Julmat

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Eremit och gammal grinig gubbe
    • Sep 2005
    • 7008

Vi hade kalkon istället för skinka ifjol

Så här såg vårat julbord ut förra året...

jag vill ju väldigt gärna ha en svampstuvning till omeletten och givetvis vill jag ha revbensspjäll...i övrigt ungefär som ni andra skrivit...

Comment

• Boubou
      Faster <3
      • May 2005
      • 8550

Jag har också bilder från förra årets julbord, som jag å sambon kokade ihop .....

Jag är mest för skinkan, köttbullar, potatisgratäng och lite annat... inte så mycket för julmaten egentligen Sambon vill ha lax , och självklart julöl, men annars så är det bara "vanlig" mat.

Comment

• TequilaLady

Originally posted by Boubou
        Jag har också bilder från förra årets julbord, som jag å sambon kokade ihop .....

Jag är mest för skinkan, köttbullar, potatisgratäng och lite annat... inte så mycket för julmaten egentligen Sambon vill ha lax , och självklart julöl, men annars så är det bara "vanlig" mat.
        Gud vad mysigt det såg ut att ha varit och vad julklappar!

Comment

• Mellon
          Paparazzi
          • Jun 2005
          • 3114

Till förrätt:

Sillsorter, rödbetesallad, gubbaröra, ägghalvor (där gulan är "mojsad" med majjonäs och kaviar med dillkvist i), skinka, julkorv, potatis, lax, vörtbröd, julost.
          Dryck: Öl och nubbe.

När man är klar med ovanstående så hämtas:

Jansons frestelse, köttbullar, prinskorv, skinka, rödkål, omelett med svampstuvning ovanpå, ägghalvor, vinbärsgelé.
          Dryck: Öl och nubbe.

Ändå så äter jag inte allt på julbordet såsom syltor och gravad lax t.ex

Comment

• Boubou
            Faster <3
            • May 2005
            • 8550

Originally posted by TequilaLady
            Gud vad mysigt det såg ut att ha varit och vad julklappar!
            ja, det var mysigt, och julklapparna såg mycket ut, då vi fuskade och la mindre grejer i stora paket hoppas på en repris iår, med mysifaktorn alltså, inte att vi fuskar med julklapparna

Comment

• Boubou
              Faster <3
              • May 2005
              • 8550

många som äter ägg på jul märker jag.... det har vi bara på påsk, eller ja..... klart man kan ha det närsom, men speciellt på påsk och inte jul.

en påsk-bild:

sorry!! off-topic I know...........(min egen tråd kom jag på hahahaha)

Comment

• msfantasia

På julafton är det ett måste med skinka, köttbullar,prinskorv, lax och jansson.

På juldagen är det alltid kalkon och på annandagen blir det ett julbord till med det vi har över.

Dopp i grytan och sånt har vi inte, inte heller sill eftersom ingen äter det.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...