Announcement

Collapse
No announcement yet.

Angående Antivirus skydd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Angående Antivirus skydd

En fråga som jag hoppas någon kan svara mej på är:
    Ska det inte gå att installera ett och samma program till flera datorer.
    Nu sist så köpte jag F-Secure Internet security men installerar jag det på en dator och sen går till den andra så avinstalleras det på den första. Fattar inget? När jag hade Norton så gick det att installera på flera. Hoppas någon kan svara mej. Tack!!!

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Det beror väl på att du har registrerat med produktnummer när du installerade F-secure..

Jag har ju Norton Internet Security och den går bara att installera på EN dator. Emma o jag är alltså tvungna att ha två olika. Vid ett tillfälle förra året, kraschade min dator. Fick lämna in den och de fick igång den igen. Men norton funkade inte längre pga kraschen. Avinstallerade det då, och skulle ominstallera. Men, se det gick inte. Därför att produknumret var redan registrerat en gång från det ip-numret. Så jag fick köpa en ny. *morr*

Det är nog samma sak för dej tror jag. Man kan nog bara registrera F-secure en gång från ett och samma ip-nummer.

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
      Det beror väl på att du har registrerat med produktnummer när du installerade F-secure..

Jag har ju Norton Internet Security och den går bara att installera på EN dator. Emma o jag är alltså tvungna att ha två olika. Vid ett tillfälle förra året, kraschade min dator. Fick lämna in den och de fick igång den igen. Men norton funkade inte längre pga kraschen. Avinstallerade det då, och skulle ominstallera. Men, se det gick inte. Därför att produknumret var redan registrerat en gång från det ip-numret. Så jag fick köpa en ny. *morr*

Det är nog samma sak för dej tror jag. Man kan nog bara registrera F-secure en gång från ett och samma ip-nummer.
      Tack för ditt svar JR, men det är ju för jäkligt att det inte ska gå att få in till flera datorer Fasen, det blir ju dyrt det. Har ju tre st och det går bara till en??? Ja, då behöver jag inte sitta här och undra då.
      Men tack för ditt svar gumman, jätte snällt!!!

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

virus program

Hej
        Tänkte bara säga att det finns olika virus program som är gratis för privat bruk.

Själv använder jag ett som heter Avast fungerar bättre än många andra.

finns på www.avast.com

Lycka till !

Comment

Originally posted by lucina
          Tack för ditt svar JR, men det är ju för jäkligt att det inte ska gå att få in till flera datorer Fasen, det blir ju dyrt det. Har ju tre st och det går bara till en??? Ja, då behöver jag inte sitta här och undra då.
          Men tack för ditt svar gumman, jätte snällt!!!
          Jag håller med, det är för jäkligt! Men det är klart, att Norton och F-secure och andra programtillverkare vill tjäna så mkt pengar som möjligt.

Det jävliga är också att om man är tvungen att tex formatera om så kan man inte installera om samma antivirusprogram igen, man är tvungen att köpa nytt, bara för att man inte kan regga samma produktnummer två gånger från samma ip.

Så lite så, fast om jag vore du skulle jag ringa F-secures support och fråga om det finns nåt sätt att kringgå detta..vem vet, det kanske det gör? Är ju eg. inte rimligt att man inte ska kunna ha samma program på två datorer som tillhör samma nätverk.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X