Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad är felet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är felet

Hej. Detta kanske inte är rätt forum men jag hittade ingen annat forum där jag kunde be om hjälp. Jag undrar varför det blir så här som på bilderna nedan när jag ska se på klipp på olika sajter?

Tacksam för svar. Man vill ju inte att det ska vara virus!!!!
    Attached Files
    - CARPE DIEM -

Sv: Vad är felet

Originally posted by Strawberry_cream View Post
    Hej. Detta kanske inte är rätt forum men jag hittade ingen annat forum där jag kunde be om hjälp. Jag undrar varför det blir så här som på bilderna nedan när jag ska se på klipp på olika sajter?

Hmm, jag vet inte riktigt jag.
    Har det fungerat tidigare och plötsligt blivit så här?
    Eller är detta första gången som du tittar på dessa ställen?
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Det gröna flimret tyder på att du inte har rätt "codec" installerad, eller "video-omkodare". Varför TV4s idol-streaming ger dig såna märkliga fel vet jag inte, jag har för mig att dom sänder i ett ganska standardiserat format. Vet du vilken version av windows mediaspelare du använder? Om du startar mediaspelare så kan du ta reda på det (har bifogat ett exempel på hur du får fram infot). Det kanske kan vara så att spelaren är precis på gränsen på att vara för gammal för att det ska gå att spela upp nyare saker med den.
      Attached Files
      -

Comment

Originally posted by gason View Post
        Hmm, jag vet inte riktigt jag.
        Har det fungerat tidigare och plötsligt blivit så här?
        Eller är detta första gången som du tittar på dessa ställen?
        Det har funkat förr på TV4. På mtv vet jag ej gick in där för jag trodde man kunde kolla på mtv galan live på nätet men det var bara en massa backstage flams snarare! Som jag bara hörde ljudet av!
        - CARPE DIEM -

Comment

Originally posted by TMM View Post
          Det gröna flimret tyder på att du inte har rätt "codec" installerad, eller "video-omkodare". Varför TV4s idol-streaming ger dig såna märkliga fel vet jag inte, jag har för mig att dom sänder i ett ganska standardiserat format. Vet du vilken version av windows mediaspelare du använder? Om du startar mediaspelare så kan du ta reda på det (har bifogat ett exempel på hur du får fram infot). Det kanske kan vara så att spelaren är precis på gränsen på att vara för gammal för att det ska gå att spela upp nyare saker med den.

Har mediaplayer 11 tror jag!
          - CARPE DIEM -

Comment

Det har funkat förr på TV4. På mtv vet jag ej gick in där för jag trodde man kunde kolla på mtv galan live på nätet men det var bara en massa backstage flams snarare! Som jag bara hörde ljudet av!
            Jag provade själv nyss och det fungerade.
            TMM kan vara inne på rätt spår med codecs. De kanske är skadade på något sätt. Det låter lite långsökt men jag vet faktiskt inte vad som kan orsaka ett sånt här fel.
            Det kanske är värt att prova en ominstallation av codecs till medispelaren.
            -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
              Jag provade själv nyss och det fungerade.
              TMM kan vara inne på rätt spår med codecs. De kanske är skadade på något sätt. Det låter lite långsökt men jag vet faktiskt inte vad som kan orsaka ett sånt här fel.
              Det kanske är värt att prova en ominstallation av codecs till medispelaren.

Ja, eller varför inte hela mediaspelaren?

Något har nog hänt med dom iallafall. Jag testade precis att installera mediaplayer 11 (som bara verkar finnas som beta?) för att se om det var något i den som ställde till det, men det fungerade fint det med. Det enda jag märkte var att titeln på klippet ändrades till "cribs*" som jag såg i strawberrys dump. Innan jag bytte spelare, så hette klippet "Hemma hos Erik" eller något sånt.

Jag tror att tidigare mediaplayer-codecs ska finnas tillgängliga som fristående releaser från microsofts hemsida på något gömt ställe på tal om dem. wmp11 är ligger nämligen på 22Mb om man ska ta hem den. Men en ominstallation kan nog vara bra som ett första test..
              Attached Files
              -

Comment

Originally posted by TMM View Post
                Ja, eller varför inte hela mediaspelaren?

Något har nog hänt med dom iallafall. Jag testade precis att installera mediaplayer 11 (som bara verkar finnas som beta?) för att se om det var något i den som ställde till det, men det fungerade fint det med. Det enda jag märkte var att titeln på klippet ändrades till "cribs*" som jag såg i strawberrys dump. Innan jag bytte spelare, så hette klippet "Hemma hos Erik" eller något sånt.

Jag tror att tidigare mediaplayer-codecs ska finnas tillgängliga som fristående releaser från microsofts hemsida på något gömt ställe på tal om dem. wmp11 är ligger nämligen på 22Mb om man ska ta hem den. Men en ominstallation kan nog vara bra som ett första test..
                Men nyligen kunde jag se End of the road med Danny då trodde jag det äntligen funka men nu funkar det inte igen!
                Last edited by Strawberry_cream; 2006-11-07, 19:39.
                - CARPE DIEM -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X