Jag äter aldrig surströmming,mår illa av bara lukten och tappar matlusten helt.....bra om man behöver banta iofs. Bara att öppna en burk surströmming och vips är du mätt
Tur att det finns sånt som både smakar gott och luktar gott, på Gotland äter vi lammskallar och ögonen är delikatessermen i ärlighetens namn är jag inte så förtjust i den maträtten heller. Men det är kul med dom här lokala specialitéerna
[B][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=royalblue]"Den som alltid vet b
Jag har aldrig ätit surströmming och kommer antagligen aldrig att göra det. Det spelar mindre roll att det inte smakar som det luktar. Att behöva hålla andan för att ens komma tillräckligt nära maten för att äta den känns som en bra anledning att låta bli.
Brutus är inne på rätt spår, det finns mat som både luktar och smakar bra. Jag håller mig till det.
Tur att det finns sånt som både smakar gott och luktar gott, på Gotland äter vi lammskallar och ögonen är delikatessermen i ärlighetens namn är jag inte så förtjust i den maträtten heller. Men det är kul med dom här lokala specialitéerna
Lammskalle skulle vara skoj att prova.....lite skeptisk mot ögonen...men tror jag skulle prova i alla fall....
Jag har aldrig ätit surströmming och kommer antagligen aldrig att göra det. Det spelar mindre roll att det inte smakar som det luktar. Att behöva hålla andan för att ens komma tillräckligt nära maten för att äta den känns som en bra anledning att låta bli.
Brutus är inne på rätt spår, det finns mat som både luktar och smakar bra. Jag håller mig till det.
Men fegar man ur så kan man missa många go'bitar..
typ sniglar...första gången så hade jag jättejobbigt med den första....
Men fegar man ur så kan man missa många go'bitar..
typ sniglar...första gången så hade jag jättejobbigt med den första....
nu äter jag det mycket gärna...supergott...
Jo men, det kan per definition inte bli någon gobit av mat som det stinker om. Det är helheten som räknas. Mat med vidrig konsistens blir aldrig någon höjdare det heller, även om den har god smak.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment