Announcement

Collapse
No announcement yet.

billigt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• billigt

Hej nu lönar det att bekanta sig med http://www.bidleaders.se. Jag ropade därifrån en bärbar DVD Lg (värd 199€ ca 2000kr) för 5.75€ ca 50kr , jag fick också en Topfield digibox (värd 595€ ca 6000kr) för 2.80€ alltså ungefär 30kr och jag använde ändast 5 BUD !!!!
    Jag har också fått en Nintendo WII för 1.78€ ca 20kr
    En gång had jag tur och fick en
    PSP slim med bara ett BUD priset blev 0.78€ ca 10kr
    Ja jag kan bara rekomendera denna sida åt er lycka till !!!
    P.S Tänk vad du kan få för några kronor tex. nu en Bil BMW

Sv: billigt

Passa er för detta!! Spioner, trojaner och en massa skit!! Han finns på många forum och försöker lura folk!!

Comment

Jag associerar plötsligt till en tråd jag en gång hittade på flashback, som handlade om en liknande site som annonserade ut varor baserat på lägsta bud eller liknande. Det visade sig att administratören, efter att sidan blivit hackad, var inblandad i flertalet auktioner, för att trissa upp resultaten lite godtyckligt. Det är sällan såna sidor är helt ärliga och jag misstänker att många av dom måste "fuska" lite för att överleva, i synnerhet om de inte kan dra intäkter för att priserna ligger för lågt.

Jag skulle tänka till både en och två gånger innan jag nappade på en sån budgivningssida.
      -

Comment

Ja, det är rena rama lurendrejeriet! En sådan sida kan mycket väl innehålla farliga script. Själv skulle jag aldrig besöka en sådan sajt.

Comment

Haha, herregud.
          Ja det finns säkert en och annan som frivilligt skänker Bidleaders sina pengar. Om det finns virus och annat elände vet jag inte, det verkar ärligt talat lite kontraproduktivt att jaga iväg blivande offren med sånt.

Däremot ser man snabbt hur affärsidén fungerar. På startsidan finns just nu en BMW auktion. Priset i skrivande stund är 369,19 euro. Det betyder antagligen att det lagts 36919 bud på bilen för minst 8,49 kr/bud.
          Det blir 313 442,31kr i budavgifter för en bil som enligt sidan är värd 202500kr, en hygglig förtjänst redan nu alltså. Inget tyder på att auktionen tar slut inom överskådlig tid, mer pengar lär ramla in.

Det otrevliga med detta är att ALLA får betala, även de som inte vinner auktionen. Det går att spendera tusentals kronor utan att man lyckas köpa någonting överhuvudtaget.

Så länge det inte kan garanteras att Bidleaders ägare själva, eller deras ombud, inte kan delta i auktionerna är det vansinne att delta.

Finns det någon sorts redovisning på vilka som "vinner" akutionerna t ex?
          -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Spännande det här.
            377,83 euro är budet uppe i nu. Det blir 864 bud till för minst 8,49kr/st. Det är 7 335kr till rakt ner i fickan. Utan att ens ha sålt bilen.

Brilljant affärsidé.

-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Det lustigaste av allt är att bilen fortfarande står på "23 timmar 59 minuter 18 sekunder". Det gjorde den nämligen även under gårdagen...

Om någon budar på den så är det alltså jäkligt trist...

Eller är det en ny bil varje dag?
              -

Comment

Som sagt........

Comment

Jo, vansinne! Men det är inte ovanligt att det ligger farliga script/trojaner på sådana sajter. Folk sitter så oskyddade trots att det är 2008. Nu har jag inte kollat den sajten. Folk måste väl betala på något sätt. Ibland tror jag att folk VILL bli lurade eller att girigheten tar över.

Comment

Originally posted by Trista Stjärtström View Post

Jo, vansinne! Men det är inte ovanligt att det ligger farliga script/trojaner på sådana sajter. Folk sitter så oskyddade trots att det är 2008. Nu har jag inte kollat den sajten. Folk måste väl betala på något sätt. Ibland tror jag att folk VILL bli lurade eller att girigheten tar över.
                    Jepp och sedan i efterhand så har dom ju något att klaga på och ge till Aftonbladet
                    -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                    Working...
                    X