Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kycklingfilé med houng och limesås

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kycklingfilé med houng och limesås

4 st

kycklingfilé(er), (ca 500 g)4 dl

crème fraiche2 dl

vatten1 st

hönsbuljong3 msk

flytande honung1 msk

kinesisk soja1 st

limefrukt(er)

salt och peppar

Tillagning:

1. Krydda kycklingen med salt och peppar och bryn i stekpanna i ca 5 minuter på varje sida.

2. Blanda ihop resterna av ingredienserna i en kastrull och värm upp, spara limen till senare.
    3. Limen pressas över kycklingen i stekpannan innan man häller över resten av den goda såsen. Låt stå och puttra på svag värme under lock i ca 15-20 minuter tills kycklingen är genomkokt.

4. Servera kycklingen med ris och smaksätt gärna med lite mer limesaft eller honung efter tycke och smak SALT & PEPPAR.
    Lycka till!!!

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Sv: Kycklingfilé med houng och limesås

Jeg har hverken creme fraichè,honning eller limefrukt.Ellers kunne jeg godt ha tenkt meg å prøve ut denne i dag.-Får ta den en annen gang.

Skulle altså gjerne hatt ett eller flere gode tips om hva jeg kan anvende kyllingfilèeten til...Så kom igjen og sleng på noen flere oppskrifter her, er dere snille!!

Comment

Sv: Kycklingfilé med houng och limesås

Her fant jeg iallefall en saus jeg kan lage: (Marinaden får jeg improvisere litt)

Kyllingfilet i sitronsaus.

1-2 kyllingbryst pr. person
      salt og pepper
      smør til steking

MARINADE

3 ss soyasaus
      3 ss appelsinjuice
      1 1/2 ss honning
      2 ts fersk ingefær
      1/3 ts svart pepper
      1/2 ts salt
      2 pressede hvitløkbåter

SITRONSAUS

1 ss smør
      2 ss hvetemel
      4 dl hønsebuljong
      3 ss sitronsaft
      1 eggeplomme
      2-3 ss fløte
      salt

1. Bland sammen marinaden i en bolle og legg i kyllingbrystene, la det stå et par timer i romtemperatur.
      2. Smelt smør til sausen og rør i hvetemel. Spe med buljong. Smak til med sitronsaft, og la sausen koke i ca. 5 minutter.
      3. Tørk av kyllingbrystene og stek dem et par minutter på hver side mens sausen koker.
      4. Rør sammen fløte og eggeplomme.
      5. Ta sausen av varmen og visp inn eggeblandingen. Sausen må ikke koke etter at den er jevnet med eggeplomme. 6. Anrett sausen som et speil på tallerkenen og legg kyllingbrystene oppå. Pynt med sitronskiver og sitronmelisse, samt smørdampet squash. Serveres med kokte poteter eller ris.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
      Working...
      X