Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken låt lyssnar du just nu på?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Duke
    Jo, den är rätt lustig, speciellt då den är skriven av en jude.

En komiker-tjej som borde tilltala dig och många, många andra... och som också är s.k. "judisk" och samtidigt "ger sken av att vara" rasistisk är "Sarah Silverman".. Speciellt hennes show "Jesus is magic" rekommenderar jag starkt.. Men som sagt.. Hon är också väääldigt satirisk... Och blir lätt feltolkad av just de hon gör narr av samt vissa känsliga.. precis som Sacha Baron Cohen blir med sin "Borat" karaktär..
    Haha, jag har hört talas om att Sacha är Jude själv. Jag har inget emot judar, men visst finns det saker hos dom som hos alla andra som man tycker mindre om.

Det roliga med Borat (och särskilt i detta) är att se hur jäkla dumma flertalet av folk är. Vissa blir säkert positivt överaskade i publiken, men jag kan ändå inte annat än undra hur många i den medsjungande publiken som faktiskt förstår vad dom sjunger. Det är det som gör det så roligt, samt att låten är trallvänlig Sedan så visar det även på hur jäkla antisemitiska (rasistisk) muslimer i allmänhet är. Någonting som knappt någon i det politiskt korrekta Sverige vågar yppa sig om. Det är ju bara vita som kan vara rasister osv

Det finns dock en i publiken (som man ser på) som förstår innehållet i låten
    Last edited by Mellon; 2006-05-04, 22:27.

Comment

• Originally posted by Mellon
      Haha, jag har hört talas om att Sacha är Jude själv. Jag har inget emot judar, men visst finns det saker hos dom som hos alla andra som man tycker mindre om.

Det roliga med Borat (och särskilt i detta) är att se hur jäkla dumma flertalet av folk är. Vissa blir säkert positivt överaskade i publiken, men jag kan ändå inte annat än undra hur många i den medsjungande publiken som faktiskt förstår vad dom sjunger. Det är det som gör det så roligt, samt att låten är trallvänlig Sedan så visar det även på hur jäkla antisemitiska (rasistisk) muslimer i allmänhet är. Någonting som knappt någon i det politiskt korrekta Sverige vågar yppa sig om. Det är ju bara vita som kan vara rasister osv

Det finns dock en i publiken (som man ser på) som förstår innehållet i låten

edit: meeeh, vad du ändrar... ja, ja.. tvingas väl ändra lite själv då... (tog bort "Absolut")
      Men det riktigt stora i hans humor är ju faktiskt att det är tveeggat. En medveten multi-tier lösning..
      ________
      ____

Comment

• Originally posted by Duke
        edit: meeeh, vad du ändrar... ja, ja.. tvingas väl ändra lite själv då... (tog bort "Absolut")
        Men det riktigt stora i hans humor är ju faktiskt att det är tveeggat. En medveten multi-tier lösning..
        Ja, jag är sån. Kommer jag på något i efterhand så måste jag lägga till det, samt att jag passar på att rätta stavfel och sämre meningar. Jag kanske är lite av en impulsiv perfektionist

Ja, han tar fram ytan under den politisk korrekta fasaden som folk är så rädda för att visa i offentliga sammanhang.

Sedan så är ju Bruno helt suverän han också Han tar också bort politiskt korrekta spärrar hos folk

Comment

• NP--> Eläkeläiset - Peljätty Humppa (kung fu fighting) - 02:25m

Comment

-snip-

Ja, han tar fram ytan under den politisk korrekta fasaden som folk är så rädda för att visa i offentliga sammanhang.

Sedan så är ju Bruno helt suverän han också Han tar också bort politiskt korrekta spärrar hos folk
            Borat är klart den mest mångfacetterade karaktären han kör och, tycker jag iaf, klart den smartaste i sin enkelhet.. Och det jag menar med att humorn är tveeggad är givetvis att den oftast slår åt två håll.. Den gör ofta även narr åt de som kommer finna den första enkla humorn komisk.. Vilket gör den rätt smart faktiskt.. Lite Madonna-stuk.. Vilket jag tror och hoppas inte är en tillfällighet...

Bruno är nog rätt komisk men jag har en tendens att skämmas å "de utsattas" vägnar när jag ser den karaktären och måste byta kanal..

Däremot tror jag att Sacha aldrig kommer förstå riktigt varför han slår egentligen. Han säljer Cristal för 20:- flaskan och tror att folk dricker det för smaken fast de tyvärr köper det för fyllan..
            ________
            ____

Comment

• Nja, tveeggad tycker jag inte att Borat är. Han slår bara åt ett håll (på muslimerna). Sedan så förstår ju även "jag" att det finns korkade människor som tror annorlunda; men dom hör inte hemma i sammanhanget.

Comment

• Måste bara tillägga att Kazakstan har hotat Storbritannien med reprisalier om dom inte FÖRBJUDER Borat
                So much for the freedom of speech in that donkyland

Comment

• XRS - Pao sovado (iTunes Bassdrive)
                  -

Comment

• Niklas Strömstedt - Sista morgonen

Comment

• Heroin, she said - Wolfsheim

Comment

• Originally posted by MHN
                        Heroin, she said - Wolfsheim
                        In på TPB och seeda med dig. Fan, det tar ju evigheter det här att ladda ned annars.

1d 15h just nu innan Wolfsheim Singles är nedladdade

Comment

In på TPB och seeda med dig. Fan, det tar ju evigheter det här att ladda ned annars.

1d 15h just nu innan Wolfsheim Singles är nedladdade
                          Är inte det olagligt? ...

Nu lyssnar jag istället på "Jag älskar Sverige - Die Ärzte"

Comment

Är inte det olagligt? ...

Nu lyssnar jag istället på "Jag älskar Sverige - Die Ärzte"
                            Nej, det är inte olagligt. Bittorrent är inte Peer-to-peer som DC++ med mera är. Du delar därmed inte ut till en och samma. Du delar ut och tar emot små paket från flera olika Precis som på Napster, Kazaa med mera. Skillnaden med torrents är att filerna inte lagras på någon server. Filerna finns bara på varandras hårddiskar.

Just nu: Johnny Cash - Hurt

Comment

Nej, det är inte olagligt. Bittorrent är inte Peer-to-peer som DC++ med mera är. Du delar därmed inte ut till en och samma. Du delar ut och tar emot små paket från flera olika Precis som på Napster, Kazaa med mera. Skillnaden med torrents är att filerna inte lagras på någon server. Filerna finns bara på varandras hårddiskar.

Just nu: Johnny Cash - Hurt
                              OK! Jag går in och delar ut halva låtarna då...

Just nu: Böhse Onkelz - Onkelz vs Jesus

Comment

OK! Jag går in och delar ut halva låtarna då...

Just nu: Böhse Onkelz - Onkelz vs Jesus
                                Nja, ibland så delar du endast ut en halv procent.

Säg, har 500 den filen som du villa ha. 300 seedar. Du har en bandbredd att kunna ta emot på 900 kbps. Då tar du inte emot från en enskild även om han kan dela ut mer än dina 900. Paketen delas upp på samtliga som seedar och som du i din tur tar emot.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X