Hur skulle det vara om vi gjorde det till lite praxis här att när vi nämner en viss film samtidigt ge en länk til IMDb. Skulle underlätta diskussionen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vilken film såg du sist?
Collapse
X
-

Filmens handling:
FANTASTICiFOUR är ett fartfylltiäventyr om hur eniolycka på en rymdfarkostiförändrar livet för fyraiastronauter. De får superkrafterisom de snabbt -iom än inte heltiproblemfritt - lär sigihantera och blir tillsammansidet fantastiska superhjälteteamet FANTASTICiFOUR. Teamet består aviReed Richards/Mr. Fantastic, somikan förlänga sin kropp;iSusan Storm/Invisible woman, somikan bli osynlig; kaxigeiJohnny Storm/Human torch, somikan förvandla sig självitill eld och BeniGrimm/The Thing, en deformeradiman med övermänskliga krafter.iTillsammans tar FANTASTIC FOURiNew York med stormidå de kämpar föriatt skydda stadens medborgareimot ondska.
jättebra film
Fear is just a feeling. Fear can't kill you.

- Comment
Comment
-
är väl inte så svårt att söka själv där på filmens titelOriginally posted by VilleparisisHur skulle det vara om vi gjorde det till lite praxis här att när vi nämner en viss film samtidigt ge en länk til IMDb. Skulle underlätta diskussionen.

- Comment
Comment
-
A lovesong for Bobby Long
Har jag presic sett. Jättebra och många tummar upp! Halvtung film med bl a John Travolta.
SynopsisUpon hearing of her mother’s death, jaded teenage loner Purslane Hominy Will (Scarlett Johansson) returns to New Orleans for the first time in years, ready to reclaim her childhood home. Expecting to find her late mother’s house abandoned, Pursy is shocked to discover that it is inhabited by two of her mother’s friends: Bobby Long (John Travolta), a former literature professor, and his young protégé, Lawson Pines (Gabriel Macht). These broken men, whose lives took a wrong turn years before, have been firmly rooted in the dilapidated house for years, encouraged only by Lawson’s faltering ambitions to write a novel about Bobby Long’s life. Having no intention of leaving, Pursy, Bobby Long and Lawson are all forced to live together. Yet as time passes, their tenuous, makeshift arrangement unearths a series of buried personal secrets that challenges their bonds, and reveals just how inextricably their lives are intertwined...Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.
- Comment
Comment
-

SamanthaiNoble är en ambitiösioch framgångsrik tidningsredaktör. Menihon får problem närihon bestämmer sig föriatt gräva djupare iien sexskandal som involverarien ung, hemlighetsfull miljardär.iPlötsligt är hon självianklagad för mord, ochisamtidigt som försöker rentvåisitt eget namn fårihon fram information somileder till fler mordioch fler obesvarade frågor.
Honitvingas snart ifråga sättaisin egen delaktighet iien värld av ambitionioch makt, där sanningeniär svårfångad,
vänner förvandilas till fiender ochiinsatserna alltid handlar omiliv eller död…
Den var rätt okej

- Comment
Comment
-
"Guess Who" Ashton Custers nya. En riktig skitfilm om en Vit kille som skall gifta sig med en svart tjej. Han skall för första gången träffa hennes föräldrar (som tror att han skall vara svart). Därefter så präglas filmen av svart rasism.
Betyg: -
- Comment
Comment
-

Eniung sjuksköterska, boende hosiett gammal par iiNew Orleans, hör mystiskailjud och misstänker attiallt inte står rättitill i det gamlaihuset de bor i.iVad finns egentligen iirummet på vinden? Ochikan makens förlamning hainågot med voodoo attigöra?

IiRomeros nya framtidsvision ärivärlden som vi levandeikänner den ett minneiblott. Den har förvandlatsitill en mardrömsplats, däriden spillra som återståriav mänskligheten har förskansatisig i en barrikaderadistad. Där lever deibakom tjocka murar, medanide levande döda vrålandeisläpar sig fram iiingenmanslandet utanför.
Båda mycke bra filmer!Fear is just a feeling. Fear can't kill you.

- Comment
Comment
-
Såg nyss "monster till svärmor" tillsammans med min sambo, vi tyckte att den var ganska rolig inimellan, själv tyckte jag det var skitjobbigt att se vissa inslag (pinsamt kanske t.o.m)
men den får 6 kameler av 10... eller nej den får 7 av 10.
men lite knepig vändning i det hela, men den var ju tvungen att sluta på nåt sätt

- Comment
Comment
-
det bästa är ju när mamman väcker tjejen med mistluren och skyller på att hon trodde att det var en luftrenareOriginally posted by BoubouSåg nyss "monster till svärmor" tillsammans med min sambo, vi tyckte att den var ganska rolig inimellan, själv tyckte jag det var skitjobbigt att se vissa inslag (pinsamt kanske t.o.m)
men den får 6 kameler av 10... eller nej den får 7 av 10.
men lite knepig vändning i det hela, men den var ju tvungen att sluta på nåt sätt
sigpic__________________
- Comment
Comment
-
Jag var på en förhandsvisning i går kväll av den här nya svensaka filmen:
Den 21 januari presenterades vårens svenska filmer i Filmhuset i Stockholm med gästande filmskapare och skådespelare. Nu finns samtliga intervjuer från presentationen tillgängliga på YouTube.
Rent sjuhelsikes stark och bra. Garanterad guldbagge åt Marie Richardsson !
Vill rekommendera den varmt till alla utom ni som vill gå på bio för att få skratta ut för den är otroligt grym och deprimerande.Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
- Comment
Comment

Kör hårt,det kan gå
Milica IJpelaar
Comment