Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygga hemsida

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bygga hemsida

är det nån som har kunskap o lust att dela med sig av dom till ett blåbär...fick sån lust att utforska hur man gör...vore kul
    Alltså från steg 1 o framåt

Sv: Bygga hemsida

Jag vet inte om det här är för avancerat eller om det känns onödigt struligt då det är på engelska.. Men den här siten är jäkligt bra iaf:

W3Schools offers free online tutorials, references and exercises in all the major languages of the web. Covering popular subjects like HTML, CSS, JavaScript, Python, SQL, Java, and many, many more.

(sidorna bläddras med en knapp som kan vara svår att se i början kanske..)
    ________
    ____

Comment

Vad man än gör en websida i ska man akta sig för allt som heter frames, ramar, osv. Det är fult, otymligt och förstör helhetsbilden. Idag är det dynamiska sidor som gäller. Dvs, man har en indexfil och den läser in allt beroende på vad man trycker på. Det är snyggt, enkelt och effektivt och framför allt - behöver man ändra i en meny eller sida, så gör man det på ett ställe.
      -

Comment

Originally posted by Duke View Post
        Jag vet inte om det här är för avancerat eller om det känns onödigt struligt då det är på engelska.. Men den här siten är jäkligt bra iaf:

W3Schools offers free online tutorials, references and exercises in all the major languages of the web. Covering popular subjects like HTML, CSS, JavaScript, Python, SQL, Java, and many, many more.

(sidorna bläddras med en knapp som kan vara svår att se i början kanske..)

Tack Duken...ska kolla in den sidan...men jag är blåbär på såna däringa kodnamn...finns det ingenstans nån svensk sida? Skulle ju vara lättare o fatta koderna då?

Comment

Originally posted by Millou View Post
          Tack Duken...ska kolla in den sidan...men jag är blåbär på såna däringa kodnamn...finns det ingenstans nån svensk sida? Skulle ju vara lättare o fatta koderna då?

Jo, det är nog sant.. Det är nog klart lättare om man börjar med en svensk sida så kan man gå till den engelska sedan när man lärt sig en del istället.
          Skall kika runt lite efter någon bra svensk.

Det finns ju även program man kan ladda ner så man slipper skriva koder och som fixar det åt en själv. Det finns en hel del lagliga gratis program som gör det också.. Det kan ju vara ett alternativ också, skall kika runt lite som sagt..
          ________
          ____

Comment

Originally posted by Duke View Post
            Jo, det är nog sant.. Det är nog klart lättare om man börjar med en svensk sida så kan man gå till den engelska sedan när man lärt sig en del istället.
            Skall kika runt lite efter någon bra svensk.

Det finns ju även program man kan ladda ner så man slipper skriva koder och som fixar det åt en själv. Det finns en hel del lagliga gratis program som gör det också.. Det kan ju vara ett alternativ också, skall kika runt lite som sagt..
            Åhhh...vad snällt av dig

Jag hittade nåt här i går kväll om det är nån annan än jag som vill börja

webdesign, webdesign tutorials, webbdesign, PHP, php, mysql, MySQL, jQuery, dreamweaver, dreamweaver tutorials, photoshop, photoshop tutorials, illustrator, illustrator tutorials, flash, flash tutorials

Comment

Om du har en gratis server så får du hjälp med kodningen - spray är väl den enda på svenska just nu men den är tom dynamisk o jätteenkel att förja med för att lära sej språket.

Bry dej inte om TMM o han ilska mot frames, vissa funkar finfint, o ibland måste man ha dem om man tex inte har en server som klarar av php eller mysql *fnissar*

Jag gjorde en sida med frames redan 99 o den är uppe än, fast jag har inte mycket med den ätt göra mera.

Comment

Jag använder Frontpage när jag gör mina hemsidor,ett enkelt och bra program

Senaste hemsidan har jag på spray, där man får 50 mb utrymme,vilket räcker långt..tycker jag alla fall
                sigpic

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X