Detta recept tycker jag verkar intressant, så jag ger er det innan jag hunnit prova själv
FYLLDA FÖRRÄTTS TOMATER
INGREDIENSERNA:
4 stora fina tomater
1 brk tonfisk i vatten
2 msk kapris
Salt o peppar
4 msk majonnäs
4 msk strimlade soltorkade tomater
Fina basilikablad som garnering
4 msk tomatpuré
2 msk hackad rödlök
TILLAGNINGEN:
Börja med att dela tomaterna på tvären. Gröp ur dem försiktigt med sked. Kläd insidorna på tomathalvorna med tomatpuré.
Lägg tomaterna på en lätt smord form eller liknande och ställ in den i en 200 grader varm ugn. Låt de stå där i ca 3 – 4 minuter.
Nu är det dags att sätta igång med fyllningen:
Blanda samman majonnäs, tonfisk, kapris och den hackade löken. Strö även på lite grovmalen svartpeppar och lite salt.
Ta ut tomaterna ur ugnen och låt dem svalna innan röran fördelas ut i halvorna. Strö över de strimlade tomaterna och garnera med fina basilikablad.
serveras t.ex med en bit brie eller grönmögelost...
FYLLDA FÖRRÄTTS TOMATER
INGREDIENSERNA:
4 stora fina tomater
1 brk tonfisk i vatten
2 msk kapris
Salt o peppar
4 msk majonnäs
4 msk strimlade soltorkade tomater
Fina basilikablad som garnering
4 msk tomatpuré
2 msk hackad rödlök
TILLAGNINGEN:
Börja med att dela tomaterna på tvären. Gröp ur dem försiktigt med sked. Kläd insidorna på tomathalvorna med tomatpuré.
Lägg tomaterna på en lätt smord form eller liknande och ställ in den i en 200 grader varm ugn. Låt de stå där i ca 3 – 4 minuter.
Nu är det dags att sätta igång med fyllningen:
Blanda samman majonnäs, tonfisk, kapris och den hackade löken. Strö även på lite grovmalen svartpeppar och lite salt.
Ta ut tomaterna ur ugnen och låt dem svalna innan röran fördelas ut i halvorna. Strö över de strimlade tomaterna och garnera med fina basilikablad.
serveras t.ex med en bit brie eller grönmögelost...