Announcement

Collapse
No announcement yet.

TPB

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Zmaster
    TMM: De tog även switchar osv, vad ska de med dem till? Hemma hos TPBs jurist beslagtogs all datorutrustning, inklusive högtalare, varför? Bra fråga!
    Haha, det låter mer som om någon famlar i mörkret
    -

Comment

Originally posted by TMM

Zmaster: Vad ska polisen med en DNS-server till egentligen?
      Sanningen är nog att polisen fick order om att hämta lådor som var instuckna i en ställning, och överhuvudtaget inte visste vad det handlade om
      "Verae amicitiae sempiternae sunt"

Comment

Det är bra att den svenska polisen nu prioriterar denna typ av brottslighet. Det är upphovsrätten som finansierar nyskapandet inom film, datorspel, musik och övrig kultur. Den som bryter mot upphovsrättslagen stjäl från framtidens kreatörer och biopublik. Därför är stängningen av The Pirate Bay bra för alla oss som uppskattar ny film och underhållning säger Henrik Pontén, jurist på Antipiratbyrån.

Denna besatthet känns på något sätt bekant..

Sen känns det som om det finns anledning till oro när det finns folk som tycker det är bra att den typen av brottslighet faktiskt prioriteras, som fler av er sagt i den här tråden. Scary...
        -

Comment

Originally posted by Zmaster
          TMM: De tog även switchar osv, vad ska de med dem till? Hemma hos TPBs jurist beslagtogs all datorutrustning, inklusive högtalare, varför? Bra fråga!
          Men han kanske spelat upphovsrättsskyddat material på sina högtalare!

Comment

Originally posted by LäderNerden
            Sanningen är nog att polisen fick order om att hämta lådor som var instuckna i en ställning, och överhuvudtaget inte visste vad det handlade om
            "Dom är vita och blinkar"?
            -

Comment

Men alla vet väl att man kan gömma material i sina högtalare, det låg säkert massa hemskt i de.

Comment

Originally posted by msfantasia
                Men alla vet väl att man kan gömma material i sina högtalare, det låg säkert massa hemskt i de.
                Något ännu mer skrämmande var att de tog DNA prov... Är DNA-profiler upphovsrättsskyddade?

Comment

Något ännu mer skrämmande var att de tog DNA prov... Är DNA-profiler upphovsrättsskyddade?
                  Haha ja jag skrattade gott när jag läste det.

Vad ska de göra ? Kolla dna som finns på högtalarna och jämföra för att fastställa ägarskap

Comment

Originally posted by msfantasia
                    Haha ja jag skrattade gott när jag läste det.

Vad ska de göra ? Kolla dna som finns på högtalarna och jämföra för att fastställa ägarskap
                    Hmmm tänker man efter så har de inte fått tag på palmes mördare än, kan det vara så att han mördades om pirater

Comment

Hmmm tänker man efter så har de inte fått tag på palmes mördare än, kan det vara så att han mördades om pirater

Palmevapnet hittat, det låg i en högtalare.

Comment

Originally posted by Alex
                        Laddar ner musik på LW, där jag inte delar ut något utan bara laddar ner.

Annars blir det mest PB och LOST som tankas hem, och det oftast från TPB. Men det är bara en vana.
                        Bryr mig egentligen inte om vilken sida som har mest seeders, bara man kan tanka fullt.
                        just mininova är helt suverän att ladda tv-serier ifrån annars, massor av seedeers även på äldre saker.. och där finns ju inte heller något registreringskrav.. jag laddar det mesta i tv-serieväg därifrån. har en liten lista på alla serier man följer och laddar ner så fort de sänts i usa, kommer upp jättesnabbt där.

annars använder jag mestadels demonoid och wild-bytes till filmer, sen har jag några wrestlingsiter till min andra hobby ,

bra att ha några att tillgå eftersom det då och då går ner några tillfälligt, just en av wrestlingsiterna var tvungna att stänga ett tag efter ett allvarligt brev från wwe's jurister. men inte fick wwe rätt de heller, så nu puttrar siten på som vanligt igen.
                        Last edited by Pacifier; 2006-06-01, 17:39.
                        " I´d never ask you to trust me. It´s the cry of a guilty soul."
                        // Hale Chidduck

Comment

TPB uppe imorgon igen, om deras nya servrar kommer som utlovat

http://www.expressen.se/index.jsp?d=10&a=600473

Comment

hehehe, att den öppnar igen är jättebra för oss som uppskattar ny film och underhållning lol

(förvanskat citat av nissen på antipiratbyrån)
                            // Hale Chidduck

Comment

Är det rätt att slå till mot fildelare?

Ställningen just nu:

Ja (13.9 %)
                              Nej (86.1 %)

hahahahaha gillade den statistiken.
                              // Hale Chidduck

Comment

Haha, klockrent
                                -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X