Announcement

Collapse
No announcement yet.

Entropia-frågor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Entropia-frågor

Är ju nybörjare på att spela Entropia så nu har jag lite frågor som jag hoppas att någon vänlig själ kan svara på. Misstänker att jag kommer med en massa fler frågor ju mer jag spelar men jag börjar med dessa.

1 Ska jag satsa på mer skydd eller ska jag satsa på bättre vapen? Har Pixi harness, Pixi gloves och Shogun shin-guards.

2 När dom sätter pris på sweat är det per flaska eller är det för alltihop? För det mesta säger dom betalar 1.2.

3 Det var en som erbjöd mig ansiktsskydd för 110 sweat är det ett bra pris? Han ville ha pengar först men jag sa att jag inte hade några och då sa han att jag kunde betala i sweat. Jag sa att jag bara hade 50 (hade 800 ) och då sa han att jag kunde få det för 110.

4 Hur bättrar jag på concentration?
    Man må säga vad man vill om ett syndigt leverne, men det är väldigt allmänbildande

Jag skulle spelat med samma skydd ett tag till o skillat med yxa. Yxa är det vapen som gör mest skada/pec.
    Men sen när du ska jaga större djur så kan det va en bra idé att köpa lite bättre skydd

Priset på sweat är per 100 st.. så.. för 100 st får du 1,2 ped dsv 1,2 pec/st.

110 sweat låter som ett bra pris för ett ansiktsskydd.

En liten grej om skydd.. tänk på att laga dom fulla med jämna mellanrum.. för om du springer omkring med skydd som bara är lagade till 10% så skyddar dom bara 10% av det som det står att dom ska skydda. Så.. tvärtom från vad man kan tro så skyddar dom inte fullt tills dom är nere på noll.

Vet inte hur man bättrar på concentration
    (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

Tack snälla Simsan för svaren!

Nästa fråga är: Vad är "armor plating mark" och vad menas med att den skyddar mot burn?

Man må säga vad man vill om ett syndigt leverne, men det är väldigt allmänbildande

Comment

Sv: Entropia-frågor

Originally posted by snowflake
        Tack snälla Simsan för svaren!

Nästa fråga är: Vad är "armor plating mark" och vad menas med att den skyddar mot burn?
        Ställer denna frågan en gång till

Comment

Ställer denna frågan en gång till
          Armor Plating Mark. Utan att titta i förväg så kan man köpa extra skydd att montera på sin riktiga armor. Jag har två stycken (L)-platings just nu (vilket betyder att när dom är trasiga blir jag tvungen att köpa helt nya) som sitter på mitt harness och shin-guardsen tror jag.

(För visst är det dom där små "plattorna" vi pratar nu? )

Burn damage tror jag är den skada man tar från laservapen tex.
          -

Comment

Originally posted by TMM
            Armor Plating Mark. Utan att titta i förväg så kan man köpa extra skydd att montera på sin riktiga armor. Jag har två stycken (L)-platings just nu (vilket betyder att när dom är trasiga blir jag tvungen att köpa helt nya) som sitter på mitt harness och shin-guardsen tror jag.

(För visst är det dom där små "plattorna" vi pratar nu? )

Burn damage tror jag är den skada man tar från laservapen tex.
            har bara sett plates med (L), inget utan (L) finns det?

Comment

Jag köpte en utan L, misstänkte att den var till för att skydda/förstärka armor så jag har en på mitt harness

Vilka varelser har laservapen?

Comment

Jag köpte en utan L, misstänkte att den var till för att skydda/förstärka armor så jag har en på mitt harness

Vilka varelser har laservapen?
                droider/ robotar..

Comment

Originally posted by Tronic
                  har bara sett plates med (L), inget utan (L) finns det?
                  Kolla på t ex auktionen. De gamla som går att reprarera är vanligast. En fördel med (L) är att det finns varianter som ger bra skydd utan att man behöver lägga ner så mycket pengar på en gång, bra om man t ex vill testa någon kraftfull varelse när man behöver mycket skydd, men annars kan klara sig utan plates (för att slippa köpa nya hela tiden så tar man av sig dem när man absolut inte behöver dem).

Till exempel, 2D(L) kostar runt 20-30 ped/st, och ger sammanlagt 16 i protection för t ex atroxer. 5B (ger upp till 29 i protection) som är snäppet bättre, kostar runt 500 ped/st (tänk på att man behöver 6 till en armor). 5B som går att reparera kan vara vettiga om man slåss mot "aliens" hela dagarna, men 2D(L) mer ekonomiska ur "cash-flow"-synpunkt om man normalt klarar sig med sin normala armor men någon enstaka gång vill testa en lite större atrox.

De allra "bästa" platings i spelet är 8A(L) som även de inte går att reprarera. De ger upp till 33 i skydd.

En speciell sak med (L) platings som inte går att reparera är att de ger fullt skydd ända till de är helt slut, Vanliga platings måste repareras regelbundet eftersom skyddet minskar när de slits.

För att slåss mot robotar så behöver man i första hand "burn"-skydd och i andra hand "penetration". Jag har 3B plates mot robotar.
                  .

Comment

Originally posted by pml
                    Kolla på t ex auktionen. De gamla som går att reprarera är vanligast. En fördel med (L) är att det finns varianter som ger bra skydd utan att man behöver lägga ner så mycket pengar på en gång, bra om man t ex vill testa någon kraftfull varelse när man behöver mycket skydd, men annars kan klara sig utan plates (för att slippa köpa nya hela tiden så tar man av sig dem när man absolut inte behöver dem).

