Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fransk filmfestival

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Fransk filmfestival

Originally posted by TMM View Post
    På svenska? Det var som tusan...För att det är många svenskar där eller? För svenska är ju inte något speciellt universellt språk annars.
    Har ju att göra med att de flesta filmerna i år redan är klara för svensk distribution. Kopior med engelska texter är annars något man nog tar fram för i princip alla filmer som produceras världen över idag. Därmed så får man ju en chans att kunna få ut dem på festivaler i alla möjliga länder.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Så roligt det var att se att Lucina av alla hade hittat till festivalen igår. Berätta gärna vad du tyckte om filmen.
      Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Duke View Post
        Trodde först att det var cannes-festivalen som tråden handlade om.. Min lylliga bror skall till cannes i år igen och nu tydligen se bl a premiären av "Ocean's 13", den lucky bastarden..

Men TMM, det finns väl några bra franska filmer iaf? Taxi, Transporter, Nikita, Leon och Det stora blå är ju några iaf.. alla kopplade till Luc Besson på olika sätt iofs.. Och Leon är nog USA-producerad iofs..

Villeparisis, jag såg förresten "Solyaris" för någon månad sedan. Riktigt bra tyckte jag att den var. Jäkligt stämningsfull och mörk och rejält bättre än George Clooney-remaken som kom för några år sedan. Jag har dock inte läst boken så jag bedömde den bara utifrån sig själv som film. Som tack för den rekommendationen kan jag själv ge dig "American Splendor":

En jäkligt bra film som påminde om dig jäkligt mycket också.........
        Finns en heldel bra franska filmer,är det inte så att många franska filmer har gjorts om och sedan blivit Usa-producerade..

En film som jag såg på bio var himla bra..Amilie från Montmartre,vet inte alls vad den heter på franska..verkligen en charmig film..

Sedan minns jag en som jag tyckte var himla rolig..men minns inte alls vad den hette..Något i stil med..Det sover/bor en vit man i mammas säng..det var kul..

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X