Announcement

Collapse
No announcement yet.

Barbecue med grönsakssalsa och nachos på Förförarvis!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Barbecue med grönsakssalsa och nachos på Förförarvis!

Barbecue med grönsakssalsa och nachos på Förförarvis!
    Typ 4 portioner.

Ingredienser:

500 g revben, färdiggrillade
    4 karré skivor
    2 starka korvar
    1 påse nachos

Grönsakssalsa:
    2 dl tärnat tomatkött
    2 dl tärnad paprika
    1 dl hackad lök
    1-2 msk färsk finhackad chili
    ½ dl olivolja
    1 tsk socker
    ½ msk citronsaft
    1 tsk salt
    2-3 krossade vitlöksklyftor

Gör såhär:

Karré skivorna ska marineras i minst 30 minuter i barbecue- marinad(Santa Marias anv jag).

Grönsakssalsa: Fräs lök, vitlök och paprika i olivolja, som ej ska ta färg. Tillsätt tärnat tomatkött och kryddor och låt koka på svag värme i ca 5 minuter. Smaka av och låt stå och dra i 15-30 minuter. Salsan serveras varm eller kall.

Grilla karré skivorna och korven. Pensla revbenen med barbecue- marinad och grilla dem varma. Serveras med nachos, grönsakssalsa, bakad potatis och sallad.

Vad tror du Alice??Kan detta funka?
    *vill ha tips*

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
    Vickan Äger dessa:
    Marilyn Manson
    Stockholm
    Peta Wilson
    London
    Monaco
    Gil.Grissom

perfekt...blev lita orolig när du skrev natchos för han gillar inte tacos och kebab, men allt kött gillar han..han älskar skräpmat...men har inte ett grams övervikt.....fattar inte det....men hans pappa är ju likadan.....kan äta huuur mycket som helst av allt....fusk

Comment

Originally posted by alice
      perfekt...blev lita orolig när du skrev natchos för han gillar inte tacos och kebab, men allt kött gillar han..han älskar skräpmat...men har inte ett grams övervikt.....fattar inte det....men hans pappa är ju likadan.....kan äta huuur mycket som helst av allt....fusk
      Jösses..Han e ju som gjord för mig Alice..Jag som är skräpmatens drottning.....Nu är jag inte alls orolig över att inte kunna förföra honom med maten....Tack för tipsen..

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
      Vickan Äger dessa:
      Marilyn Manson
      Stockholm
      Peta Wilson
      London
      Monaco
      Gil.Grissom

Comment

Originally posted by Vickan
        Jösses..Han e ju som gjord för mig Alice..Jag som är skräpmatens drottning.....Nu är jag inte alls orolig över att inte kunna förföra honom med maten....Tack för tipsen..

Just det ja

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X