Till exempel, 2D(L) kostar runt 20-30 ped/st, och ger sammanlagt 16 i protection för t ex atroxer. 5B (ger upp till 29 i protection) som är snäppet bättre, kostar runt 500 ped/st (tänk på att man behöver 6 till en armor). 5B som går att reparera kan vara vettiga om man slåss mot "aliens" hela dagarna, men 2D(L) mer ekonomiska ur "cash-flow"-synpunkt om man normalt klarar sig med sin normala armor men någon enstaka gång vill testa en lite större atrox.

De allra "bästa" platings i spelet är 8A(L) som även de inte går att reprarera. De ger upp till 33 i skydd.

En speciell sak med (L) platings som inte går att reparera är att de ger fullt skydd ända till de är helt slut, Vanliga platings måste repareras regelbundet eftersom skyddet minskar när de slits.

För att slåss mot robotar så behöver man i första hand "burn"-skydd och i andra hand "penetration". Jag har 3B plates mot robotar.

nice.. skaffade mig ett minns ej vilket men hade 3.0 burn tror de va 2B..

Comment

Vad har alla skills för betydelse egentligen? Jag märker då ingen skillnad

Comment

Originally posted by snowflake View Post
                        Vad har alla skills för betydelse egentligen? Jag märker då ingen skillnad
                        När det gäller jakt så innebär bättre skills att du missar mer sällan (jo man kan missa även om man siktat rätt) t ex. Sen finns det saker som är spärrade, dvs som kräver en viss skill level. Kansie inget du stött på, men att du måste ha en viss skill level för att kunna använda en viss färg (coloring), typ att du direkt kan använda orange färg, nästan direkt gul färg och därefter blå, men att det sen krävs kanske 1000 skills för grön färg och 10000 för att kunna använda svart (10000 är nästan omöjligt att få numera).

Sen (okej kanske inte direkt besvarar din fråga) så när man når vissa nivåer i vissa skills så får man nya skills (unlock hidden skills).

Om du vill märka skillnad, efter att du jagat ett bra tag med t ex opalo, testa använd ett helt annat vapen (t ex plasma-pistol) så kommer du märka skillnad. I början med ett helt ny vapentyp så märker man då att man knappast träffar alls.
                        .

Comment

Originally posted by pml View Post
                          När det gäller jakt så innebär bättre skills att du missar mer sällan (jo man kan missa även om man siktat rätt) t ex. Sen finns det saker som är spärrade, dvs som kräver en viss skill level. Kansie inget du stött på, men att du måste ha en viss skill level för att kunna använda en viss färg (coloring), typ att du direkt kan använda orange färg, nästan direkt gul färg och därefter blå, men att det sen krävs kanske 1000 skills för grön färg och 10000 för att kunna använda svart (10000 är nästan omöjligt att få numera).

Sen (okej kanske inte direkt besvarar din fråga) så när man når vissa nivåer i vissa skills så får man nya skills (unlock hidden skills).

Om du vill märka skillnad, efter att du jagat ett bra tag med t ex opalo, testa använd ett helt annat vapen (t ex plasma-pistol) så kommer du märka skillnad. I början med ett helt ny vapentyp så märker man då att man knappast träffar alls.
                          Tack snälla pml för svaret

Jag har ju yxa och är nästan uppe i 2000 skills men jag trodde att det skulle gå att döda lättare så man kunde avancera till lite mer "svåra" djur och så trodde jag kanske att looten skulle bli lite bättre. Ser ju att vissa får global på en vanlig snabel och antog att det var för att dom hade höga skills.

Som det är nu så kan jag sälja 1k sweat och då kan jag jaga två gånger men sen är det slut. Hade ju hoppats på att få bättre loot nu när jag har skillat så mycket.... åtminstone så jag skulle kunna reparera yxan mellan jakterna

Comment

Originally posted by snowflake View Post
                            Tack snälla pml för svaret

Jag har ju yxa och är nästan uppe i 2000 skills men jag trodde att det skulle gå att döda lättare så man kunde avancera till lite mer "svåra" djur och så trodde jag kanske att looten skulle bli lite bättre. Ser ju att vissa får global på en vanlig snabel och antog att det var för att dom hade höga skills.

Som det är nu så kan jag sälja 1k sweat och då kan jag jaga två gånger men sen är det slut. Hade ju hoppats på att få bättre loot nu när jag har skillat så mycket.... åtminstone så jag skulle kunna reparera yxan mellan jakterna

Kanske dags att börja jaga lite mera med sollomate opalo istället, den går inte sönder så fort så de som kostar är ammon.

Yxor är rätt dyra att jaga med i längden iaf rep 1x0.

för du tar mer stryk när du går i närstrid ,ett gevär hinner du göra en del skada innan djuret attackerar dig.

Comment

Originally posted by Tronic View Post
                              Kanske dags att börja jaga lite mera med sollomate opalo istället, den går inte sönder så fort så de som kostar är ammon.

Yxor är rätt dyra att jaga med i längden iaf rep 1x0.

för du tar mer stryk när du går i närstrid ,ett gevär hinner du göra en del skada innan djuret attackerar dig.

Jag skulle gärna testa en DOA faktiskt
                              -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X