Ja frågan idag då,äter ni kräftor året om?Och hur ofta äter ni kräftor på ett år?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Äter ni kräftor året om?
Collapse
X
-
Sv: Äter ni kräftor året om?
Oj..tänkte inte på de.. hm..iof va jag inne på hela kräftor bara just nu eftersom de e de jag själv ska äta..Originally posted by Rune View PostJag köper kräftstjärtar ibland.....
så det finns inget allternativ för mig
Jag äter året om..blir runt 4-5 ggr...
Älskar kräftor..jam jam..
Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
Vickan Äger dessa:
Marilyn Manson
Stockholm
Peta Wilson
London
Monaco
Gil.Grissom
- Comment
Comment
-
Originally posted by Vickan View PostOj..tänkte inte på de.. hm..iof va jag inne på hela kräftor bara just nu eftersom de e de jag själv ska äta..
Jag äter året om..blir runt 4-5 ggr...
Älskar kräftor..jam jam..
Jag har börjat köpa kräftstjärtar i stället för räkor....dom smakar mer..
Men jag har faktiskt aldrig ätit en hel kräfta eller hummer...
däremot ostron och sniglar...ostron kan jag vara utan..._________________________________________He je gött å lev
- Comment
Comment
-
Jag bryr mig inte om sådana smådetaljer som årstiden så jag valde det alternativet. Fast det är inte så ofta som 1-2 ggr om året jag äter kräftor. Det kan dröja flera år mellan varje tillfälle.
Kräftor är gott och måste vara den perfekta bantarmaten, det går mer energi att komma åt maten än man får i sig.
-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment
-
Fanns inget alternativ till mig. Jag tycker äter inte kräftor nu mer. Förr gjorde jag de.
Visst tycker jag om, men inte så jag går och köper....Goda vänner är som stjärnor....
Du ser dem inte alltid, men du vet att de alltid finns där.

- Comment
Comment
-
Halleluja Moments..Kräftor måste vara bland det godaste man kan äta..
Men denna gång har jag lite lite kli på fingrarna
..Trots att jag tvättade händerna så,vi hade ju som vanligt,skölj koppar var och en. Igår hade vi enbart svenska,måste va de ,Turkiska billigare kliar inte
.. Kanske jag är en billig flicka
Mysan varför tycker du inte om de? Kräktes du nån gång efter kräftorna?
Stackars dig,det som är så gott!
Gason nog för att man inte ska äta de för ofta,för då blir de ju inte så där underbart speciella,men 1 ggr per år kan man iaf äte de,men helt rätt årstiden ska man strunta i..
Rune,Rune har du missat denna kulinariska upplevelse??Att äta kräftstjärtar i lag lr djupfryst är långt ifrån lika gott som sk riktiga kräftor,du måste testa.Du kommer att älska de,vi hade en igår som bara åt kräftstjärtar i lag,men hjälp vad hon skalade å åt igår,Hon då jämförde det med filéad surströmming på burk å sk vanlig surströming på burk..
..Säger inte mig något direkt kan jag avslöja,jag som bara äter färdig filéad..
Kräftor,hummer Krabba,musslor,ostron är ju det absolut godaste man kan äta .
Nu ska jag smörja mina händer..Ses!Attached Files
Vickan Äger dessa:
Marilyn Manson
Stockholm
Peta Wilson
London
Monaco
Gil.Grissom
- Comment
Comment
-
Soul= Jo, jag tycker fortfarande om kräftor. Men de har inte blivit så att jag äter..De var många år sedan som jag åt. har bara inte blivit så..
Jag tror att de är sedan dom tog bort detta med kräftpremiären.....Goda vänner är som stjärnor....

- Comment
Comment
-
Jo iof,men handlarna har iaf premiär även om själva lagen är borta så va den ju förra torsdagen..Om jag inte minns helt tokigt..*s*
Så nu får du återuppta ditt kräftätande,tok dig,missa så underbar mat... ;-)
Vickan Äger dessa:
Marilyn Manson
Stockholm
Peta Wilson
London
Monaco
Gil.Grissom
- Comment
Comment
-
Ja jösses, så ofta jag kommer åt! Både är och äter kräftor ... hehe
Klart att de svenska är att föredra, om man får välja. Annars blir det till att byta lag om de är utrikiska.
Jag är som du Vickan, älskar skaldjur och har turen att vara kompis med fiskhandlarn.
"Att råkas för att skiljas är ju mer smärta än glädje"
Er
August Sg
- Comment
Comment
-
Originally posted by Vickan View PostJo iof,men handlarna har iaf premiär även om själva lagen är borta så va den ju förra torsdagen..Om jag inte minns helt tokigt..*s*
Så nu får du återuppta ditt kräftätande,tok dig,missa så underbar mat... ;-)
Den har jag missat i flera år nu...... Ska jag vara ärlig så saknar jag den inte

Goda vänner är som stjärnor....

- Comment
Comment
-
Åh..vi är båda kräftor å älskar kräftor...Gissa vad vi ska äta sen när vi ses..Vi kanske tar det nära din kompis fiskhandlar´n..Originally posted by Nogger View PostJa jösses, så ofta jag kommer åt! Både är och äter kräftor ... hehe
Klart att de svenska är att föredra, om man får välja. Annars blir det till att byta lag om de är utrikiska.
Jag är som du Vickan, älskar skaldjur och har turen att vara kompis med fiskhandlarn.

.
Jag gör oxå som du de turkiska kokar jag om..och hu vad goda de blir då..
..

Vickan Äger dessa:
Marilyn Manson
Stockholm
Peta Wilson
London
Monaco
Gil.Grissom
- Comment
Comment

Comment