Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken film såg du sist?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Vilken film såg du sist?

Children of men

vet inte varför den heter så, men det handlade om framtiden. Konstig film, ska föreställa 2027 och det har inte fötts någa barn på över 18 år.... första 20-30 minuterna ville jag stänga av, men såg klart den och godkänner den.

Comment

Music & Lyrich den var faktiskt bra. 4 plus
      - CARPE DIEM -

Comment

Beck - Den Japanska shungamålningen.
        Den var väl så där,inte den bästa som dom har gjort.
        En 3a av 5 kan den väl få
        Kör hårt,det kan gå
        I morgon kan det vara försent.
        Elita4ever Milica IJpelaar

Comment

Originally posted by tojja View Post
          Beck - Den Japanska shungamålningen.
          Den var väl så där,inte den bästa som dom har gjort.
          En 3a av 5 kan den väl få
          Den såg jag igår, av mig får sen 4 av 5

Beckfilmer
          sigpic

Comment

Pans labyrint, tror jag den hette. Lite otäck ibland men bra. Faktiskt nära en 4 av 5, kanske 3,5.... (är inte bra på att ge betyg)

Comment

Såg ju Pirates of the Carribean 3 igår också. De är bra dom, och roliga
              Tänker inte ge den några betyg då det känns orättvist.

Comment

Såg denna senast

Comment

Denna film såg jag i går. Den var bra!!!

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Den senaste filmen jag såg.. eller egentligen så det senaste stora jag såg var sista avsnittet av Sopranos..

Så tråkigt att det är slut nu.. Var fasen klart det bästa tv-dramat någonsin och lär hålla den platsen många år fram.. Även om det är kul att det kommit en hel del annat på tv-fronten i Sopranos kölvatten som också hållt högt produktionsvärde och speciellt att det är bra skrivet.. Men Sopranos ledde den tv-revolutionen och var klart bäst också..

Men nu är det alltså slut denna episka berättelse.. Jääääkligt illa..

Om ni missat den här suveräna serien så köp de första säsongerna på dvd genast och börja titta.. Ni kommer fastna fort och hårt och få en c:a 71 timmar lång, smart, snygg, rolig och otroligt "#%#"%"% bra film!!!
                    ________
                    ____

Comment

Originally posted by Duke View Post
                      Den senaste filmen jag såg.. eller egentligen så det senaste stora jag såg var sista avsnittet av Sopranos..

Så tråkigt att det är slut nu.. Var fasen klart det bästa tv-dramat någonsin och lär hålla den platsen många år fram.. Även om det är kul att det kommit en hel del annat på tv-fronten i Sopranos kölvatten som också hållt högt produktionsvärde och speciellt att det är bra skrivet.. Men Sopranos ledde den tv-revolutionen och var klart bäst också..

Men nu är det alltså slut denna episka berättelse.. Jääääkligt illa..

Om ni missat den här suveräna serien så köp de första säsongerna på dvd genast och börja titta.. Ni kommer fastna fort och hårt och få en c:a 71 timmar lång, smart, snygg, rolig och otroligt "#%#"%"% bra film!!!
                      Är det en film eller e det en serie??..inte alls sett tror jag..

Eller va det något av det där du lade in på gropen Duke?..den där berättelsen om en pizza??

Comment

Originally posted by starfriend View Post
                        Är det en film eller e det en serie??..inte alls sett tror jag..

Eller va det något av det där du lade in på gropen Duke?..den där berättelsen om en pizza??
                        Det är en tv-serie men i filmkvalitet.. Typ som "Lost" som jag också gillar rejält men mycket, mycket bättre..

Inte som pizzaberättelsen hehhehe fast den var också rejält kul.. men klart kortare bland annat....
                        ________
                        ____

Comment

Det är en tv-serie men i filmkvalitet.. Typ som "Lost" som jag också gillar rejält men mycket, mycket bättre..

Inte som pizzaberättelsen hehhehe fast den var också rejält kul.. men klart kortare bland annat....
                          Fanns juh boxar för 5 säsonger..jag har missat alla 5.

Har beställt box 1 nu ..ska se om det är något jag kommer att gilla.

Comment

Originally posted by starfriend View Post
                            Fanns juh boxar för 5 säsonger..jag har missat alla 5.

Har beställt box 1 nu ..ska se om det är något jag kommer att gilla.
                            Ja, du måste ge det 3-4 avsnitt iaf.. Gillar du det inte då så ser det nog illa ut..

Och ha inte för höga förväntningar nu bara för att det är världens i särklass bästa tv-serie någonsin och lär nog så förbli under 10-20 år..
                            ________
                            ____

Comment

Nu har jag sett "Sicko"!

Nej, jag menar inte Bosse Ringholm utan Michael Moore's senaste "dokumentärfilm".

Och precis som "Bowling for Columbine" och "Farenheit 911" tyckte jag den var klart sevärd!

Det mest skrämmande var inte att se hur dåligt healthcare funkar i USA egentligen, utan hur bra det funkar i England, Frankrike, Kanada m.m. och hur istället Sverige går mer och mer mot exakt hur dåligt det funkar i USA... För filmen handlar inte särskilt mycket om amerikaner som inte är försäkrade.. de flesta amerikaner är ju faktiskt det.. Som om det hjälper.. På samma sätt som försäkringskassan och sjukvården i Sverige istället koncentrerar sig på att "sätta dit" fuskare och tjäna pengar, så sköter HMO det i USA..

Jag gillar egentligen Robert Aschberg eftersom han från början var väldigt högljutt på folkets sida till att ha blivit en rätt bekväm dokusåpavärd och sensationalist.. fortfarande oftast på folkets sida..

Men när mångmiljonären Aschberg gjorde sitt Insider-avsnitt med undertiteln "Hej, Parasit!" så var han riktigt jäkla grisig och helt av banan.. och istället understödde idéen att sjukskrivna i Sverige snor pengar för till sina underbetalda sjukstödslöner från arbetare och miljonärer som honom för att sitta hemma och slappa.. Det måste ha varit jäkligt demoraliserande för en del sjukskrivna som tidigare sett honom som någon som står upp för folket..

Är man sjuk skall man inte utredas om man verkligen inte kan jobba och om man verkligen har rätt till den eller den ersättningen utan man skall utredas för hur man skall få bästa möjliga vård. Punkt slut.... Resten kan komma i efterhand om nu det är så jäkla nödvändigt men aldrig på bekostnad av patientens välmående vilket det är så gott som i varje fall idag..

Nåja, för mig var det omöjligt att inte dra en del paralleller med detta program och Sveriges ruttnade "välfärdssamhälle" samt minnet av den bra vården som faktiskt fanns här under 70-talet men som är klart sämre och klart dyrare idag.. För att inte säga hur svårtillgängligt det är.. Det är nog största problemet.

Sedan måste jag säga att som vanligt med en Michael Moore "dokumentär" så var den medvetet vääldigt objektiv och sensationalistisk .. men också jäkligt underhållande, medryckande, hjärtsnörpande, rolig och sorglig..

Skulle jag få ge betyg skulle jag ge den en 4:a ... Och är man lite blödig kan det nog tära på överdriven machismo om man ser den i sällskap..

[spoiler]
                              Det var dock en sak som var jäkligt tacky och onödigt.. Han visar i filmen hur "den främste Anti-Michael Moore personen på nätet" har en sida som kritiserar Moore hårt.. Men som pga att den skribentens fru fått cancer måste lägga ner sidan då han (ovetandes ironiskt) måste lägga pengarna på hennes vård.. Michael Moore skickar då pengarna ($12000) "anonymt" som han säger till den personen och visar även tack e-mailet han fick..

Jag hade tyckt det varit skitbra gjort av Michael Moore OM han inte tagit med det i filmen... Och att sedan kalla det att ha gett honom det anonymt.. Men ändå.. i det stora hela en jäkligt bra film..

[/spoiler]

Just, det.. måste tillägga att det är även en öppen kärleksförklaring till Hilary Clinton från Michael Moore som han skämtsamt nämnt flera gånger tidigare.. Helt klart att han gillar henne rejääält och det skulle nog göra USA riktigt gott om hon blev president nästa år tror jag väl också..

Och innan jag mässar med om hur jäkligt illa det är i USA så måste jag ge dom att de har även de bästa USA-kritikerna.. Men har vi egentligen kvar någon uppmärksammad kritiker av samma kaliber att kritisera allt som är uselt i Sverige? Finns det någon svensk Michael Moore?

Måste ju bidra med en trailer också :
                              ________
                              ____

Comment

Ja, du måste ge det 3-4 avsnitt iaf.. Gillar du det inte då så ser det nog illa ut..

Och ha inte för höga förväntningar nu bara för att det är världens i särklass bästa tv-serie någonsin och lär nog så förbli under 10-20 år..
                                Jag fick hem första boxen idag Duke..tror där var 12 avsnitt i den.
                                Min gubbe har heller inte sett ett ändaste avsnitt,men även han har hört att serien ska vara bra...så nästa vecka så börjar vi glo..

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X