Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hard Candy - Debattfilm?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hard Candy - Debattfilm?

Jag råkade hitta en film som jag vid första intrycket överhuvudtaget inte är intresserad av, men då det tidigare gått liknande filmer kan man väl alltid ge utrymme till lite upprörda röster. Jag vet att det för längesen gick en liknande film som hette Lolita, gammal som gatan, men som även den fick rejält med kritik för sitt innehåll. Här är ännu en. En som jag inte sett.

Hard Candy
    Kategori: Drama/Thriller

En ung 14-årig flicka vid namn Hayley (Ellen Page) börjar chatta på Internet med en mycket karismatisk äldre man vid namn Jeff (Patrick Wilson). En kort tid senare träffas de båda på riktigt och Hayley finner en vän och en jämlik kamrat i mannen. När han senare bjuder hem henne till sin fotostudio så märker hon att allt inte står rätt till, väggarna pryds av halvnakna, yngre flickor och hela tiden försöker Jeff vagga in henne i en falsk säkerhet. I tron om att Jeff är en pedofil så drogar Hayley ner honom, binder fast honom vid en stol och sätter sina grymma hämndplaner till verket, men är verkligen Jeff pedofil eller har bara Hayley begått ett misstag, ett misstag som kan förstöra hennes liv?....

Full recension här
    -

Sv: Hard Candy - Debattfilm?

Det tog inte lång tid innan jag började känna mig otålig för att det inte hände nåt. Jag är ju van vid andra tempon i filmer annars. Trots detta var jag tvungen att kolla vidare, för jag ville veta "sanningen" och jag var övertygad om att slutet skulle avslöja det. En tanke som slog mig under "kastreringsscenen" som recensionen beskrev var, vad som hade hänt om killen faktiskt inte var den hon trodde...

Originally posted by Recensionen
    Filmen har blivit beryktad för att innehålla en väldigt blodig "kastreringsscen" vilket inte riktigt är sant. Har man sett "Saw" eller "Hostel" så är denna film mer vardagsmat i jämförelse med de två.

Visst. Det var inte mycket man såg överhuvudtaget men på det sätt som allt förlöpte kunde man nästan känna hur killen hade det, fastbunden och totalt maktlös, oavsett vad hon gjorde, efter misslyckade flyktförsök. Huga. Ser man slutet får man iofs veta varför hon eventuellt drevs till vad hon gjorde men det förändrar inte att jag fortfarande tyckte hon var rätt vriden i skallen.
    -

Comment

Jättebra film. Rekommenderar den!! Duktig skådis också den där tjejen som spelar Hayley.
      (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

Tack för tipset, den verkade ju bra!!! Ska köpa den.

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Nu har jag beställt filmen från

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Har du hunnit se den än eller kommer det bli mer som en överraskning när den väl anländer?
            -

Comment

Originally posted by TMM View Post
              Har du hunnit se den än eller kommer det bli mer som en överraskning när den väl anländer?
              Jag såg den igår. Den var värd att se och vilken unge alltså!!! Var killen verkligen pedofil eftersom han tog livet av sej eller var det hon som fick honom till det? Konstigt slut tyckte jag!!! Men har för mej jag sett den förut????

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X