2 points * Bitar 12 st* förberedelse 15 min* Tillagning 15-20 min*
Pajbotten:
2 dl vetemjöl
2 msk flytande margarin
2 msk naturell yoghurt
ca 1 msk kallt vatten
1 krm örtsalt
----------------------------------
Fyllning:
270 g nötfärs (max 10 %)
1 msk tomatpuré
½ tsk kanel
peppar & salt
1½ dl naturell yoghurt
2 msk kapris
-----------------------------------------------------------------------
Ugn 200 grader:
Hacka ihop mjöl , margarin, yoghurt och så mycket vatten att det blir en slät och mjuk deg.
Krydda lätt med örtsalt. Kavla ut degen till en tunn rund eller fyrkantik kaka. Grädda den 3-4 min . Lägg färs , tomatpuré och krydder i en fettsnål panna , gärna tefal. Bryn och finfördela .
Rör sist i yoghurten , blanda väl och låt puttra ihop på svag värme. Bred ut färsen på den halvgräddade pajbotten.
Strö på kapris . Grädda ytterligare 5-6 min till pajdegen är genombakad och färsfyllningen fått lite färg.
Skär upp 12 bitar . Servera gärna med små minitomater , feferoni och gurkbitar.
Lycka till!!!
Pajbotten:
2 dl vetemjöl
2 msk flytande margarin
2 msk naturell yoghurt
ca 1 msk kallt vatten
1 krm örtsalt
----------------------------------
Fyllning:
270 g nötfärs (max 10 %)
1 msk tomatpuré
½ tsk kanel
peppar & salt
1½ dl naturell yoghurt
2 msk kapris
-----------------------------------------------------------------------
Ugn 200 grader:
Hacka ihop mjöl , margarin, yoghurt och så mycket vatten att det blir en slät och mjuk deg.
Krydda lätt med örtsalt. Kavla ut degen till en tunn rund eller fyrkantik kaka. Grädda den 3-4 min . Lägg färs , tomatpuré och krydder i en fettsnål panna , gärna tefal. Bryn och finfördela .
Rör sist i yoghurten , blanda väl och låt puttra ihop på svag värme. Bred ut färsen på den halvgräddade pajbotten.
Strö på kapris . Grädda ytterligare 5-6 min till pajdegen är genombakad och färsfyllningen fått lite färg.
Skär upp 12 bitar . Servera gärna med små minitomater , feferoni och gurkbitar.
Lycka till!!!

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