ingeting är som BB

Comment

Originally posted by FiaFidelie View Post
                              Jag vet faktiskt inte om du missar så mycket egentligen.
                              Jag tycker att den är tröttsam redan efter två avsnitt. Så mycket tjat om samma sak på de futtiga 20 min som man får se.

Det är inte som BB, ingeting är som BB
                              Jag håller med.. det spårade ur fort..
                              Första programmet var lovande. Fast nu har jag redan tröttnat på det.
                              Och nu tror jag faktiskt det är fejk för helt plötsligt bestämde sig alla att de skulle ge Steve alla pengarna vilket är märkligt i sig men det är också sånt som skulle få producenterna att få panik och slänga in massa nya regler etc. Men de lät alla rösta och räknade lugnt upp rösterna..

Nääh, jag tror det är fejk.
                              ________
                              ____

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X