Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mama mia...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mama mia...

...igår va det friskvård,idag är det kultur som gäller ...ska se musikalen mama mia ikväll som jag hört ska va jättebra...tror jag säkert,själv älskar jag musikaler å min kompis som fixat detta åt oss ...återkommer med ett utlåtande senare då ...e´det kanske någon här som redan varit på denna?!

Sv: Mama mia...

Originally posted by mellis-bellis View Post
    ...igår va det friskvård,idag är det kultur som gäller ...ska se musikalen mama mia ikväll som jag hört ska va jättebra...tror jag säkert,själv älskar jag musikaler å min kompis som fixat detta åt oss ...återkommer med ett utlåtande senare då ...e´det kanske någon här som redan varit på denna?!
    Ha så kul gumsan...nej har inte sett den...men älskar musikaler jag oxå...vill gärna höra hur den var sen

Comment

Originally posted by Millan View Post
      Ha så kul gumsan...nej har inte sett den...men älskar musikaler jag oxå...vill gärna höra hur den var sen
      den va kanoners å rolig oxå ...som vanligt hade ju vi lite x-tra kul å hela vägen hem dessutom

Comment

den va kanoners å rolig oxå ...som vanligt hade ju vi lite x-tra kul å hela vägen hem dessutom
        Det förvånar mig inte alls hade ni hade kul på vägen hem...har sett er i action
        Kul o höra att den var bra

Comment

Originally posted by Millan View Post
          Det förvånar mig inte alls hade ni hade kul på vägen hem...har sett er i action
          Kul o höra att den var bra
          Det var den.....överraskande charmig ....nu skulle jag vilja se ännu bättre dansshower bara,kanske ``rent´´,rockigare musikal eller bounce-gänget!...äh,de går över...kan väl steppa vidare lite själv,va

Comment

Ja den är skitbra. Har sett den 3 gånger. I mars, april och nu i oktober... Hoppas de beslutar att filma den som de gjorde med Chess och sända den på tv. Så jäkla bra vill se den igen... Tyckte dock att Sara Dalhgren var bättre som sofie! Hon sjöng dels bättre och var mycket sötare!
            - CARPE DIEM -

Comment

Originally posted by Strawberry_cream View Post
              Ja den är skitbra. Har sett den 3 gånger. I mars, april och nu i oktober... Hoppas de beslutar att filma den som de gjorde med Chess och sända den på tv. Så jäkla bra vill se den igen... Tyckte dock att Sara Dalhgren var bättre som sofie! Hon sjöng dels bättre och var mycket sötare!
              ...jag hörde av någon som sett "mama mia" i både London och sverige att den svenska uppsättningen var den absolut bästa de e´ju kul för oss alla och speciellt för de som gör den....men han sa oxå att det nog är så att man tillgodo gör sig väl texterna i musiken bäst så till handlingen i musikalen...om man e svensk oxå alltså.....rolig var den iallafall2:

Mera liveshow och Livemusik till folket...direkt insprut,vitamininjektion

Comment

I helgen var det fullt ös i Malmö..
                Då var jag och såg "musikalen" Grease ..den var faktiskt väldigt bra.....

Trodde inte att det skulle vara något som jag gillade,brukar mer vara den som går på festivaler eller rock konserter...men den var bra å det var kul att vara där..

Comment

...jag hörde av någon som sett "mama mia" i både London och sverige att den svenska uppsättningen var den absolut bästa de e´ju kul för oss alla och speciellt för de som gör den....men han sa oxå att det nog är så att man tillgodo gör sig väl texterna i musiken bäst så till handlingen i musikalen...om man e svensk oxå alltså.....rolig var den iallafall2:

Mera liveshow och Livemusik till folket...direkt insprut,vitamininjektion

Såklart har man sett den på svenska ser man nog den ej på engelska utan den som sett båda hade nog sätt den engelska först. Men har man sätt den på engelska ska man se den på svenska för den är mycket bättre låtarna på svenska!
                  - CARPE DIEM -

Comment

Originally posted by starfriend View Post
                    I helgen var det fullt ös i Malmö..
                    Då var jag och såg "musikalen" Grease ..den var faktiskt väldigt bra.....

Trodde inte att det skulle vara något som jag gillade,brukar mer vara den som går på festivaler eller rock konserter...men den var bra å det var kul att vara där..

Då såg du asså Idol Måns? Såg grese i sthlm när den gick. Den var bra. Mycket bättre än filmen som suger. Men dock hade de bytt namn på låtarna och ändrat texten så "Beauty school dropout" hette inte "Slut på glamouren" som den hette i förra Grease uppsättningen utan "Glöm dina drömmar" och var mycket sämre.

Sen fanns inte låten "Pappas tjej" (Look at me Im Sandra Dee) med på skivan heller. Vilket var dåligt. Kanske den finns hos ej i Malmö uppsättningen!
                    - CARPE DIEM -

Comment

...jag önskar någon snart sätter upp en musikal av filmen moulin rouge...de vore läckert,för det är lite rockigt med den moderna musiken kontra den gamla lite barocka paris miljön....+ att jag älskar den storyn...fä´n då skulle jag vilja va me´2:

Comment

Originally posted by Strawberry_cream View Post
                        Då såg du asså Idol Måns? Såg grese i sthlm när den gick. Den var bra. Mycket bättre än filmen som suger. Men dock hade de bytt namn på låtarna och ändrat texten så "Beauty school dropout" hette inte "Slut på glamouren" som den hette i förra Grease uppsättningen utan "Glöm dina drömmar" och var mycket sämre.

Sen fanns inte låten "Pappas tjej" (Look at me Im Sandra Dee) med på skivan heller. Vilket var dåligt. Kanske den finns hos ej i Malmö uppsättningen!
                        ja idolMåns var där och sjöng å dansade rundor lite...

Själv tyckte jag att filmen var as bra..tror jag såg den 4-5 gånger på bio när den kom ut 78 eller 1979.

tror det bara var Rizzo ? (heter hon så?)och dom andra tjejerna som sjöng sandra Dee i malmö...inte "sandra" själv ..

jag tyckte att musikalen var bra...tyckte inte om hon som spelade sandra så mycket..men det fanns en del av killarna som sjöng riktigt bra.......Tyckte helt klart den var värd sina 395 kronor som biljetten kostade.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X