Announcement

Collapse
No announcement yet.

Staffan Westerberg

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Staffan Westerberg

Denne programmakare kom upp i en helt annan tråd här och då han uppenbarligen när en kontroversiell person förtjänar han en egen tråd. Vad tycker egentligen ni som minns om alla de barnprogram han gjorde på 70- och 80talet ? Förstörde de en hel generation som vissa hävdat eller är det kanske tvärtom en bra modell för hur barn tv skall se ut ? Bör kanske rent av Westerberg få göra nya program eller åtminstone det gamla visas i repris ?
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Sv: Staffan Westerberg

Eftersom dagens ungdomar mestadels lär hänga framför Playstation och XBoxar så har han nog skött sitt jobb rätt bra. På den tiden var väl alla glada över att ungarna lekte utomhus, aktivt.
    -

Comment

Originally posted by TMM View Post
      Eftersom dagens ungdomar mestadels lär hänga framför Playstation och XBoxar så har han nog skött sitt jobb rätt bra. På den tiden var väl alla glada över att ungarna lekte utomhus, aktivt.
      Barn på den tiden lekte nog aktivt utomhus mycket mer. Det fanns väldigt lite tvoch dataspel visste folk knappt vad det var. Å andra sidan fanns där ju mycekt larmrapporter då om t.ex. serietidningar som ju uppenbart är glömt idag. Så det kan vi nog inte skylla Westerberg för.

Comment

Westerberg fick nog rätt mycke obefogad skit...bara för att föräldrarna inte dög till att uppfostra sina barn.....

vad jag minns så uppmuntrades ju fantasin hos barn...jag gillade hans program ("vilse i pannkakan" undantaget)

Comment

Originally posted by Runedin View Post
          Westerberg fick nog rätt mycke obefogad skit...bara för att föräldrarna inte dög till att uppfostra sina barn.....

vad jag minns så uppmuntrades ju fantasin hos barn...jag gillade hans program ("vilse i pannkakan" undantaget)
          Jo vissa har ju hävdat att Westerberg vill vädja till barnens fantasi och det jag ju är helt rätt. Däremot så är det ounvikligen så att många barn uppenbarligen blev skrämda och det är en lite svårare nöt att knäcka.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
            Jo vissa har ju hävdat att Westerberg vill vädja till barnens fantasi och det jag ju är helt rätt. Däremot så är det ounvikligen så att många barn uppenbarligen blev skrämda och det är en lite svårare nöt att knäcka.
            Hur kan man bli skrämd av fantasi?
            -

Comment

Originally posted by TMM View Post
              Hur kan man bli skrämd av fantasi?
              Det kan man väl ? Skräckfilmer är oftast helt osannolika och fantasifulla historier.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X