Announcement

Collapse
No announcement yet.

Att testa...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Att testa...

The saga of Ryzom
    Star Wars Galaxies
    Matrix online
    Dungeouns and dragons online, Stormreach
    World of Warcraft (*)

Alla fem är MMORPG med trials eller liknande (förutom WoW). Matrix online sägs vara en beta som man får prova under en viss tid så det kan ju vara spännande. Vilket spel fastnar man i lättast tro? Ryzom har jag precis satt igång med så jag har 7 dagar på mig och avgöra om det är roligt att fortsätta med. Ännu vet jag inte.

(*) Jag hade gärna testat WOW men dom kommer ju aldrig ut med nån trial så där har dom förlorat en bra kund .. tills vidare iallafall

-

Originally posted by TMM
    The saga of Ryzom
    Nu vet jag att det här spelet inte är det jag kommer sitta fast med i timmar, i framtiden. Det laddar långsamt och i väntan på nya händelser och aktiviteter känns det som om man kan få krupp. Då, trots att jag gav spelet mitt tålamod så hade jag inte ork att sitta länge nog för att utvecklas någonstans. Jag har några dagar gratis dagar kvar på det, men frågan är om det finns någon ork att ta reda på mer? En för del verkar vara att man kan skapa olika spelare som man kan använda (?).

Det regnar och skiftar mellan dag pch natt. Det var inte dumt. Det tråkiga med spelet är att man arbetar upp skillas och för skillpoäng kan man sen köpa nya färdigheter. Men bara det drar ut onödigt länge på tiden. Jag kanske är bortskämd efter att ha spelar PE? Ingenstans får man heller veta hur lång tid det är kvar till nästan skill-poäng-laddning.

Just det. Jämförelsen med Entropia Universe är enorm. PE laddar fort, det händer saker hela tiden (om man vill) och vill man inte vänta så är man korkad och tar pengar och köper sina grejer. När man dör i PE tappar man ingenting men när man börjar om måste man healas eller vänta på att man självhealar. Death Penalty-poäng? Jobbigt. Ja, allt går helt enkelt mycket snabbare...

Introduktionsvärlden Boreal (för min ras) påminner förresten rätt mycket om Borealis från Anarchy Online. Undrar varför. Vad betyder Boreal(is)? Är det latin för nåt, som alla använder?
    Attached Files
    -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
    Working...
    X